bruse skrev:Är det av kostnadsskäl som uppgången på Kungsgatan är borttagen? Själva läget är ju annars bra tycker jag. Utan att veta hur långa underjordiska gångar det kan bli. Burr, tänker på skräckexemplet Rådhuset...
Har du gått i "suckarnas gång" mellan Rådhuset och Häktet?
bruse skrev:Är det av kostnadsskäl som uppgången på Kungsgatan är borttagen? Själva läget är ju annars bra tycker jag. Utan att veta hur långa underjordiska gångar det kan bli. Burr, tänker på skräckexemplet Rådhuset...
Den är ju relativt kort i jämförelse med de superlånga tunnlarna till Rådhusets station.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Den är ju relativt kort i jämförelse med de superlånga tunnlarna till Rådhusets station.
Ja, cirka 300 meter är avståndet från stationsentré Kungsholmsgatan/Pipersgatan via underjorden upp till Parmmätargatan/Hantverkargatan. Så minst 150 mter gångtunnel måste man avverka till biljetthallen vid Rådhuset.
Hur lång rullrampen vid Hjorthagen är vet jag inte, men det är inte 300 meter iallafall...
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
Ja, cirka 300 meter är avståndet från stationsentré Kungsholmsgatan/Pipersgatan via underjorden upp till Parmmätargatan/Hantverkargatan. Så minst 150 mter gångtunnel måste man avverka till biljetthallen vid Rådhuset.
Hur lång rullrampen vid Hjorthagen är vet jag inte, men det är inte 300 meter iallafall...
Det är iofs en sanning med modifikation. Du kan ta hissen från Kungsklippan för att komma direkt ned i biljetthallen. (och från västra nedgångarna (Polishuset, Rådhuset och Södra Agnegatan) är det inte 150 m).
Gångtunneln mellan Kungsholmsgatan och Hantverkargatan är faktiskt en praktisk genväg som används av många (bl a mig när jag följer dottern till Eiraskolan)
men den som går ska ju i bästa fall ta sig från sista/första dörren på tåget upp till biljetthallen. Och på blåa linjen är det långa sträckor att gå innan du ens är framme vid rulltrappan. Ska det räknas rättvist, ska det räknas från från tåget tills du är med båda fötterna utanför entrén på markplan.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
men den som går ska ju i bästa fall ta sig från sista/första dörren på tåget upp till biljetthallen. Och på blåa linjen är det långa sträckor att gå innan du ens är framme vid rulltrappan. Ska det räknas rättvist, ska det räknas från från tåget tills du är med båda fötterna utanför entrén på markplan.
Ja, det är bara att knata på det, om man inte sitter på en Eloped...
Nu tycker jag i alla fall att tråden urspårat bra rejält, så jag knatar till Kungsgatan...wink:
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
Lägg till gångtunneln för att komma till Jägmästargatan också.