Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
GustavS skrev:Park Inn är en hotell-kedja, inte ett parkeringshus
Just denna reklam ser i mitt tycke helt ok ut. En reklam-idé jag får nu (troligen inte första som kommer på den) är reklam för London i form av en Tbanevagn reklammålad att se ut som en av Londons Tbanevagnar.
Har någon bilder på detta?Harald skrev:Ja SJ kom på något liknande på 90-talet. Ett tvåvagnars M28-sätt målades som X2000 med röd strömavtagare och allt.
Det var 820 med 821 på släp två m29 skall se om jag hittar någon bild.Harald skrev:Ja SJ kom på något liknande på 90-talet. Ett tvåvagnars M28-sätt målades som X2000 med röd strömavtagare och allt.
Bosse från Kärra skrev:I Ringlien 2004/4 finns alla vagnar med reklam på titta i den men den har väl alla.
Ps dålig på att lägga ut bilder annars!!!!
Då får du köpa den genom ringlinien.Tramman skrev:Bosse från Kärra skrev:I Ringlien 2004/4 finns alla vagnar med reklam på titta i den men den har väl alla.
Har den inte...
Hur mycket trafikbolaget tjänar är väl höljt i dunkel men det kostar 660 000:- + moms att stripa en tunnelvagn i 6 månader, allt enligt Clear Channels prislista. Lite lågt kan jag tycka med tanke på den exponering det innebär...Olle skrev:Så var det dags. Första reklammålade spårvagnen på Tvärbanan. Med reklam för ett parkeringshus, ser det ut som. Trvligt eller inte, det är en smakfråga. I en del städer är alla spårvagnar reklammålade och i andra inga. Gör trafikbolagen någon större förtjänst på att låta spårvagnarna ha reklam på utsidan?
lle.
Tramman skrev:Bosse från Kärra skrev:I Ringlien 2004/4 finns alla vagnar med reklam på titta i den men den har väl alla.
Har den inte...
Ett bidrag är ett bidrag, är ett ...Tramman skrev:Har någon bilder på detta?Harald skrev:Ja SJ kom på något liknande på 90-talet. Ett tvåvagnars M28-sätt målades som X2000 med röd strömavtagare och allt.
Inte bara i Europa. Men så hemskt är det väl ändå inte.Bussmicke skrev:SUCK, måste man härma Tyskland o andra Europeer med sina hemska spårvagnar med reklam?
Ser för******t ut
Hittade en bild på Park inn hotell i berlin! Åttonde bilden i detta inlägg!GustavS skrev:Park Inn är en hotell-kedja, inte ett parkeringshus
Just denna reklam ser i mitt tycke helt ok ut. En reklam-idé jag får nu (troligen inte första som kommer på den) är reklam för London i form av en Tbanevagn reklammålad att se ut som en av Londons Tbanevagnar.