Iklädd nylonskjorta, virkad slips, gabardinbyxor och slippers gör kaptenen en heroisk insats mot allsköns suspekta moderna företeelser!
Albumomslag
Kapten Stofils Hemsida

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Vaniljglass, kolasås, salta jordnötter, marshmallow, doppat i mjölkchoklad - Smack!Kingsthrone skrev:Jag är så ung än, så jag säger glassen smack - den riktiga med salta jordnätter och nån vit glassubstans som smakade ljuvligt. Den vill jag ha tillbaka
Jaså, marshmallow var det i glassen .. tyckte väl det inte var riktig glass.Anders Norén skrev:Vaniljglass, kolasås, salta jordnötter, marshmallow, doppat i mjölkchoklad - Smack!Kingsthrone skrev:Jag är så ung än, så jag säger glassen smack - den riktiga med salta jordnätter och nån vit glassubstans som smakade ljuvligt. Den vill jag ha tillbaka
Ja jävlar vad jag har blivit idiotförklarad genom åren för att jag påstått att den var en av de godaste glassarna GB har sålt.
Å andra sidan gillar jag eurodisco från 1994, rödhåriga brudar och Philemon Arthur & the Dung, så jag är nog inte helt tillräknelig.
Anders
Chokladdopp kan man fortfarande få på Halvars i Norrköping, där man för övrigt kan sitta och digga både spårvagnar och bussar och har gångavstånd till alla Norrköpings spårvägslinjer!TonyM skrev:En sak som jag saknar är det där hårda chokladöverdraget man kunde få på mjukglass förr i världen, strössel och annat bjäfs finns kvar och topping har tillkommit, men det där nästan magiska ögonblicket när expediten tar den nyuttryckta mjukglassen och doppar ned den i den flytande chokladen som därmed stelnar är borta.......
/T
Synd att man inte är i Norrköping så himskans ofta då.....Reimersholme71 skrev:Chokladdopp kan man fortfarande få på Halvars i Norrköping, där man för övrigt kan sitta och digga både spårvagnar och bussar och har gångavstånd till alla Norrköpings spårvägslinjer!TonyM skrev:En sak som jag saknar är det där hårda chokladöverdraget man kunde få på mjukglass förr i världen, strössel och annat bjäfs finns kvar och topping har tillkommit, men det där nästan magiska ögonblicket när expediten tar den nyuttryckta mjukglassen och doppar ned den i den flytande chokladen som därmed stelnar är borta.......
/T![]()
Martin
Ja, och ännu syndare är att Halvars bara har öppet sommarhalvåret.TonyM skrev:Synd att man inte är i Norrköping så himskans ofta då.....Reimersholme71 skrev:Chokladdopp kan man fortfarande få på Halvars i Norrköping, där man för övrigt kan sitta och digga både spårvagnar och bussar och har gångavstånd till alla Norrköpings spårvägslinjer!![]()
Martin
/T
Jo, Beppe saknar man ju, men trösten är att man på posten kan köpa Trocadero, nej det var ju i affären där man köper Trocadero man kan göra postärenden. Åtminstone gäller detta i den södraste av de tre ändstationerna på linje 58. Jag vet ingen annan linje i Västtrafiks område som har tre ändstationer, då brukar de göra en massa nya nummer istället. Inte bokstäver, som på den gamla goda tiden utan siffror.Grovsnus skrev:Beppe Wolgers gonattstund med Sigrid på pottan, en klassiker.
Gammal dryck som fortfarande finns Trocadero, får leta upp en sådan snarast.
Ölburkarna var tunga och fulla med metall.
man kunde nog ha ihjäl någon med det burkarna, Pripps hade snyggast design då om man jämför med deras nuvarande burkar.
Varför ska du nödvändigvis åka till Skanstull för att gå på bolaget? Det finns ju ett bra system vid Gullmarsplan.bruse skrev:Systembolaget ska stängas här i Kärrtorp. Det är söderförorts enda bolag.
För oss utan bil finns närmaste inne i stan... ska man behöva ha bil för allt numera?
Jag som nykterist vet inte hur bra de är, men det finns system i Farsta Centrum och i Bandhagen enligt deras hemsida.17AGR skrev:Varför ska du nödvändigvis åka till Skanstull för att gå på bolaget? Det finns ju ett bra system vid Gullmarsplan.bruse skrev:Systembolaget ska stängas här i Kärrtorp. Det är söderförorts enda bolag.
För oss utan bil finns närmaste inne i stan... ska man behöva ha bil för allt numera?
Å det är ju sååå smidigt att åka med SL dit! Måste in till Gullmarsplan å byta iallafall...timk skrev:Jag som nykterist vet inte hur bra de är, men det finns system i Farsta Centrum och i Bandhagen enligt deras hemsida.17AGR skrev:Varför ska du nödvändigvis åka till Skanstull för att gå på bolaget? Det finns ju ett bra system vid Gullmarsplan.bruse skrev:Systembolaget ska stängas här i Kärrtorp. Det är söderförorts enda bolag.
Mvh Tim
Läs på vetja!bruse skrev:Å det är ju sååå smidigt att åka med SL dit! Måste in till Gullmarsplan å byta iallafall...timk skrev:Jag som nykterist vet inte hur bra de är, men det finns system i Farsta Centrum och i Bandhagen enligt deras hemsida.17AGR skrev: Varför ska du nödvändigvis åka till Skanstull för att gå på bolaget? Det finns ju ett bra system vid Gullmarsplan.
Mvh Tim