Planeringen sker i samarbete mellan Västtrafik och berörd entreprenör. I detta fallet har två linjer "bytt plats" under planeringen men nu har detta rättats till.Harald skrev:Och nu står det nästan rätt på Västtrafiks webbplats också. Man hänvisar fortfarande till linje 11 för resor mellan Marklandsgatan och Stigbergstorget.
Jag är lite förvånad över hur det verkar gå till. Det verkar som om Västtrafik är helt åsidosatta och bara återger vad andra har bestämt. Jag trodde var Västtrafik som bestämde över trafiken och därför skulle delta i planeringen av omläggningar.
Spårarbeten i Göteborg till påsk
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
- trafikbefäl
- Inlägg: 250
- Blev medlem: söndag 16 februari 2003 4:58
Re: Spårarbeten i Göteborg till påsk
Jag kör hellre motorcykel!
Re: Spårarbeten i Göteborg till påsk
Men oavsett anledning denna gång så är det allt för ofta felakheter i Västtrafiks information.
Västtrafik är ändock ytterst ansvariga för kollektivtrafiken och för att informera om trafikförändringar. Även efter det att felinformationen från entrepenören rättats är informationen felaktig. Kan det vara så svårt om man får lön för att skriva notiserna att anstränga sig lite för att få dem korrekta? Det borde ligga i yrkesstoltheten att det man publicerar är av hög kvalité och utan fel.
Västtrafik är ändock ytterst ansvariga för kollektivtrafiken och för att informera om trafikförändringar. Även efter det att felinformationen från entrepenören rättats är informationen felaktig. Kan det vara så svårt om man får lön för att skriva notiserna att anstränga sig lite för att få dem korrekta? Det borde ligga i yrkesstoltheten att det man publicerar är av hög kvalité och utan fel.
Re: Spårarbeten i Göteborg till påsk
Bonusfråga, som kanske förtjänar egen tråd:
Hur står sig de olika länens/regionernas kollektivtrafik informationsmässigt?
Ett kvalificerat bottennapp lyckades länstrafiken i Örebro stå för i höstas när resrobot körde på en gammal tidtabell trots att man infört rätt stora förändringar (som i det stora hela var en rejäl förbättring, dock inte för den som lurats av resrobot...)
Hur står sig de olika länens/regionernas kollektivtrafik informationsmässigt?
Ett kvalificerat bottennapp lyckades länstrafiken i Örebro stå för i höstas när resrobot körde på en gammal tidtabell trots att man infört rätt stora förändringar (som i det stora hela var en rejäl förbättring, dock inte för den som lurats av resrobot...)