tunnelbane linjer genom tiderna
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: tunnelbane linjer genom tiderna
Det med Alvik resp. Åkeshov hänger ihop med förlängningen 1970 av linje 19 som jag nämnde tidigare. På den tiden fanns bara ett vändspår i Alvik så därför flyttades linjerna 27 och 28 till Åkeshov.
-
- Inlägg: 2138
- Blev medlem: måndag 08 november 2010 13:50
Re: tunnelbane linjer genom tiderna
Det stämmer nog, vill minnas att det var bara en brygga nere i Brommahallen, spåret närmast bergväggen hade strömskena för 16 vagnar samt brygga för 8 vagnar i början. Sedan byggde man strömskena samt brygga till det andra spåret som användes av spårvagnen. När jag körde på Bana 1 i slutet av 70-talet vände L27 i Alvik. Satt även på ställverket i Alvik då och då.
-
- Inlägg: 177
- Blev medlem: torsdag 14 februari 2008 10:15
Re: tunnelbane linjer genom tiderna
Jag läser historik ur ovan nämnda bok. Linje 27 startade 6 nov 1967 mellan Alvik och Gullmarsplan. Förlängdes till Åkeshov 29 aug 1970. Avkortades åter till Alvik 5 juni 1978. Nedlagd 25 apr 1988.
Re: tunnelbane linjer genom tiderna
Och jag ser i:Bo Rengmark skrev:Jag läser historik ur ovan nämnda bok. Linje 27 startade 6 nov 1967 mellan Alvik och Gullmarsplan. Förlängdes till Åkeshov 29 aug 1970. Avkortades åter till Alvik 5 juni 1978. Nedlagd 25 apr 1988.
Stockholmskartan 1978-1979 att linje 27 anges Åkeshov - Gullmarsplan
Stockholmskartan 1980-1981 att linje 27 anges Alvik - Gullmarsplan
Med andra ortd var kartan rätt, medan jag missade detta i 1980-1981 års karta.

- cx-galning
- Inlägg: 66
- Blev medlem: söndag 17 juli 2011 17:19
- Ort: nån stans norr om uppsala
Re: tunnelbane linjer genom tiderna
jag kan göra en t-bane bokB Thomas skrev:Väldigt intressant tråd! Finns all information av detta slag samlat i bokform eller på annat sätt sammanställt? Om inte borde det ju föreligga ett "allmänintresse" (allmänt inom en viss grupp av personer) av att organisera det. Som sagt, finns det inte, så borde kanske någon med tid, lust, förmåga m.m. göra en insats. Och innan nu någon kommer med en "gör-det-själv-i-stället-för-att-be-andra-göra-ditt-jobb-kommentar" så har jag inte varken tid eller tillgång till lämpliga källor för att göra detta själv. Men det finns säkert någon annan som har. En sådan sammanställning borde ju helt klart finnas ute på nätet.
Man kunde ju t.ex. börja med att ställa samman det som står i denna tråd. Och den sammanställningen kunde ju upphovsmannen till tråden, "cx-galning" göra.

Re: tunnelbane linjer genom tiderna
Mjaa, du ska nog börja med att läsa den bok som flera refererar till:cx-galning skrev:jag kan göra en t-bane bok
Stockholm under : 50 år - 100 stationer" av Björn Alfredsson, Roland Berndt, Hans Harlén
Det finns en begagnad att köpa för 200 spänn som Bruse hittade http://www.bokborsen.se/Bj%26ouml%3Brn+ ... 396351.htm
Men ifall du vill undvika risken att bli INL (InterNetLurad

Faktum är att jag blev lite sugen själv. Så jag ringde till Bibblan i Stockholm och frågade hur man gör.
Man går till sitt lokala bibliotek och talar om att man vill göra ett "Fjärrlån". Det ska normalt vara avgiftsfritt med fjärrlån inom Norden.
Här kan du se att boken finns inne på många bibliotek i Stockholm:
http://www.biblioteket.stockholm.se/def ... 92241%2FID
Under rubriken "Var kan jag låna?" så klicka på "Visa bibliotek"
Lycka till!
Re: tunnelbane linjer genom tiderna
Bara bilden från Skogskyrkogården med en till synes förvirrad (dåvarande) finansminister Bosse Ringholm gör boken mycket köpvärd!B Thomas skrev:Mjaa, du ska nog börja med att läsa den bok som flera refererar till:
Stockholm under : 50 år - 100 stationer" av Björn Alfredsson, Roland Berndt, Hans Harlén

Bildlicens: Creative Commons by-nc-sa.
-
- Inlägg: 366
- Blev medlem: torsdag 04 juni 2009 18:55
Re: tunnelbane linjer genom tiderna
Hej alla!
Mycket trevligt med nya medlemmar som återuppväcker minnena!
Jag blev aktiv TUB-åkare kring 1970 från Bromma in mot staden. Då och under lång tid framöver gick självklart de numera gröna huvudlinjerna 11 Vällingby-Bagarmossen, 18 Hässelby-Farsta och 19 Alvik-Hagsätra. 11 nummerändrades till 17 kring 1975, ungefär samtidigt med det bussförberedande 120-numret för vår relikspårväg i Bromma.
27 gick Åkeshov-Gullmarsplan, dels tidtabellsenligt M-F vid middagstid, dels oannonserat söndagar ca kl 11-17 under många år. M-F så kom de ut resp försvann som en del av "överblivna halva tåg" under 4-vagnstrafiken mitt på dagen. De ingående tågen västerut M-F var alltid skyltade Råcksta, dvs de blev delar till em-rusningens 8-vagnståg.
Ingående södergående tåg på söndagar skyltades ofta Skärmarbrink. (27 gick alltid på 28:s position i tidtabellen, 27+28 gick aldrig samtidigt).
28 gick Åkeshov-Hökarängen, dels tidtabellsenligt M-F som långa tåg men påfallande ofta reducerade till 7 eller 6 vagnar pga vagnsbrist, dels oanonnserat lördagar ca kl 10-17 under många år. Ingående tåg västerut skyltade Råcksta, söderut på morgonen skyltade Högdalen.
29 gick Odenplan-Högdalen, dels tidtabellsenligt M-F, dels oannonserat lördagar ca kl 10-17 under många år. Ingående tåg västerut skyltade Råcksta på morgonen, på em endast ett Råckstatåg.
Senare så byggdes det andra vändspåret i Alvik för att möjliggöra två linjers vändning där. Då avkortades 27 och 28 dit, man ansåg tydligen att Alvik-Åkeshov var en alltför trafiksvag sträcka för alla extratåg. De dubbla vändspåren finns kvar än idag.
