2763 skrev:Dra mig baklänges i ett scharffenberg Albert, som Hebbe lelle inte alls sa. Ett tvåvagnars på 14 det måste ha hört till det som var mindre vanligt.
//T
På invigningsdagen i september 2003(?) har jag för mig att 14 enbart kördes med tvåvagnarståg. Däremot under resten av dess existens så körde man med enkelvagn.
danneh skrev:För de som har barnvagn måste ombyggnaden av M29ans mittdörrar varit väldigt välkomnat...
Varför det? Det är ju bättre plats där man skall ha barnvagnen, dvs vid dörr 1 och 2. Att sen många väljer att stå i mitten är en annan femma än den som skall förlängas till östra.
2763 skrev: Det är ju bättre plats där man skall ha barnvagnen, dvs vid dörr 1 och 2.
Det kanske borde sitta en barnvagnsdekal vid dörr 2. Många är vana att ta på barnvagnen i mittdörrarna från bussarna. Jag har t.o.m. varit med om att folk har försökt krångla på en barnvagn genom 28:ans knuffdörrar tills jag påpekade för dem att det var lättare att ta på den i dörr 2.
2763 skrev: Det är ju bättre plats där man skall ha barnvagnen, dvs vid dörr 1 och 2.
Det kanske borde sitta en barnvagnsdekal vid dörr 2. Många är vana att ta på barnvagnen i mittdörrarna från bussarna. Jag har t.o.m. varit med om att folk har försökt krångla på en barnvagn genom 28:ans knuffdörrar tills jag påpekade för dem att det var lättare att ta på den i dörr 2.
Och självklart med handtaget utåt och ryggen böjd o så...