En bild från förra invigningen till Hageby.
Förlängningen av Linje 2 i Norrköping När?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Förlängningen av Linje 2 i Norrköping När?
När invigs förlängningen av linje 2 i Norrköping?

AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Re: Förlängningen av Linje 2 i Norrköping När?
Slutet av november har jag hört. Men det finns säkert någon som vet bättre.
twr
-----------------------
Var sak på sin plats.
-----------------------
Var sak på sin plats.
Inser nu att jag svarat på fel fråga, men låter svaret ligga kvar i alla fall:twr skrev:Slutet av november har jag hört. Men det finns säkert någon som vet bättre.
Invigningen TILL HAGEBY var 2010-10-21.
Den bild du visar är dock tagen två dagar senare, 2010-10-23 (enligt EXIF-info i bilden).
Då var det allmänhetens åkning (och sämre väder än på invigningsdagen).
Bild från invigningen:
Är det inte Bussmicke som står därborta??
Lagt spår ligger!
Minns jag nu rätt... Så är tanken att nästa invigning också ska bli 21 oktober, men 2011. Dock lite reservation...
Är det bara jag som tycker att det ger en lite elitistisk "klang" att ha invigning på en dag och "allmänhetens åkning" lite senare?
Jag inser att man i vissa fall kan motivera ett separat fordon för t.ex. politiker & co, men en separat dag är väl att ta i lite väl?
Jag inser att man i vissa fall kan motivera ett separat fordon för t.ex. politiker & co, men en separat dag är väl att ta i lite väl?
-
Ursäkta, men varifrån har du fått att privilegiesamhället är avskaffat? Vi har bara skaffat oss nya privilegierade, just nu är det politiker på olika nivåer.M_M skrev:Är det bara jag som tycker att det ger en lite elitistisk "klang" att ha invigning på en dag och "allmänhetens åkning" lite senare?

//Lars S
Vill väl då påstå, att det var allmänhetens åkning på invigningsdagen, dvs 21/10 2010. Dock anordnades ju en "Spårvägens dag" på lördagen efter, vilket ju mest berodde på att de då är möjligt att få en bredare publik, samt att den personal som jobbade ideellt ju har bättre möjlighet att ställa upp då.Lars Stegenius skrev:Ursäkta, men varifrån har du fått att privilegiesamhället är avskaffat? Vi har bara skaffat oss nya privilegierade, just nu är det politiker på olika nivåer.M_M skrev:Är det bara jag som tycker att det ger en lite elitistisk "klang" att ha invigning på en dag och "allmänhetens åkning" lite senare?
Jag inser att man i vissa fall kan motivera ett separat fordon för t.ex. politiker & co, men en separat dag är väl att ta i lite väl?![]()
//Lars S
Motsvarande skäl och upplägg är väl att förvänta i år.
Aha! Då tar jag tillbaka kritikenleifd skrev:Vill väl då påstå, att det var allmänhetens åkning på invigningsdagen, dvs 21/10 2010. Dock anordnades ju en "Spårvägens dag" på lördagen efter, vilket ju mest berodde på att de då är möjligt att få en bredare publik, samt att den personal som jobbade ideellt ju har bättre möjlighet att ställa upp då.
Motsvarande skäl och upplägg är väl att förvänta i år.