Tågföljden enligt den ingenjörsmässiga tidtabellen var att 28 alltid gick precis före 18, 29 före 19. Hökarängståget avlastade Farstatåget, Högdalståget avlastade Hagsätratåget som kom strax därefter och gick längre. Fem tåg per tio minuter, maximal kapacitet. Den geniala tidtabellen verkar helt bortglömd numera.
Den omfattande oanonnserade extratrafiken på helgerna kändes som en självklarhet på den tiden. Den innebar med 12-minuterstrafiken att det gick 15 tåg per timme till Åkeshov och 20 till Alvik. Vad har vi idag, med den töntiga Odenplansvändningen för linje 17 blir det 6 till Åkeshov och 12 till Alvik L-S. Snacka om försämring, kom inte och snacka om kapacitetsbrist på T-banan...
//Henrik i Ålsten
Mycket trevligt med nya medlemmar som återuppväcker minnena!
Jag blev aktiv TUB-åkare kring 1970 från Bromma in mot staden. Då och under lång tid framöver gick självklart de numera gröna huvudlinjerna 11 Vällingby-Bagarmossen, 18 Hässelby-Farsta och 19 Alvik-Hagsätra. 11 nummerändrades till 17 kring 1975, ungefär samtidigt med det bussförberedande 120-numret för vår relikspårväg i Bromma.
27 gick Åkeshov-Gullmarsplan, dels tidtabellsenligt M-F vid middagstid, dels oannonserat söndagar ca kl 11-17 under många år. M-F så kom de ut resp försvann som en del av "överblivna halva tåg" under 4-vagnstrafiken mitt på dagen. De ingående tågen västerut M-F var alltid skyltade Råcksta, dvs de blev delar till em-rusningens 8-vagnståg.
Ingående södergående tåg på söndagar skyltades ofta Skärmarbrink. (27 gick alltid på 28:s position i tidtabellen, 27+28 gick aldrig samtidigt).
28 gick Åkeshov-Hökarängen, dels tidtabellsenligt M-F som långa tåg men påfallande ofta reducerade till 7 eller 6 vagnar pga vagnsbrist, dels oanonnserat lördagar ca kl 10-17 under många år. Ingående tåg västerut skyltade Råcksta, söderut på morgonen skyltade Högdalen.
29 gick Odenplan-Högdalen, dels tidtabellsenligt M-F, dels oannonserat lördagar ca kl 10-17 under många år. Ingående tåg västerut skyltade Råcksta på morgonen, på em endast ett Råckstatåg.
Senare så byggdes det andra vändspåret i Alvik för att möjliggöra två linjers vändning där. Då avkortades 27 och 28 dit, man ansåg tydligen att Alvik-Åkeshov var en alltför trafiksvag sträcka för alla extratåg. De dubbla vändspåren finns kvar än idag.
Tågföljden enligt den ingenjörsmässiga tidtabellen var att 28 alltid gick precis före 18, 29 före 19. Hökarängståget avlastade Farstatåget, Högdalståget avlastade Hagsätratåget som kom strax därefter och gick längre. Fem tåg per tio minuter, maximal kapacitet. Den geniala tidtabellen verkar helt bortglömd numera.
Den omfattande oanonnserade extratrafiken på helgerna kändes som en självklarhet på den tiden. Den innebar med 12-minuterstrafiken att det gick 15 tåg per timme till Åkeshov och 20 till Alvik. Vad har vi idag, med den töntiga Odenplansvändningen för linje 17 blir det 6 till Åkeshov och 12 till Alvik L-S. Snacka om försämring, kom inte och snacka om kapacitetsbrist på T-banan...
//Henrik i Ålsten
Re: tunnelbane linjer genom tiderna
Kapacitetsbristen beror på signalsystemet från Siemens,ålstensgård skrev:Fem tåg per tio minuter, maximal kapacitet. Den geniala tidtabellen verkar helt bortglömd numera.
Den omfattande oanonnserade extratrafiken på helgerna kändes som en självklarhet på den tiden. Den innebar med 12-minuterstrafiken att det gick 15 tåg per timme till Åkeshov och 20 till Alvik. Vad har vi idag, med den töntiga Odenplansvändningen för linje 17 blir det 6 till Åkeshov och 12 till Alvik L-S. Snacka om försämring, kom inte och snacka om kapacitetsbrist på T-banan...
//Henrik i Ålsten
det gamla signalsystemet från Union Switch & Signal Co VAR bättre...
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
"- aah, tänkte inte på de..."
Re: tunnelbane linjer genom tiderna
För yngre trådläsare kan jag då förklara att under lång tid gick de flesta linjer med 8-vagnståg i rusningstid, morgon och kväll, samt i nattrafiken. Mitt på dagen och sena kvällar(?) var tågen bara 4 vagnar långa. Lördag och söndag var det också bara 4-vagnståg. (Detta var före C20-vagnarnas tid.)ålstensgård skrev:... "överblivna halva tåg" under 4-vagnstrafiken mitt på dagen. ...
Hur det var på blåa linjen, som på den tiden ofta benämndes Järvabanan, är jag inte säker på.
Jag har också för mig att man sommartid körde med enbart 6-vagnståg.
Nu känner jag att jag för säkerhets skull vill låna Kantorns undertext: "Men jag kan ha fel..." (Gäller framför allt detaljerna.)
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Att betala kontant är en solidaritetshandling
- cx-galning
- Inlägg: 66
- Blev medlem: söndag 17 juli 2011 17:19
- Ort: nån stans norr om uppsala
Re: tunnelbane linjer genom tiderna
tack LÅ1 det är sån info jag vill ha också
-
- Inlägg: 2138
- Blev medlem: måndag 08 november 2010 13:50
Re: tunnelbane linjer genom tiderna
Detta berodde på att det fannns tågvakter i tågen på Bana 1 samt Bana 2. Tågvakterna försvann på Bana 2 först, sedan på Bana 1. Då delade man tågen efter förmiddagsrusningen för att kunna köra med enbart förare i tågen. Sedan kopplade man ihop tågen till 8 vagnar med tågvakt under eftermiddagsrusningen för att sedan dela dem igen på kvällen efter rusningen. Under sommaren hade man tillstånd att köra med 6-vagnarståg utan tågvakt men med spadviftare på vissa stationer istället (om detta har skrivits i en tidigare tråd). När jag började köra på Bana 2 ibörjan av 70-talet fanns tågvakterna kvar, sedan försvann de därifrån, i samband med det var man tvungen till att ha snabbvändare på plattformen Ropsten. Sedan fortsatte jag min karriär på bana 3 som aldrig hade tågvakter men man körde ialla fall med korta tåg dagtid samt kvällar på vardagarna. Efter ett tag blev jag trött på att köra på "gruvbanan", sökte mig över till Bana 1 som då fortfarande hade tågvakter.
