Enkelspårig spårväg i Norrköping

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Mattias Henriksson

Enkelspårig spårväg i Norrköping

Inlägg av Mattias Henriksson »

I senaste numret av VTIs intressanta nyhetsblad Lätta spår står på sidan 5: "Spårvägsnätet i Norrköping omfattar idag 13 km dubbelspår i linjenätet och c:a 32 km enkelspår."
Var finns allt detta enkelspår? Slingan i Klingsberg är ju högst 2 km. Har man rört ihop siffrorna så att 32 km är den totala spårlängden (2*längden på dubbelspåret + lite vagnhallsspår och andra enkelspår)?
Anders P.
Kontakt:

Inlägg av Anders P. »

Jag tror att din egen tolkning, dvs en hopblandning, är alldeles korrekt. Det informationsblad som finns på Swetramways hemsida anger för övrigt spårlängden till 15 350 meter.

Anders P.
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Anders P. skrev:Jag tror att din egen tolkning, dvs en hopblandning, är alldeles korrekt. Det informationsblad som finns på Swetramways hemsida anger för övrigt spårlängden till 15 350 meter.

Anders P.
Undrar om de inte har räknat varje räl istf. båda tillsammans...
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Skriv svar