Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
JAgr skrev:Det har inte hänt så mycket.
402 och 409 kommer inom kort att vara i trafik.
401, 439 och 440 är ännu inte övertagna. 439 skall påbörja acceptanstest och förhoppningsvis vara i trafik till sommaren.
//JAgr
Har det stått still med 401, 439 och 440 på nåt sätt? 440 har verkligen samlat på sig damm på Rantorget
Spårvagnsförare i Göteborg samt aktiv i Spårvägssällskapet Ringlinien som trafikpersonal.
Rätta mig om jag har fel, även solen har sina fläckar!
Stefan_Brännström skrev:Jag kan tycka att destskylten framtill skyms lite väl mycket när man kommer i vinkel och ser fronten på M32.
JAgr skrev:Nej, någon åsikt om denna har jag egentligen inte. Skyltarna och dess synbarhet diskuterades mycket i prototypstadiet. Man var mycket väl medveten om att placeringen av frontskylten var en kompromiss mellan synbarhet och välvd frontruta.
Dock kan man konstatera att den tekniska lösningen inte verkar vara optimal.
Varför kan vi inte få skyltarna infällda ovanför dörrarna, det hade väl varit det optimala?
Hur gick försöket med den nya "diodskylten" på 433, såg att den var borttagen?
Tgoj gubben skrev:Jag hatar A32! Dom är ju fula och tråkiga som fan!
Som vanligt är det någon som gör en Göteborgstråd till en Stockholmstråd
Ja, och Gud nåde den som försöker göra en Stockholmstråd till en Göteborgstråd
Det är ju göteborgarna som härmar Stockholm genom att kalla sina nya vagnar för nånting-32 och numrera dem i 400-serien. Hallå, kom med nåt nytt liksom!
daniel_s skrev:
Det är ju göteborgarna som härmar Stockholm genom att kalla sina nya vagnar för nånting-32 och numrera dem i 400-serien. Hallå, kom med nåt nytt liksom!
Du menar som nyheten 3-kilometerstarm kontra ett helt spårvägsnät på ca 10 mil?
daniel_s skrev:
Vi har byggt ut spårvägsnätet med 400% på 10 år! Toppa det om ni kan
daniel_s skrev:
"Vi" har byggt ut "bussbananätet" med oändligt antal procent på ungefär samma tid
Med risk för att jag lyckas kantra ytterligare en tråd så att den kör i diket bort från ämnet:
Fanns det något liknande "bussbana" före man byggde bussvägen på Lindholmen (där bl.a. linje 16 kör) och senare "bussbanan" Svingeln-Polhemsplatsen?
daniel_s skrev:
Bättre att fråga och verka okunnig, än att tiga och förbli det.
M_M skrev:Fanns det något liknande "bussbana" före man byggde bussvägen på Lindholmen (där bl.a. linje 16 kör) och senare "bussbanan" Svingeln-Polhemsplatsen?
Bussgator har funnits på flera platser innan det. I nämnvärd omfattning kan bland annat Vallås i Halmstad nämnas som en "enkelspårig" bussbana med höga mittplattformar (för handikappanpassning före lågentrebussarnas tid)