Tågvakterna försvann från Bana 2 under första hälften av 70-talet, på Bana 1 under senare hälften av 70-talet.
Tågvakterna försvann från Bana 2 under första hälften av 70-talet, på Bana 1 under senare hälften av 70-talet.
Re: tunnelbane linjer genom tiderna
Men jag tror att principen med 4- och 8-vagnståg användes långt efter att tågvakterna ersattes med TV-monitorer.C12C3C3C12 skrev:Detta berodde på att det fannns tågvakter i tågen på Bana 1 samt Bana 2. Tågvakterna försvann på Bana 2 först, sedan på Bana 1. Då delade man tågen efter förmiddagsrusningen för att kunna köra med enbart förare i tågen. Sedan kopplade man ihop tågen till 8 vagnar med tågvakt under eftermiddagsrusningen för att sedan dela dem igen på kvällen efter rusningen. Under sommaren hade man tillstånd att köra med 6-vagnarståg utan tågvakt men med spadviftare på vissa stationer istället (om detta har skrivits i en tidigare tråd). När jag började köra på Bana 2 ibörjan av 70-talet fanns tågvakterna kvar, sedan försvann de därifrån, i samband med det var man tvungen till att ha snabbvändare på plattformen Ropsten. Sedan fortsatte jag min karriär på bana 3 som aldrig hade tågvakter men man körde ialla fall med korta tåg dagtid samt kvällar på vardagarna. Efter ett tag blev jag trött på att köra på "gruvbanan", sökte mig över till Bana 1 som då fortfarande hade tågvakter.
Tågvakterna försvann från Bana 2 under första hälften av 70-talet, på Bana 1 under senare hälften av 70-talet.
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Att betala kontant är en solidaritetshandling
-
- Inlägg: 2138
- Blev medlem: måndag 08 november 2010 13:50
Re: tunnelbane linjer genom tiderna
LÅ1 skrev: Men jag tror att principen med 4- och 8-vagnståg användes långt efter att tågvakterna ersattes med TV-monitorer.
Dagtid Må-Fr 8 vagnar, kvällstid 4 vagnar. Undantaget var L01 som gick med 8 vagnar natt mot lördag samt söndag.
Re: tunnelbane linjer genom tiderna
Där fick du med något som berör trådens huvudfråga!C12C3C3C12 skrev:LÅ1 skrev: Men jag tror att principen med 4- och 8-vagnståg användes långt efter att tågvakterna ersattes med TV-monitorer.
Dagtid Må-Fr 8 vagnar, kvällstid 4 vagnar. Undantaget var L01 som gick med 8 vagnar natt mot lördag samt söndag.
Nattlinjerna hette linje 1 och 2 har jag för mig. Dessa var genomgående linjer. Hässelby - Farsta(?) resp. Fruängen - ?
Sedan gick det kompletterande linjer på några av sidogrenarna. (Norsborgsgrenen och Mörbygrenen var betydligt kortare på den tiden! Om de överhuvudtaget fanns.)
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Att betala kontant är en solidaritetshandling
-
- Inlägg: 2138
- Blev medlem: måndag 08 november 2010 13:50
Re: tunnelbane linjer genom tiderna
Nattlinje 01 gick som 18 Hässelby - Farsta, 17N Skärmarbrink - Bagarmossen, 19N Gullmarsplan - Hagsätra. Nattlinje 02 gick som linje 13 Ropsten - Norsborg, 14N (Hornstull) Liljeholmen - Fruängen. Ingen nattrafik till mot Tekniska Högskolan. Samtrafiken mellan 01 - 02 var vid Slussen. Detta gällde vid mitten av 70-talet.
Vi brukade tävla mellan Gamla Stan - Slussen i båda riktningarna, d.v.s. vi startade båda samtidigt. Dessutom brukade jag på 02:an samt en annan kille på 01:an byta tåg med varandra Slussen - Gamla Stan (detta torde vara preskiberat vid det här laget).
Vi brukade tävla mellan Gamla Stan - Slussen i båda riktningarna, d.v.s. vi startade båda samtidigt. Dessutom brukade jag på 02:an samt en annan kille på 01:an byta tåg med varandra Slussen - Gamla Stan (detta torde vara preskiberat vid det här laget).
Senast redigerad av C12C3C3C12 den onsdag 27 juli 2011 12:39, redigerad totalt 2 gång.
-
- Inlägg: 1012
- Blev medlem: söndag 01 september 2002 9:32
- Ort: Göteborg
Re: tunnelbane linjer genom tiderna
Ja, på den tiden var den tidtabellen genial. Sedan dess har resandet på nuvarande 17 ökat, så den jämnaste belastningen i eftermiddagsrusningen skulle fås om alla tre linjerna gick i 6-minuterstrafik (om man bara tittar på resandestatistiken för antalet avstigande i "Fakta om SL och länet" blir skillnaden mellan alternativen visserligen minimal, men då ska man komma ihåg att en relativt stor del av de avstigande på Farstagrenen kommer söderifrån, så i verkligheten blir skillnaden större). Dessutom leder 6-minuterstrafik till kortare väntetider än 2/8-minuterstrafik.ålstensgård skrev:Tågföljden enligt den ingenjörsmässiga tidtabellen var att 28 alltid gick precis före 18, 29 före 19. Hökarängståget avlastade Farstatåget, Högdalståget avlastade Hagsätratåget som kom strax därefter och gick längre. Fem tåg per tio minuter, maximal kapacitet. Den geniala tidtabellen verkar helt bortglömd numera.
Re: tunnelbane linjer genom tiderna
Hur länge användes dessa linjenummer? Fanns verkligen linje 02 samtidigt som station Norsborg?C12C3C3C12 skrev:Nattlinje 01 gick som 18 Hässelby - Farsta, 17 Skärmarbrink - Bagarmossen, 19 Gullmarsplan - Hagsätra. Nattlinje 02 gick som linje 13 Ropsten - Norsborg, 14 (Hornstull) Liljeholmen - Fruängen. Ingen nattrafik till mot Tekniska Högskolan.
När dagens Norsborgsgren bara gick några få stationer söder om Liljeholmen så gick väl L02 till Fruängen och eventuell nattrafik mot Bredängshållet kördes väl i så fall med buss?
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Att betala kontant är en solidaritetshandling
-
- Inlägg: 2138
- Blev medlem: måndag 08 november 2010 13:50
Re: tunnelbane linjer genom tiderna
Här har ni något att sätta tänderna i: 28 gick 4 min före 18, 29 gick 4 min före 19. Var klämde man in 17 samt hur var rätta tågföljden under 70-talet? (Jag vet inte rätta svaret, Daniel vet du?) Ändå satt jag som sagt var på Stv Alvik 
Ett besök på Spårvägsmuseet kan ge svar på många frågor som trådskaparen har i denna samt andra trådar.

