Sitter just nu på ett SJ2000-tåg. Man informerar i det allmäna utropet om att det finns tysta avdelningar och vad som gäller där.
Visserliggen tror jag att det står på biljeten om den är bokad i en tyst avdelning. Men jag tycker att skyltningen borde vara bättre. T.ex. en skylt på alla stolsryggar så att man inte missar det.
Minns att jag med sälskap reste med ett Öresundståg en gång och var helt ovetande om att vi satt i en tyst avdelning. Och det var ingen som upplyse oss om det när vi nog var en aning högljudda. Det var strax före avstigning som jag lade märke till den diskreta skylten.
Förutom tysta avdelningar finns det avdelningar för resande med djur. Rökavdelningarna är bortasedan rätt länge. Den avdelning som jag saknar, specielt på sommaren, är en varm, eller i alla all mindre kall, avdelning. Är det varmt ute så stiger man på med en tunn tröja och det försa man måste göra är att börja leta i packningen efter något varmt plagg.
Avdelningar på SJ-tåg
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.Allmänna forumregler
Diskussioner om övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.Allmänna forumregler
Avdelningar på SJ-tåg
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Att betala kontant är en solidaritetshandling