Jätteviktigt för dig som bor i och kring Göteborg

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
vetendel

Inlägg av vetendel »

Jag har idag fått denna broschyr från Västtrafik om nya och ändrade linjedragningar i Göteborg den 9 december 2012.

Där finns följande text:
De busslinjer som stannar i Brunnsparken är: 16,17,18,19,25,50,52,58,60 och 90.

Men tittar man på den bifogade kartan finner man att linje 17 går den gamla vägen via Nordstan och Centralstationen, och ingalunda via Brunnsparken.

Hur kan ett så grovt informationsfel finnas i en broschyr som går ut till alla hushåll i Göteborg med omnejd?
Harald
Kontakt:

Re: Jätteviktigt för dig som bor i och kring Göteborg

Inlägg av Harald »

Jag har fått den "jätteviktiga" informationen per epost, men den var tydligen inte så "jätteviktig" att den behövde vara korrekt. Linje 58 och 90 nämndes inte där. Eftersom jag åker med 90 kollade jag upp saken och både 90 och 91 fortsätter att gå till Brunnsparken, men via Lilla Bommen mot Brunnsparken. Bättre sent än aldrig. Denna förändring nämns dock inte i den "jätteviktiga" information, utan man måste leta upp de nya tidtabellerna för att få veta det.

Det är ju inte det enda som är fel. Häromdagen hade vi uppe att man i reseplaneraren måste söka på Kullängen får att få förbindelser till den nya stationen Lödöse södra och tågen vid Gamelstaden uppges gå från en av spårvagnshållplatserna.

Jag hade en synpunkt på hur Västtrafiks Androidapp fungerar och sände den via ett kontaktformulär. Eftersom det inte var en händelse i trafiken, valde jag inte det formulär där man ska ange tid, plats och linje, utan ett mera allmänt formulär på deras webbplats. Häromdagen fick jag detta meddelande:
Hej Harald!

Tack för att du kontaktade Västtrafik och tack för tipset!

Dock kan vi inte administrera synpunkter via denna e-post.

Gå gärna via vårt synpunktsformulär så att frågan/synpunkten registreras och hamnar hos ansvarig avdelning/trafikbolag.

Därefter kommer återkoppling/svar att lämnas till er om så önskas, samt att ett ärendenummer kommer att skapas och ni har möjlighet att följa upp ärendet.
De kan alltså inte ens vidarebefordra en synpunkt internt, utan måste be kunden sända den en annan väg.
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

I fredags gästade Lars Backström (VD Västtrafik) fredagsvagnen, han kunde fått väldigt många initierade frågor av er, men ingen av er var där. Själv var jag förhindrad att fråga honom eftersom jag hade andra uppgifter.

/T
Med reservation för tyckfel.
Harald
Kontakt:

Inlägg av Harald »

2763 skrev:I fredags gästade Lars Backström (VD Västtrafik) fredagsvagnen, han kunde fått väldigt många initierade frågor av er, men ingen av er var där. Själv var jag förhindrad att fråga honom eftersom jag hade andra uppgifter.

/T
Det var ju synd att man inte visste det.
darthjpp

Inlägg av darthjpp »

Harald skrev:
2763 skrev:I fredags gästade Lars Backström (VD Västtrafik) fredagsvagnen, han kunde fått väldigt många initierade frågor av er, men ingen av er var där. Själv var jag förhindrad att fråga honom eftersom jag hade andra uppgifter.

/T
Det var ju synd att man inte visste det.
Lars Backström är en hyfsat flitig gäst på Fredagsvagnen, och har varit med flera gånger just för att svara på frågor om kollektivtrafiken. Det brukar vara en 5-8 veckor mellan gångerna, så det är inte omöjligt att det blir en gång till innan jul. Dock är förvarningen lite kort, jag tror att jag hörde att han skulle vara med på onsdagen. Skall försöka komma ihåg att skriva ett inlägg nästa gång jag hör att han skall ut och åka Fredagsvagn.
Bosse från Kärra

Inlägg av Bosse från Kärra »

Det är säkert många fel som man kommer att hitta.För min egen del saknas den nya 402 som kommer att gå genom Kärra till Lindholmen och Nödinge!!!! Inget om att har tagit bort dom bussar som gått över Tagenevägen och ersatt det med 402. Men som vissa politiker och tjänstmän vet nog inte var Hisings kärra ligger!!!! :D :)
hej

Inlägg av hej »

Var ombord på fredagsvagnen...

91 och 114 kommer gå till NET istället för Brunnsparken. Dock kommer 86 och 96 samt 194 och 197 gå till Brunnsparken via Lilla Bommen.
Skriv svar