Ett besök på Spårvägsmuseet kan ge svar på många frågor som trådskaparen har i denna samt andra trådar.
-
- Inlägg: 70
- Blev medlem: onsdag 03 september 2003 7:54
- Ort: Uttran
Re: tunnelbane linjer genom tiderna
Jag gjorde en förteckning för många år sedan med den information som jag då hade.
Hoppas att det kan vara till någon hjälp.
M.v.h. Anders
STOCKHOLMS TUNNELBANELINJER
1 oktober, 1950
18 Slussen – Hökarängen
19T Slussen – Johanneshov
9 september, 1951
18 Slussen – Hökarängen
19 Slussen – Stureby
26 oktober, 1952
11A Alvik - Kungsgatan
11S Vällingby – Kungsgatan
11Å Åkeshov - Kungsgatan
18 Slussen – Hökarängen
19 Slussen – Stureby
28 juni, 1956
11A Alvik - Kungsgatan
11S Vällingby – Kungsgatan
11Å Åkeshov - Kungsgatan
18 Slussen – Hökarängen
19 Slussen – Högdalen
1 november, 1956
11 Hässelby gård - Kungsgatan
18 Slussen – Hökarängen
19 Slussen – Högdalen
24 november, 1957
18H Hässelby gård - Hökarängen
18V Vällingby – Hökarängen
19 Johanneshov – Högdalen (Nattrafik)
19A Alvik – Högdalen
19Å Åkeshov – Högdalen
17 april, 1958
11 Odenplan - Hammarbyhöjden
18H Hässelby gård - Hökarängen
18V Vällingby – Hökarängen
19 Gullmarsplan – Högdalen (Nattrafik)
19A Alvik – Högdalen
19Å Åkeshov – Högdalen
19 november, 1958
11 Hässelby strand - Bagarmossen
18 Åkeshov - Farsta
18A Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
19 Gullmarsplan – Högdalen (Nattrafik)
19V Vällingby - Högdalen
14 november, 1959
11 Hässelby strand - Bagarmossen
18 Åkeshov - Farsta
18A Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
19 Odenplan - Rågsved
19V Vällingby – Högdalen (Högtrafik)
1 december, 1960
01 Hässelby strand – Farsta (Nattrafik)
11 Hässelby strand - Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
18 Åkeshov - Farsta
19 Odenplan - Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Vällingby – Högdalen (Högtrafik)
5 april, 1964
01 Hässelby strand – Farsta (Nattrafik)
02 T-Centralen – Fruängen (Nattrafik)
11 Hässelby strand - Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 T-Centralen – Örnsberg
14 T-Centralen - Fruängen
18 Åkeshov - Farsta
19 Odenplan - Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 T-Centralen - Telefonplan (Högtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Vällingby – Högdalen (Högtrafik)
16 maj, 1965
01 Hässelby strand – Farsta (Nattrafik)
02 Östermalmstorg – Fruängen (Nattrafik)
11 Hässelby strand - Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Östermalmstorg – Sätra
14 Östermalmstorg - Fruängen
18 Åkeshov - Farsta
19 Odenplan - Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Östermalmstorg - Telefonplan (Högtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Vällingby – Högdalen (Högtrafik)
18 oktober, 1965
01 Hässelby strand – Farsta (Nattrafik)
02 Östermalmstorg – Fruängen (Nattrafik)
11 Vällingby - Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Östermalmstorg – Sätra
14 Östermalmstorg - Fruängen
18 Hässelby strand - Farsta
19 Odenplan - Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Östermalmstorg - Telefonplan (Högtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Åkeshov – Högdalen (Högtrafik)
1 mars, 1967
01 Hässelby strand – Farsta (Nattrafik)
02 Östermalmstorg – Fruängen (Nattrafik)
11 Vällingby - Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Östermalmstorg – Skärholmen
14 Östermalmstorg - Fruängen
18 Hässelby strand - Farsta
19 Odenplan - Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Östermalmstorg - Telefonplan (Högtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Åkeshov – Högdalen (Högtrafik)
2 september, 1967
01 Hässelby strand – Farsta (Nattrafik)
02 Ropsten – Fruängen (Nattrafik)
11 Vällingby - Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Östermalmstorg – Skärholmen
14 Ropsten - Fruängen
18 Hässelby strand - Farsta
19 Odenplan – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Östermalmstorg - Sätra (Högtrafik)
24 Ropsten - Telefonplan (Högtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Åkeshov – Högdalen (Högtrafik)
6 november, 1967
01 Hässelby strand – Farsta (Nattrafik)
02 Ropsten – Fruängen (Nattrafik)
11 Vällingby - Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Östermalmstorg – Skärholmen
14 Ropsten - Fruängen
18 Hässelby strand - Farsta
19 Odenplan – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Östermalmstorg - Sätra (Högtrafik)
24 Ropsten - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik - Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Åkeshov – Högdalen (Högtrafik)
2 december, 1967
01 Hässelby strand – Farsta (Nattrafik)
02 Ropsten – Fruängen (Nattrafik)
11 Vällingby - Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Östermalmstorg – Vårberg
14 Ropsten - Fruängen
18 Hässelby strand - Farsta
19 Odenplan – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Östermalmstorg - Sätra (Högtrafik)
24 Ropsten - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik - Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Åkeshov – Högdalen (Högtrafik)
17 mars, 1968
01 Hässelby strand – Farsta (Nattrafik)
02 Ropsten – Fruängen (Nattrafik)
11 Vällingby – Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Östermalmstorg – Vårberg
13N Liljeholmen – Vårberg (Nattrafik)
14 Ropsten - Fruängen
18 Hässelby strand - Farsta
19 Odenplan – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Östermalmstorg - Sätra (Högtrafik)
24 Ropsten - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Åkeshov – Högdalen (Högtrafik)
30 augusti, 1969
01 Hässelby strand – Farsta (Nattrafik)
02 Ropsten – Fruängen (Nattrafik)
11 Vällingby – Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Ropsten – Vårberg
13N Liljeholmen – Vårberg (Nattrafik)
14 Ropsten - Fruängen
18 Hässelby strand - Farsta
19 Odenplan – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Östermalmstorg - Sätra (Högtrafik)
24 Östermalmstorg - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Åkeshov – Högdalen (Högtrafik)
29 augusti, 1970
01 Hässelby strand – Farsta (Nattrafik)
02 Ropsten – Fruängen (Nattrafik)
11 Vällingby – Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Ropsten – Vårberg
13N Liljeholmen – Vårberg (Nattrafik)
14 Ropsten - Fruängen
18 Hässelby strand - Farsta
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Östermalmstorg - Sätra (Högtrafik)
24 Östermalmstorg - Telefonplan (Högtrafik)
27 Åkeshov – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Åkeshov – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
29 augusti, 1971
01 Hässelby strand – Farsta strand (Nattrafik)
02 Ropsten – Fruängen (Nattrafik)
11 Vällingby – Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Ropsten – Vårberg
13N Liljeholmen – Vårberg (Nattrafik)
14 Ropsten - Fruängen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Östermalmstorg - Sätra (Högtrafik)
24 Östermalmstorg - Telefonplan (Högtrafik)
27 Åkeshov – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Åkeshov – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
1 oktober, 1972
01 Hässelby strand – Farsta strand (Nattrafik)
02 Ropsten – Fittja (Nattrafik)
11 Vällingby – Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Ropsten – Fittja
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Östermalmstorg - Sätra (Högtrafik) ?
