Valhallavägen / Sturegatan 1:a Maj 1966
/Leif
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Det var väl den sortens beskärning som var orsak till att man var tvungen att byta ut alla träden i Kungsträdgårdens alléer för några år sedan.Anders Hanquist skrev:Gräsligt vad hårdbeskurna träden var på den tiden. Tror det var Holger bloms idé. Det skulle vara bra för träden. Tvivlar på det.
Jag har även en del icke skannade dior frånAnders Hanquist skrev:Hur var det 1966 nu (1 maj). Var det Hakberget eller Stadion? På den andra bilden (den med eventuella företrädet) korsades spåret i höjd med Fältöversten, vilket tyder på att demotåget var på väg mot Gärdet. Här verkar det vara mycket folk i höjd med KdM:s hörna, vilket tyder på Stadion. Jag har nog någon gammal kalender någonstans, men då får jag ta mig ner i källaren.
... och 45 år senare så låter det åter igen inte så skumt att få ett par spänn av farbröder i humlegården, även om det skulle vara på det sätt som betraktades som skumt för 45 år senAnders Hanquist skrev:Ja, så kan det ju ha varit. Det kanske kändes för kort att bara knalla Sturegatan upp från Humlegården, så man tog en liten omväg. Typ tio år tidigare tjänade jag och en kompis några kronor på att bära någon musikkårs instrumentlådor från Humlegården till Hakberget som var mötesplatsen då. Så även om det låter skumt att ha fått ett par spänn av "farbröder i Humlan" så var det ytterst oskyldigt.
Skumt eller inte så är det väl olagligt för farbröderna att ge ett par spänn. Fast nu är vi nog på väg bort från ämnet, så vi kanske inte ska diskutera det mera.M_M skrev:... och 45 år senare så låter det åter igen inte så skumt att få ett par spänn av farbröder i humlegården, även om det skulle vara på det sätt som betraktades som skumt för 45 år senAnders Hanquist skrev:Ja, så kan det ju ha varit. Det kanske kändes för kort att bara knalla Sturegatan upp från Humlegården, så man tog en liten omväg. Typ tio år tidigare tjänade jag och en kompis några kronor på att bära någon musikkårs instrumentlådor från Humlegården till Hakberget som var mötesplatsen då. Så även om det låter skumt att ha fått ett par spänn av "farbröder i Humlan" så var det ytterst oskyldigt.