Trevligt, det tar sig sa mordbrännarn!
Vad sägs om att istället för Slakthusbron börja säga Dumsnålbron, för det är väl ett ganska bra namn på den vid det här laget?
Visst är det så att M32 har ramp på någon/några av mittdörrarna men inte i änden? Om så är fallet kunde plattformen i princip ha lutat lite och varit högre vid änddörrarna på M32, fast då blir det kanske något annat spännande problem.
Dessa spårvagnshållplatser är väl delvis provisoriska, om än "permanent provisoriska" (kanske lika provisoriska som Dumsnålbron?) eftersom nån plan säger att hållplatser för alla fyra spåren ska ligga paralellt lite längre söderut i framtiden. Det lär dock bli ett framtida steg som fixas då spårvägen provisoriskt läggs om på östra sidan av "Vårdcentralen & co".
Vad gäller gatuspår så låg det till nyss såpass mycket grus & co i banvallen att slipersarna ändå knappt syntes och det gick rätt bra att gå på banvallen. Kan det kanske vara gräsbanvall planerad? Även då kanske det finns fördelar att använda trä istället för betong?
Det kan kanske också vara så att det är extra jobb att blanda gatuspår och vanligt spår, och eftersom åtminstone spåret som ansluter Angeredsbanan mot Bellevue/Bergsjöbanan ska vara gatuspår så slipper man byta spårtyp just i växeln.