24 Östermalmstorg - Telefonplan (Högtrafik)
27 Åkeshov – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Åkeshov – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
30 september, 1973
01 Hässelby strand – Farsta strand (Nattrafik)
02 Ropsten – Fittja (Nattrafik)
11 Vällingby – Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Ropsten – Fittja
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Tekniska Högskolan - Sätra
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Tekniska Högskolan - Telefonplan (Högtrafik)
27 Åkeshov – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Åkeshov – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
12 januari, 1975
01 Hässelby strand – Farsta strand (Nattrafik)
02 Ropsten – Norsborg (Nattrafik)
13 Ropsten – Norsborg
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Universitetet - Sätra
17 Vällingby – Bagarmossen
17N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Tekniska Högskolan - Telefonplan (Högtrafik)
27 Åkeshov – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Åkeshov – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
1 september, 1975
10 Hjulsta – T-Centralen (via Hallonbergen)
13 Ropsten – Norsborg
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Universitetet - Sätra
17 Vällingby – Bagarmossen
17N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
20 Hallonbergen – T-Centralen (Hög- och lunchtrafik)
24 Tekniska Högskolan - Telefonplan (Högtrafik)
27 Åkeshov – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Åkeshov – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
5 juni, 1977
10 Hjulsta – T-Centralen (via Hallonbergen)
11 Akalla – T-Centralen
13 Ropsten – Norsborg
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Universitetet - Sätra
17 Vällingby – Bagarmossen
17N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Tekniska Högskolan - Telefonplan (Högtrafik)
27 Åkeshov – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Åkeshov – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
30 oktober, 1977
10 Hjulsta – Kungsträdgården (via Hallonbergen)
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Universitetet - Sätra
17 Vällingby – Bagarmossen
17N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Tekniska Högskolan - Telefonplan (Högtrafik)
27 Åkeshov – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Åkeshov – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
30 januari, 1978
10 Hjulsta – Kungsträdgården (via Hallonbergen)
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Mörby centrum - Sätra
17 Vällingby – Bagarmossen
17N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Mörby centrum - Telefonplan (Högtrafik)
27 Åkeshov – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Åkeshov – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
5 juni, 1978
10 Hjulsta – Kungsträdgården (via Hallonbergen)
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Mörby centrum - Sätra
17 Vällingby – Bagarmossen
17N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Mörby centrum - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
hösten, 1978
10 Hjulsta – Kungsträdgården (via Hallonbergen)
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Mörby centrum - Sätra
17 Vällingby – Bagarmossen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Mörby centrum - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
?, 19?
10 Hjulsta – Kungsträdgården (via Hallonbergen)
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13E Gärdet ← Vårberg (högtrafik f.m.)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Mörby centrum – Sätra
17 Vällingby – Bagarmossen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Mörby centrum - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
?, 19?
10 Hjulsta – Kungsträdgården (via Hallonbergen)
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13E Gärdet ← Fittja (högtrafik f.m.)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Mörby centrum – Sätra
15E Mörby centrum – Zinkensdamm (Lunchtrafik)
17 Vällingby – Bagarmossen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Mörby centrum - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
?, 19?
10 Hjulsta – Kungsträdgården (via Hallonbergen)
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13E Gärdet ← Fittja (högtrafik f.m.)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Mörby centrum – Sätra
15E Mörby centrum – Zinkensdamm (Lunchtrafik)
Mörby centrum ← Fittja (högtrafik f.m.)
17 Vällingby – Bagarmossen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Mörby centrum - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
19 augusti, 1985
10 Hjulsta – Kungsträdgården
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13E Gärdet ← Fittja (1 tåg högtrafik f.m.)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Mörby centrum – Sätra
15E Mörby centrum – Zinkensdamm (Lunchtrafik)
Mörby centrum ← Fittja (1 tåg högtrafik f.m.)
17 Vällingby – Bagarmossen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Mörby centrum - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
3 februari, 1986
10 Hjulsta – Kungsträdgården
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13X Gärdet ← Alby (Stannar ej Sät-Asu, högtrafik f.m.)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Mörby centrum – Sätra
15E Mörby centrum – Zinkensdamm (Lunchtrafik)
15X Mörby centrum ← Norsborg (Stannar ej Mas-Vår & Sät-Asu, högtrafik f.m.)
17 Vällingby – Bagarmossen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Mörby centrum - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
? augusti, 1986
10 Hjulsta – Kungsträdgården
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13X Gärdet - Alby (Stannar ej Asu-Sät, högtrafik)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Mörby centrum – Sätra
15E Mörby centrum – Zinkensdamm (Lunchtrafik)
15X Mörby centrum ← Norsborg (Stannar ej Mas-Vår & Sät-Asu, högtrafik f.m.)
Tekniska Högskolan → Norsborg (Stannar ej Asu-Sät & Vår-Mas, högtrafik e.m.)
17 Vällingby – Bagarmossen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Mörby centrum - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
17 augusti, 1987
10 Hjulsta – Kungsträdgården
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13X Ropsten – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Ropsten – Sätra (Högtrafik)
17 Vällingby – Bagarmossen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Mörby centrum – Norsborg
23X Mörby centrum – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
24 Mörby centrum - Fruängen
25 Mörby centrum – Sätra (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
28X Hässelby strand → Hökarängen (Stannar ej Jol, Råc-Åkh & Abb-SMo, högtrafik f.m.)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
2 - 12 november, 1987
10 Hjulsta – Kungsträdgården
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13X Ropsten – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Ropsten – Sätra (Högtrafik)
17 Vällingby – Bagarmossen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Mörby centrum – Norsborg
23X Mörby centrum – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
24 Mörby centrum - Fruängen
25 Mörby centrum – Sätra (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
28X Hässelby strand → Hökarängen (Stannar ej Jol, Råc-Åkh & Abb-SMo, högtrafik f.m.)
