Uppsala pendel
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.Allmänna forumregler
Diskussioner om övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.Allmänna forumregler
Uppsala pendel
Kommer det att bli spärar när pendel tågen går till Uppsala ? Eller har dom konduktör ? Hur mycket ska det kossta ?
Spårvagnsintreserad från ÄLVSJÖ
Re: Uppsala pendel
Det finns spärrar på Arlanda C. Knivsta och Uppsala C har det inte, och kommer såvitt jag vet inte få det. Hur biljettvisering kommer gå till vet jag inte, men jag misstänker det blir som i Södetälje centrum, dvs utan spärrar och att man förväntas ha giltig biljett när man kliver på.
När det gäller priset så tror jag det blir som i dag, dvs UL-taxa Uppsala-Arlanda, SL-taxa Arlanda-Stockholm, och en särskild passageavgift för Arlanda C. Hur mycket det blir återstår att se...
När det gäller priset så tror jag det blir som i dag, dvs UL-taxa Uppsala-Arlanda, SL-taxa Arlanda-Stockholm, och en särskild passageavgift för Arlanda C. Hur mycket det blir återstår att se...