Var har jag varit?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Var har jag varit?
Vad har jag nu hittat för bildvinkel då?
Re: Var har jag varit?
götet
på den linjen vang417 gick den dagen du tog den
på den linjen vang417 gick den dagen du tog den
är en kille på 18 år har ett brett fotointresse
jag har dyslexi
MIN hemsida är eos95.se där hittar man det mesta av mina foton.
jag har dyslexi
MIN hemsida är eos95.se där hittar man det mesta av mina foton.
Vangar finns bara i Stockholm. I Göteborg heter det vagn. Och inte var jag på linjen heller för då hade jag ju inte kunnat ta en bild från utsidan.
Nu blir till o med jag förundrad...
Spårvagnsförare i Göteborg samt aktiv i Spårvägssällskapet Ringlinien som trafikpersonal.
Rätta mig om jag har fel, även solen har sina fläckar!
Rätta mig om jag har fel, även solen har sina fläckar!
Är det kyrkogården vid Gårdahallen i bakgrunden?
Nejdaniel_s skrev:Är det kyrkogården vid Gårdahallen i bakgrunden?
Hmm har gått igenom hela spårsystemet ett flertal gånger i huvudet men kan inte finna var. Ser mer ut som Norrköping än Göteborg, men vad i hela friden skulle en italienare göra där då?
Nej, det är många år sedan jag var i Norrköping. Den här bilden tog jag på vägen hem från jobbet häromdagen.
Jag gissar på hållplatsen Stigbergstorget, läget längs Bangatan, fotot taget uppifrån berget.
Rätt svar
Alldeles rätt!
Utsikt över älven och Cityvarvets dockor från samma plats:
Innan jag gick upp på Stigberget stod jag en stund i sluttningen mellan Stadsmissionen och Johanneskyrkan och fotograferade. Först en bild från Stigbergsliden:
Så tre bilder av spårvagnar på Första Långgatan:
Utsikt över älven och Cityvarvets dockor från samma plats:
Innan jag gick upp på Stigberget stod jag en stund i sluttningen mellan Stadsmissionen och Johanneskyrkan och fotograferade. Först en bild från Stigbergsliden:
Så tre bilder av spårvagnar på Första Långgatan:
Alltid trevligt med bilder från Majorna med omnejd!
------------------------------------
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
Javisst. Det är det mittersta av de tre husen som skymtar bortom f.d. Oceanografiska institutionens gröna tak på den översta bilden.Kantorn skrev:Känner på mig att jag varit där nånstans i närheten...
Se där, då var jag inte helt fel ute.Harald skrev:Javisst. Det är det mittersta av de tre husen som skymtar bortom f.d. Oceanografiska institutionens gröna tak på den översta bilden.Kantorn skrev:Känner på mig att jag varit där nånstans i närheten...
Professionell tyckare
-Det heter vangar i Göteborg också - ifall man pratar om sidostyckena i en trappaHarald skrev:Vangar finns bara i Stockholm. I Göteborg heter det vagn...
/Lars B