Råcksta → Farsta strand (Stannar ej Skb-Guä, högtrafik e.m.)
Hässelby strand ← Farsta strand (Stannar ej SMo-Abb, Åkh-Råc & Jol högtrafik e.m.)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
26 april, 1988
10 Hjulsta – Kungsträdgården
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13X Ropsten – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Ropsten – Sätra (Högtrafik)
17 Vällingby – Bagarmossen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Mörby centrum – Norsborg
23X Mörby centrum – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
24 Mörby centrum - Fruängen
25 Mörby centrum – Sätra (Högtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
28X Hässelby strand → Hökarängen (Stannar ej Jol, Råc-Åkh & Abb-SMo, högtrafik f.m.)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
1 maj, 1988
10 Hjulsta – Kungsträdgården
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg (Nattrafik)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Ropsten – Sätra (Högtrafik)
17 Vällingby – Bagarmossen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Mörby centrum – Norsborg
27 Alvik – Skanstull (Extra lunchtrafik)
15 augusti, 1988
10 Hjulsta – Kungsträdgården
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13X Ropsten – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Ropsten – Sätra (Högtrafik)
17 Alvik – Bagarmossen
Odenplan – Bagarmossen (Lågtrafik)
18 Hässelby strand – Farsta strand
18X Hässelby strand – Farsta strand (Stannar ej Råc-Åkh & Abb-SMo, högtrafik)
19 Åkeshov – Hagsätra
Vällingby – Hagsätra (Högtrafik)
19E Hötorget – Högdalen (Extartrafik, Isstadion)
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Mörby centrum – Norsborg
23X Mörby centrum – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
24 Mörby centrum - Fruängen
25 Mörby centrum – Sätra (Högtrafik)
November, 1988
10 Hjulsta – Kungsträdgården
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13X Ropsten – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Ropsten – Sätra (Högtrafik)
17 Alvik – Bagarmossen
Odenplan – Bagarmossen (Lågtrafik)
18 Hässelby strand – Farsta strand
18E Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
18X Hässelby strand – Farsta strand (Stannar ej Råc-Åkh & Abb-SMo, högtrafik)
19 Åkeshov – Hagsätra
Vällingby – Hagsätra (Högtrafik)
19E Hötorget – Högdalen (Högtrafik)
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Mörby centrum – Norsborg
23X Mörby centrum – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
24 Mörby centrum - Fruängen
25 Mörby centrum – Sätra (Högtrafik)
December, 1988
10 Hjulsta – Kungsträdgården
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13X Ropsten – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Ropsten – Sätra (Högtrafik)
17 Alvik – Bagarmossen
Odenplan – Bagarmossen (Lågtrafik)
18 Hässelby strand – Farsta strand
18E Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
18X Hässelby strand – Farsta strand (Stannar ej Råc-Åkh & Abb-SMo, högtrafik)
19 Åkeshov – Hagsätra
Vällingby – Hagsätra (Högtrafik)
19E Hötorget – Högdalen (Högtrafik)
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Mörby centrum – Norsborg
23E Mörby centrum – Zinkensdamm (Lunchtrafik lördagar)
23X Mörby centrum – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
24 Mörby centrum - Fruängen
25 Mörby centrum – Sätra (Högtrafik)
Hoppas att det kan vara till någon hjälp.
M.v.h. Anders
STOCKHOLMS TUNNELBANELINJER
1 oktober, 1950
18 Slussen – Hökarängen
19T Slussen – Johanneshov
9 september, 1951
18 Slussen – Hökarängen
19 Slussen – Stureby
26 oktober, 1952
11A Alvik - Kungsgatan
11S Vällingby – Kungsgatan
11Å Åkeshov - Kungsgatan
18 Slussen – Hökarängen
19 Slussen – Stureby
28 juni, 1956
11A Alvik - Kungsgatan
11S Vällingby – Kungsgatan
11Å Åkeshov - Kungsgatan
18 Slussen – Hökarängen
19 Slussen – Högdalen
1 november, 1956
11 Hässelby gård - Kungsgatan
18 Slussen – Hökarängen
19 Slussen – Högdalen
24 november, 1957
18H Hässelby gård - Hökarängen
18V Vällingby – Hökarängen
19 Johanneshov – Högdalen (Nattrafik)
19A Alvik – Högdalen
19Å Åkeshov – Högdalen
17 april, 1958
11 Odenplan - Hammarbyhöjden
18H Hässelby gård - Hökarängen
18V Vällingby – Hökarängen
19 Gullmarsplan – Högdalen (Nattrafik)
19A Alvik – Högdalen
19Å Åkeshov – Högdalen
19 november, 1958
11 Hässelby strand - Bagarmossen
18 Åkeshov - Farsta
18A Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
19 Gullmarsplan – Högdalen (Nattrafik)
19V Vällingby - Högdalen
14 november, 1959
11 Hässelby strand - Bagarmossen
18 Åkeshov - Farsta
18A Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
19 Odenplan - Rågsved
19V Vällingby – Högdalen (Högtrafik)
1 december, 1960
01 Hässelby strand – Farsta (Nattrafik)
11 Hässelby strand - Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
18 Åkeshov - Farsta
19 Odenplan - Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Vällingby – Högdalen (Högtrafik)
5 april, 1964
01 Hässelby strand – Farsta (Nattrafik)
02 T-Centralen – Fruängen (Nattrafik)
11 Hässelby strand - Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 T-Centralen – Örnsberg
14 T-Centralen - Fruängen
18 Åkeshov - Farsta
19 Odenplan - Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 T-Centralen - Telefonplan (Högtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Vällingby – Högdalen (Högtrafik)
16 maj, 1965
01 Hässelby strand – Farsta (Nattrafik)
02 Östermalmstorg – Fruängen (Nattrafik)
11 Hässelby strand - Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Östermalmstorg – Sätra
14 Östermalmstorg - Fruängen
18 Åkeshov - Farsta
19 Odenplan - Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Östermalmstorg - Telefonplan (Högtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Vällingby – Högdalen (Högtrafik)
18 oktober, 1965
01 Hässelby strand – Farsta (Nattrafik)
02 Östermalmstorg – Fruängen (Nattrafik)
11 Vällingby - Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Östermalmstorg – Sätra
14 Östermalmstorg - Fruängen
18 Hässelby strand - Farsta
19 Odenplan - Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Östermalmstorg - Telefonplan (Högtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Åkeshov – Högdalen (Högtrafik)
1 mars, 1967
01 Hässelby strand – Farsta (Nattrafik)
02 Östermalmstorg – Fruängen (Nattrafik)
11 Vällingby - Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Östermalmstorg – Skärholmen
14 Östermalmstorg - Fruängen
18 Hässelby strand - Farsta
19 Odenplan - Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Östermalmstorg - Telefonplan (Högtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Åkeshov – Högdalen (Högtrafik)
2 september, 1967
01 Hässelby strand – Farsta (Nattrafik)
02 Ropsten – Fruängen (Nattrafik)
11 Vällingby - Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Östermalmstorg – Skärholmen
14 Ropsten - Fruängen
18 Hässelby strand - Farsta
19 Odenplan – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Östermalmstorg - Sätra (Högtrafik)
24 Ropsten - Telefonplan (Högtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Åkeshov – Högdalen (Högtrafik)
6 november, 1967
01 Hässelby strand – Farsta (Nattrafik)
02 Ropsten – Fruängen (Nattrafik)
11 Vällingby - Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Östermalmstorg – Skärholmen
