Öster om Drottningtorget - några vardagsbilder
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Visa bilder på övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Öster om Drottningtorget - några vardagsbilder
Här låg en gång spårvägens bussgarage, sedermera använt av Färdtjänsten, samt hjulverkstaden:
Provkörning? Vagn 401 på väg ut på stan:
Redbergsplatsen:
Gasbuss:
Trotjänare:
Sen tog jag åttan därifrån:
Provkörning? Vagn 401 på väg ut på stan:
Redbergsplatsen:
Gasbuss:
Trotjänare:
Sen tog jag åttan därifrån:
Re: Öster om Drottningtorget - några vardagsbilder
Tack för bildserien!Harald skrev:Här låg en gång spårvägens bussgarage, sedermera använt av Färdtjänsten, samt hjulverkstaden:
Vilken gatuadress är det här?
Jag utgår från att du står på södra sidan av Odinsgatan och pekar kameran i nordnordostlig riktning och att bussbanan och snabbspårvägen och sedan järnvägsområdet finns bakom huset, men jag kan inte placera exakt var huset ligger.
Re: Öster om Drottningtorget - några vardagsbilder
Ja, provkörningen av 401 är äntligen i slutfasen.
Det återstår ett smärre antal punkter att åtgärda samt en stor städning av vagnen. Den kommer inom kort att vara i trafik, i varje fall innan vagn 441 anländer.
/JAgr
Det återstår ett smärre antal punkter att åtgärda samt en stor städning av vagnen. Den kommer inom kort att vara i trafik, i varje fall innan vagn 441 anländer.
/JAgr
Re: Öster om Drottningtorget - några vardagsbilder
Gatan heter Friggagatan och det är alltså platsen där garaget Friggagatan låg. Om du inte vet var det var så var det intill Mosaiska begravningsplatsen vars träd skymtar i högra bildkanten. Infarten till bussgatan ligger alltså mellan bortersta huset och träden.M_M skrev: Tack för bildserien!
Vilken gatuadress är det här?
Jag utgår från att du står på södra sidan av Odinsgatan och pekar kameran i nordnordostlig riktning och att bussbanan och snabbspårvägen och sedan järnvägsområdet finns bakom huset, men jag kan inte placera exakt var huset ligger.
Re: Öster om Drottningtorget - några vardagsbilder
När planeras 441 anlända Göteborg?JAgr skrev:Ja, provkörningen av 401 är äntligen i slutfasen.
Det återstår ett smärre antal punkter att åtgärda samt en stor städning av vagnen. Den kommer inom kort att vara i trafik, i varje fall innan vagn 441 anländer.
/JAgr
------------------------------------
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
Re: Öster om Drottningtorget - några vardagsbilder
Antagligen någon gång strax efter att FAT-testerna nere på fabriken är godkända av köparen.Martin skrev:När planeras 441 anlända Göteborg?
Bättre tidplan än så går nog inte att ge, för då är risken att man blir besviken stor.
//T
Med reservation för tyckfel.
Re: Öster om Drottningtorget - några vardagsbilder
Och vad kan FAT vara för något tro?TonyM skrev:FAT-testerna
Spårvagnsförare Göteborgs Spårvägar samt bussförare på Spårvägssällskapet Ringlinien http://jobblogg.olasand.se
Re: Öster om Drottningtorget - några vardagsbilder
"Factory Acceptance Test", d.v.s. tester utförda hos leverantören som är en del av underlaget för kundens godkännande av produkten. Utöver det har man vanligen även SAT, "Site Acceptance Test", d.v.s. tester av produkten på den plats där den ska användas.olasand skrev:Och vad kan FAT vara för något tro?TonyM skrev:FAT-testerna
Re: Öster om Drottningtorget - några vardagsbilder
Aha! Då får vi väl hoppas att de utökat FAT-testerna sedan sist då, så att SAT-testerna inte behöver bli så långdragna och erbjuda så många överraskningarHarald skrev:"Factory Acceptance Test", d.v.s. tester utförda hos leverantören som är en del av underlaget för kundens godkännande av produkten. Utöver det har man vanligen även SAT, "Site Acceptance Test", d.v.s. tester av produkten på den plats där den ska användas
Spårvagnsförare Göteborgs Spårvägar samt bussförare på Spårvägssällskapet Ringlinien http://jobblogg.olasand.se
Re: Öster om Drottningtorget - några vardagsbilder
Problemet med FAT är nog inte att göra dem tillräckligt utförliga, utan att de utförs i en annan miljö än den där produkten ska användas. Så långt som möjligt försöker man att efterlikna den, men det kan ändå bli överraskningar när man kommer i fält.