Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Blev lite osäkert om det blev i rätt tråd, men vi försöker ändå
En kompis och jag tänkte dra till Stockholm 18-20 maj för digga lite kollektivtrafik (främst tunnelbana och spårvagn). En liten smått befängd fråga, nån som har typ kontakter här inne gällande besök i vagnhall osv och tips på bra o billigt boende?
Spårvagnsförare i Göteborg samt aktiv i Spårvägssällskapet Ringlinien som trafikpersonal.
Rätta mig om jag har fel, även solen har sina fläckar!
alex87 skrev:Blev lite osäkert om det blev i rätt tråd, men vi försöker ändå
En kompis och jag tänkte dra till Stockholm 18-20 maj för digga lite kollektivtrafik (främst tunnelbana och spårvagn). En liten smått befängd fråga, nån som har typ kontakter här inne gällande besök i vagnhall osv och tips på bra o billigt boende?
Ni åker iallefall gratis på Djurgårdslinjen, Se bara till att ha med er medlemskortet från Ringlinien
alex87 skrev:Blev lite osäkert om det blev i rätt tråd, men vi försöker ändå
Kontakta mig via Personligt meddelande eller e-post för besöket.
Hotell Adlon i hörnet Vasagatan/Kungsgatan kombinerar bra läge med hyfsade priser och fin frukost Boka tidigt rabatt ger ytterligare 10% vid förskottsbetalning och bokning på Internet.
Tror att det finns ett billigt hotell vid korsningen Västbergavägen - E4-Södetäljevägen, det är 500 meters gångväg till T-Telefonplan, finns nog även någon busslinje i närheten om jag kommer ihåg rätt. MacDonalds har en nattöppen "restaurang" på andra sidan Södertäljevägen, brukade äta där när jag hade nattjobb i Älvsjö-hallen för några år sedan.
Om nu rummet endast skall användas för att sova i så behöver det ju inte vara så flått möblerat. Kolla pris på enkel- eller dubbelrum på något Hostel. Här t.ex.
Det finns många bokningssajter också. Ett ur högen.
Ett hotell som några av mina kompisar brukar bo på. Rekommenderas, inte minst för läget om man vill åka spårvagn.
Jag har brukar bo på det hotellet när jag skall övernatta i Stockholm. Enkelt men rent och snyggt, och samma pris för hela rummet. 500 meter till Telefonplan.
Förr i tiden ingick gratis polskor och estniskor i rumspriset på detta motell... men polisen och migrationsverket kanske har stört verksamheten där.
Hade man "tur" kunde man även bli rånad för samma pris.
Tycker att ni ska kolla upp STF´s alla möjliga vandrarhem om ni kanske ändå hade tänkt äta ute på stan, såvida ni inte vill bli rånade av innerstadshotellen.
/a32
På fädernes grund skall det nya byggas, med trofast kärlek det gamla tryggas
Copyright A32 på mina bilder här på SSS Forum. לוהים גדול