14 Ropsten - Fruängen
18 Hässelby strand - Farsta
19 Odenplan – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Östermalmstorg - Sätra (Högtrafik)
24 Ropsten - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik - Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Åkeshov – Högdalen (Högtrafik)
2 december, 1967
01 Hässelby strand – Farsta (Nattrafik)
02 Ropsten – Fruängen (Nattrafik)
11 Vällingby - Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Östermalmstorg – Vårberg
14 Ropsten - Fruängen
18 Hässelby strand - Farsta
19 Odenplan – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Östermalmstorg - Sätra (Högtrafik)
24 Ropsten - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik - Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Åkeshov – Högdalen (Högtrafik)
17 mars, 1968
01 Hässelby strand – Farsta (Nattrafik)
02 Ropsten – Fruängen (Nattrafik)
11 Vällingby – Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Östermalmstorg – Vårberg
13N Liljeholmen – Vårberg (Nattrafik)
14 Ropsten - Fruängen
18 Hässelby strand - Farsta
19 Odenplan – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Östermalmstorg - Sätra (Högtrafik)
24 Ropsten - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Åkeshov – Högdalen (Högtrafik)
30 augusti, 1969
01 Hässelby strand – Farsta (Nattrafik)
02 Ropsten – Fruängen (Nattrafik)
11 Vällingby – Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Ropsten – Vårberg
13N Liljeholmen – Vårberg (Nattrafik)
14 Ropsten - Fruängen
18 Hässelby strand - Farsta
19 Odenplan – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Östermalmstorg - Sätra (Högtrafik)
24 Östermalmstorg - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Åkeshov – Högdalen (Högtrafik)
29 augusti, 1970
01 Hässelby strand – Farsta (Nattrafik)
02 Ropsten – Fruängen (Nattrafik)
11 Vällingby – Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Ropsten – Vårberg
13N Liljeholmen – Vårberg (Nattrafik)
14 Ropsten - Fruängen
18 Hässelby strand - Farsta
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Östermalmstorg - Sätra (Högtrafik)
24 Östermalmstorg - Telefonplan (Högtrafik)
27 Åkeshov – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Åkeshov – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
29 augusti, 1971
01 Hässelby strand – Farsta strand (Nattrafik)
02 Ropsten – Fruängen (Nattrafik)
11 Vällingby – Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Ropsten – Vårberg
13N Liljeholmen – Vårberg (Nattrafik)
14 Ropsten - Fruängen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Östermalmstorg - Sätra (Högtrafik)
24 Östermalmstorg - Telefonplan (Högtrafik)
27 Åkeshov – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Åkeshov – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
1 oktober, 1972
01 Hässelby strand – Farsta strand (Nattrafik)
02 Ropsten – Fittja (Nattrafik)
11 Vällingby – Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Ropsten – Fittja
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Östermalmstorg - Sätra (Högtrafik) ?
24 Östermalmstorg - Telefonplan (Högtrafik)
27 Åkeshov – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Åkeshov – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
30 september, 1973
01 Hässelby strand – Farsta strand (Nattrafik)
02 Ropsten – Fittja (Nattrafik)
11 Vällingby – Bagarmossen
11N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
13 Ropsten – Fittja
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Tekniska Högskolan - Sätra
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Tekniska Högskolan - Telefonplan (Högtrafik)
27 Åkeshov – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Åkeshov – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
12 januari, 1975
01 Hässelby strand – Farsta strand (Nattrafik)
02 Ropsten – Norsborg (Nattrafik)
13 Ropsten – Norsborg
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Universitetet - Sätra
17 Vällingby – Bagarmossen
17N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Tekniska Högskolan - Telefonplan (Högtrafik)
27 Åkeshov – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Åkeshov – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
1 september, 1975
10 Hjulsta – T-Centralen (via Hallonbergen)
13 Ropsten – Norsborg
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Universitetet - Sätra
17 Vällingby – Bagarmossen
17N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
20 Hallonbergen – T-Centralen (Hög- och lunchtrafik)
24 Tekniska Högskolan - Telefonplan (Högtrafik)
27 Åkeshov – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Åkeshov – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
5 juni, 1977
10 Hjulsta – T-Centralen (via Hallonbergen)
11 Akalla – T-Centralen
13 Ropsten – Norsborg
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Universitetet - Sätra
17 Vällingby – Bagarmossen
17N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Tekniska Högskolan - Telefonplan (Högtrafik)
27 Åkeshov – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Åkeshov – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
30 oktober, 1977
10 Hjulsta – Kungsträdgården (via Hallonbergen)
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Universitetet - Sätra
17 Vällingby – Bagarmossen
17N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Tekniska Högskolan - Telefonplan (Högtrafik)
27 Åkeshov – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Åkeshov – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
30 januari, 1978
10 Hjulsta – Kungsträdgården (via Hallonbergen)
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Mörby centrum - Sätra
17 Vällingby – Bagarmossen
17N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Mörby centrum - Telefonplan (Högtrafik)
27 Åkeshov – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Åkeshov – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
5 juni, 1978
10 Hjulsta – Kungsträdgården (via Hallonbergen)
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Mörby centrum - Sätra
17 Vällingby – Bagarmossen
17N Skärmarbrink – Bagarmossen (Nattrafik)
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Mörby centrum - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
hösten, 1978
10 Hjulsta – Kungsträdgården (via Hallonbergen)
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Mörby centrum - Sätra
17 Vällingby – Bagarmossen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Mörby centrum - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
?, 19?
10 Hjulsta – Kungsträdgården (via Hallonbergen)
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13E Gärdet ← Vårberg (högtrafik f.m.)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Mörby centrum – Sätra
17 Vällingby – Bagarmossen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Mörby centrum - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
?, 19?
10 Hjulsta – Kungsträdgården (via Hallonbergen)
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13E Gärdet ← Fittja (högtrafik f.m.)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Mörby centrum – Sätra
15E Mörby centrum – Zinkensdamm (Lunchtrafik)
17 Vällingby – Bagarmossen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Mörby centrum - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
?, 19?
