So what?
Jag ansåg at vissa medlemmar av Forum skulle vara intresserade.
Regner ikke amerikanerne at de bor i et av verdens rikeste land. Jeg er imidlertid litt usikker på geografikunnskapene, San Juan er ikke en del av USA, men en slags amerikansk koloni som i tiår har prøvd å bli en stat. I San Juan har jeg ikke vært i, men jeg har reist med alle de andre.
Jag riskerar att åka lite
off-topic, men Puerto Rico är
absolut en del av USA. Inte en delstat, men denna ö har s k
commonwealth status, och en person som föds där blir medborgare i USA. Skillnaden är att medborgarna har inte rösträtt i presidentval, och har inte ens en röstande ledamot i kongressen eller senaten. Och betalar inte federal inkomstskatt.
Seattle kunne har spart mycket penger. Banen går til flygplatsen og blir nærmest en Arlandabane. Når man er langt ute på landet blant åker og eng, så trenger man jo ikke å bygge en høybane, når marken er fri. Når man da skal bygge stationer så får man fula og fruktansvärt dyra kontruktioner. Jeg tror heller ikke de 10 (11) som er listet her nødvendigvis er de ti dyreste, men det er nok mer en bokføringsfråga.
Har inte varit i delstaten Washington.
Jag tror nok at San Jose, San Diego og Denver burde være på listan, mens Phoenix nok skal ut. