x
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
-
- Inlägg: 4460
- Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 20:46
Re: Nu får vi gå på bak......
Inte bara kapacitetsökning, hållplatsstoppen kan ju kortas avsevät.Johan Eriksson skrev: I samma DN tror sig Naturskyddsföreningen sig veta att trängselavgifterna kommer att minska köerna så mycket att bussarnas kapacitet kommer att öka med 10-15% i innerstan. Ingen idé att sikta högre följdaktligen. Folk åker så gärna buss och behöver tydligen ingen standardhöjning för att ta sig ur sina bilar, -var inte Naturskyddsföreningen inne på det här med miljö?.......
MN
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Re: Nu får vi gå på bak......
Ja, vilket leder till just kapacitetsökning!Bussmicke skrev:Inte bara kapacitetsökning, hållplatsstoppen kan ju kortas avsevät.MN
Snabbare lossning och lassning => kortare hållplatsuppehåll => högre genomsnittshastighet => snababre omlopp för bussarna => samma antalet bussar hinner med fler turer => ökad kapacitet. Allt hänger ihop, som kretsloppet.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Hur ska dom lösa det då? Biljettkontrollant(er) på varje buss?...i framtiden ska få gå på blåbussarna även genom bakdörrarna i rusningstrafik
Hur vore det om SL moderniserade sitt stenålders-kupongsystem från 70-talet? Då kunde alla gå på överallt och personer med barnvagnar kunde äntligen betala för sig. Stämplarna är f.ö. ganska lätta att "sudda ut" på kupongerna. (Ingen biljettkontrollant går väl omkring med en UV-lampa på sig? )
T ex i.s.f. rabattkuponghäfte kort som laddas med ett antal markeringar, som i övriga Sverige.
Gå på där bak
Sorry... Gäst=jag. Använde annan dator.
Gör för allt i världen inte det! Remsorna lär vara det effektivaste i Sverige!!! (Vilket om inte annat märks till Göteborgsvarvet då vi med gammelvagn och pappersbiljetter kapar 2/3 av kön till linje 1 på drottningtorget och är uppe vid kungsportsplatsen innan ettan lättar från drottningtorget. Elektroniska biljettsystem är inte alltid bättre än de klassiska.Anonymous skrev:Hur ska dom lösa det då? Biljettkontrollant(er) på varje buss?...i framtiden ska få gå på blåbussarna även genom bakdörrarna i rusningstrafik
Hur vore det om SL moderniserade sitt stenålders-kupongsystem från 70-talet? Då kunde alla gå på överallt och personer med barnvagnar kunde äntligen betala för sig. Stämplarna är f.ö. ganska lätta att "sudda ut" på kupongerna. (Ingen biljettkontrollant går väl omkring med en UV-lampa på sig? )
T ex i.s.f. rabattkuponghäfte kort som laddas med ett antal markeringar, som i övriga Sverige.
/Tony
Med reservation för tyckfel.