10 Hjulsta – Kungsträdgården (via Hallonbergen)
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13E Gärdet ← Fittja (högtrafik f.m.)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Mörby centrum – Sätra
15E Mörby centrum – Zinkensdamm (Lunchtrafik)
Mörby centrum ← Fittja (högtrafik f.m.)
17 Vällingby – Bagarmossen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Mörby centrum - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
19 augusti, 1985
10 Hjulsta – Kungsträdgården
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13E Gärdet ← Fittja (1 tåg högtrafik f.m.)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Mörby centrum – Sätra
15E Mörby centrum – Zinkensdamm (Lunchtrafik)
Mörby centrum ← Fittja (1 tåg högtrafik f.m.)
17 Vällingby – Bagarmossen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Mörby centrum - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
3 februari, 1986
10 Hjulsta – Kungsträdgården
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13X Gärdet ← Alby (Stannar ej Sät-Asu, högtrafik f.m.)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Mörby centrum – Sätra
15E Mörby centrum – Zinkensdamm (Lunchtrafik)
15X Mörby centrum ← Norsborg (Stannar ej Mas-Vår & Sät-Asu, högtrafik f.m.)
17 Vällingby – Bagarmossen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Mörby centrum - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
? augusti, 1986
10 Hjulsta – Kungsträdgården
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13X Gärdet - Alby (Stannar ej Asu-Sät, högtrafik)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Mörby centrum – Sätra
15E Mörby centrum – Zinkensdamm (Lunchtrafik)
15X Mörby centrum ← Norsborg (Stannar ej Mas-Vår & Sät-Asu, högtrafik f.m.)
Tekniska Högskolan → Norsborg (Stannar ej Asu-Sät & Vår-Mas, högtrafik e.m.)
17 Vällingby – Bagarmossen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
24 Mörby centrum - Telefonplan (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
17 augusti, 1987
10 Hjulsta – Kungsträdgården
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13X Ropsten – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Ropsten – Sätra (Högtrafik)
17 Vällingby – Bagarmossen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Mörby centrum – Norsborg
23X Mörby centrum – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
24 Mörby centrum - Fruängen
25 Mörby centrum – Sätra (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
28X Hässelby strand → Hökarängen (Stannar ej Jol, Råc-Åkh & Abb-SMo, högtrafik f.m.)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
2 - 12 november, 1987
10 Hjulsta – Kungsträdgården
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13X Ropsten – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Ropsten – Sätra (Högtrafik)
17 Vällingby – Bagarmossen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Mörby centrum – Norsborg
23X Mörby centrum – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
24 Mörby centrum - Fruängen
25 Mörby centrum – Sätra (Högtrafik)
27 Alvik – Gullmarsplan (Lunchtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
28X Hässelby strand → Hökarängen (Stannar ej Jol, Råc-Åkh & Abb-SMo, högtrafik f.m.)
Råcksta → Farsta strand (Stannar ej Skb-Guä, högtrafik e.m.)
Hässelby strand ← Farsta strand (Stannar ej SMo-Abb, Åkh-Råc & Jol högtrafik e.m.)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
26 april, 1988
10 Hjulsta – Kungsträdgården
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13X Ropsten – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Ropsten – Sätra (Högtrafik)
17 Vällingby – Bagarmossen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Mörby centrum – Norsborg
23X Mörby centrum – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
24 Mörby centrum - Fruängen
25 Mörby centrum – Sätra (Högtrafik)
28 Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
28X Hässelby strand → Hökarängen (Stannar ej Jol, Råc-Åkh & Abb-SMo, högtrafik f.m.)
29 Odenplan – Högdalen (Högtrafik)
1 maj, 1988
10 Hjulsta – Kungsträdgården
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg (Nattrafik)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Ropsten – Sätra (Högtrafik)
17 Vällingby – Bagarmossen
18 Hässelby strand – Farsta strand
19 Alvik – Hagsätra
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Mörby centrum – Norsborg
27 Alvik – Skanstull (Extra lunchtrafik)
15 augusti, 1988
10 Hjulsta – Kungsträdgården
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13X Ropsten – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Ropsten – Sätra (Högtrafik)
17 Alvik – Bagarmossen
Odenplan – Bagarmossen (Lågtrafik)
18 Hässelby strand – Farsta strand
18X Hässelby strand – Farsta strand (Stannar ej Råc-Åkh & Abb-SMo, högtrafik)
19 Åkeshov – Hagsätra
Vällingby – Hagsätra (Högtrafik)
19E Hötorget – Högdalen (Extartrafik, Isstadion)
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Mörby centrum – Norsborg
23X Mörby centrum – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
24 Mörby centrum - Fruängen
25 Mörby centrum – Sätra (Högtrafik)
November, 1988
10 Hjulsta – Kungsträdgården
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13X Ropsten – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Ropsten – Sätra (Högtrafik)
17 Alvik – Bagarmossen
Odenplan – Bagarmossen (Lågtrafik)
18 Hässelby strand – Farsta strand
18E Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
18X Hässelby strand – Farsta strand (Stannar ej Råc-Åkh & Abb-SMo, högtrafik)
19 Åkeshov – Hagsätra
Vällingby – Hagsätra (Högtrafik)
19E Hötorget – Högdalen (Högtrafik)
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Mörby centrum – Norsborg
23X Mörby centrum – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
24 Mörby centrum - Fruängen
25 Mörby centrum – Sätra (Högtrafik)
December, 1988
10 Hjulsta – Kungsträdgården
11 Akalla – Kungsträdgården
13 Ropsten – Norsborg
13X Ropsten – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
14 Ropsten - Fruängen
14N Liljeholmen – Fruängen (Nattrafik)
15 Ropsten – Sätra (Högtrafik)
17 Alvik – Bagarmossen
Odenplan – Bagarmossen (Lågtrafik)
18 Hässelby strand – Farsta strand
18E Alvik – Hökarängen (Högtrafik)
18X Hässelby strand – Farsta strand (Stannar ej Råc-Åkh & Abb-SMo, högtrafik)
19 Åkeshov – Hagsätra
Vällingby – Hagsätra (Högtrafik)
19E Hötorget – Högdalen (Högtrafik)
19N Gullmarsplan – Hagsätra (Nattrafik)
23 Mörby centrum – Norsborg
23E Mörby centrum – Zinkensdamm (Lunchtrafik lördagar)
23X Mörby centrum – Norsborg (Stannar ej Asu-Brä, högtrafik)
24 Mörby centrum - Fruängen
25 Mörby centrum – Sätra (Högtrafik)
Senast redigerad av Anders Ericson den torsdag 28 juli 2011 21:36, redigerad totalt 1 gånger.