Tapatalk i din smartphone

Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.
Allmänna forumregler

Har du installerat Tapatalk i din smartphone och isåfall till vilken plattform?

iPhone
3
50%
iPad
0
Inga röster
iPod Touch
0
Inga röster
Android
3
50%
Blackberry
0
Inga röster
Windows Phone 7
0
Inga röster
 
Antal röster: 6

Användarens profilbild
webmaster
Webmaster
Webmaster
Inlägg: 365
Blev medlem: torsdag 30 maj 2002 14:01
Ort: /dev/null
Kontakt:

Tapatalk i din smartphone

Inlägg av webmaster »

Som jag skrev i maj, så stöder nu Forum för app:en Tapatalk. Läs mer: http://www.sparvagssallskapet.se/forum/ ... 11&t=32573
Vill nu pejla läget och se hur många som tycker det är värt de pengarna och kör med den appen på sin smartphone.
Rösta gärna och kom gärna med frågor eller synpunkter i ämnet.

Det är ju värt för vidare utveckling av Forumet om jag får veta lite om användandet av denna app.
Läs alltid FAQ:en och Reglerna först innan du frågar om Forum.
Användarens profilbild
M_M
Inlägg: 12529
Blev medlem: måndag 17 maj 2004 1:39
Ort: Göteborg

Re: Tapatalk i din smartphone

Inlägg av M_M »

Eftersom första delfrågan är en ja/nejfråga där mitt svar är nej så undrar jag såklart var svarsalternativet "nej" tagit vägen?
Användarens profilbild
webmaster
Webmaster
Webmaster
Inlägg: 365
Blev medlem: torsdag 30 maj 2002 14:01
Ort: /dev/null
Kontakt:

Re: Tapatalk i din smartphone

Inlägg av webmaster »

M_M skrev:Eftersom första delfrågan är en ja/nejfråga där mitt svar är nej så undrar jag såklart var svarsalternativet "nej" tagit vägen?
Jaja... underförstått att bara de som har Tapatalk ska svara.
Läs alltid FAQ:en och Reglerna först innan du frågar om Forum.
Användarens profilbild
Eos95
Inlägg: 415
Blev medlem: måndag 21 september 2009 16:14
Ort: nacka
Kontakt:

Re: Tapatalk i din smartphone

Inlägg av Eos95 »

webmaster skrev:Som jag skrev i maj, så stöder nu Forum för app:en Tapatalk. Läs mer: http://www.sparvagssallskapet.se/forum/ ... 11&t=32573
Vill nu pejla läget och se hur många som tycker det är värt de pengarna och kör med den appen på sin smartphone.
Rösta gärna och kom gärna med frågor eller synpunkter i ämnet.

Det är ju värt för vidare utveckling av Forumet om jag får veta lite om användandet av denna app.
Tycker det funkar bra (använder andorid)
brukar läsa discutioner via tapatalk funkar kanon, hadde appen innan sss fixade det
är en kille på 18 år har ett brett fotointresse
jag har dyslexi
MIN hemsida är eos95.se där hittar man det mesta av mina foton.
Användarens profilbild
leifd
Inlägg: 4554
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 13:19
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Tapatalk i din smartphone

Inlägg av leifd »

Installerade Tapatalk i min Android-telefon, men antagligen är jag för korkad för att förstå hur de ska användas.
Går ju inte att hitta forumen, inte detta i allafall.
Däremot funkar de ju hyfsat att läsa forumet i webbläsaren.

Instruktioner ?
Användarens profilbild
2763
Inlägg: 9753
Blev medlem: söndag 01 september 2002 15:19
Ort: Göte-/Helsingborg

Re: Tapatalk i din smartphone

Inlägg av 2763 »

webmaster skrev:
M_M skrev:Eftersom första delfrågan är en ja/nejfråga där mitt svar är nej så undrar jag såklart var svarsalternativet "nej" tagit vägen?
Jaja... underförstått att bara de som har Tapatalk ska svara.
Om du skall göra en marknadsundersökning så kanske du skall fråga alla och inte bara dem som gör som du tycker är bra.

/T
Med reservation för tyckfel.
Användarens profilbild
webmaster
Webmaster
Webmaster
Inlägg: 365
Blev medlem: torsdag 30 maj 2002 14:01
Ort: /dev/null
Kontakt:

Re: Tapatalk i din smartphone

Inlägg av webmaster »

2763 skrev:
webmaster skrev:
M_M skrev:Eftersom första delfrågan är en ja/nejfråga där mitt svar är nej så undrar jag såklart var svarsalternativet "nej" tagit vägen?
Jaja... underförstått att bara de som har Tapatalk ska svara.
Om du skall göra en marknadsundersökning så kanske du skall fråga alla och inte bara dem som gör som du tycker är bra.

/T
Åh dessa kvasidiskussioner som inte handlar om ämnet utan får det att spåra ur.

Jag vill veta hur många som har installerat Tapatalk och vilken plattform de har. Inget annat.
Om någon har en smartphone och valt att inte installera Tapatalk, så kan vi gärna diskutera det. Det är intressant att veta varför ni valt att inte göra det.
Läs alltid FAQ:en och Reglerna först innan du frågar om Forum.
Användarens profilbild
webmaster
Webmaster
Webmaster
Inlägg: 365
Blev medlem: torsdag 30 maj 2002 14:01
Ort: /dev/null
Kontakt:

Re: Tapatalk i din smartphone

Inlägg av webmaster »

leifd skrev:Installerade Tapatalk i min Android-telefon, men antagligen är jag för korkad för att förstå hur de ska användas.
Går ju inte att hitta forumen, inte detta i allafall.
Däremot funkar de ju hyfsat att läsa forumet i webbläsaren.

Instruktioner ?
Hittade inga instruktioner på nätet, så jag får försöka hjälpa dig. Säg till om det hjälpte eller inte.

Välj Search och skriv Svenska spår (du behöver inte skriva allt, prova med bara Svenska, men då får du fler träffar)
IMG_0944.PNG
IMG_0944.PNG (48.1 KiB) Visad 5558 gånger
Se där, välj!
IMG_0945.PNG
IMG_0945.PNG (63.08 KiB) Visad 5558 gånger
Klicka på login därnere. Logga in med samma uppgifter som du har här på forum. Skapa alltså INTE ett konto till.
IMG_0946.PNG
IMG_0946.PNG (82.5 KiB) Visad 5558 gånger
Hoppas det hjälpte. Lycka till!
Läs alltid FAQ:en och Reglerna först innan du frågar om Forum.
Användarens profilbild
leifd
Inlägg: 4554
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 13:19
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Tapatalk i din smartphone

Inlägg av leifd »

[quote="webmaster")Åh dessa kvasidiskussioner som inte handlar om ämnet utan får det att spåra ur.

Jag vill veta hur många som har installerat Tapatalk och vilken plattform de har. Inget annat.
Om någon har en smartphone och valt att inte installera Tapatalk, så kan vi gärna diskutera det. Det är intressant att veta varför ni valt att inte göra det.[/quote]

Jag har alltså installerat programmet och betalt några kronor dessutom, men valt att slänga ut det från min Galaxy S, Android, för att jag helt enkelt inte lyckas hitta detta forum i programmet.
Saknar helt enkelt en instruktion, dekan ju va ett bra program, men är ju bra om man vet lite hur man kommer igång också. Men nej...
Är nog beredd att ge de en chans igen vid tillfälle, om någon berättar hur.
Användarens profilbild
leifd
Inlägg: 4554
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 13:19
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Tapatalk i din smartphone

Inlägg av leifd »

leifd skrev:[quote="webmaster")Åh dessa kvasidiskussioner som inte handlar om ämnet utan får det att spåra ur.

Jag vill veta hur många som har installerat Tapatalk och vilken plattform de har. Inget annat.
Om någon har en smartphone och valt att inte installera Tapatalk, så kan vi gärna diskutera det. Det är intressant att veta varför ni valt att inte göra det.
Jag har alltså installerat programmet och betalt några kronor dessutom, men valt att slänga ut det från min Galaxy S, Android, för att jag helt enkelt inte lyckas hitta detta forum i programmet.
Saknar helt enkelt en instruktion, dekan ju va ett bra program, men är ju bra om man vet lite hur man kommer igång också. Men nej...
Är nog beredd att ge de en chans igen vid tillfälle, om någon berättar hur.[/quote]

Ojsan, där kom de upp en instruktion också...
Får ta o kolla på den, får återkomma i ämnet ! Tack !
Användarens profilbild
leifd
Inlägg: 4554
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 13:19
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Tapatalk i din smartphone

Inlägg av leifd »

Ja med lite eftertanke var de ju inte så svårt. Tack för hjälpen! Ska testa de ett tag så får vi se sen.
Ärligt talat går det rätt bra använda webbläsaren med.
Men provar lite som sagt.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Användarens profilbild
Kristofer
Inlägg: 1455
Blev medlem: måndag 02 september 2002 9:11
Ort: Gotland (utvandrad stockholmare)
Kontakt:

Re: Tapatalk i din smartphone

Inlägg av Kristofer »

Jag har använt Tapatalk en tid. Jag måste säga att jag tycker det fungerar bra. Jag använder nästan uteslutande funktionen "visa nya inlägg".

Det enda är att den är lite hårdare än sajten på att markera inlägg som lästa. Får jag upp en lista med 12 nya inlägg måste jag läsa dem under samma session, de markeras som lästa oavsett om jag läst dem eller ej. Men jag tycker definitivt att Tapatalk är värt sina 22 kr.
Om man inte vet vart man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ju ändå inte när man är framme. (Nalle Puh)
Användarens profilbild
bruse
Inlägg: 9158
Blev medlem: fredag 31 maj 2002 8:50
Ort: Km 5+7 Vx 583 Kät (zon E2)

Re: Tapatalk i din smartphone

Inlägg av bruse »

Gammal tråd. Men jag har fått andra forum att lägga till Tapatalk, som Utsidan, Fixedgear samt att Netgear har det för sina ReadyNas. Appen har för mig blivit lika oundgänglig som Facebookappen.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Skriv svar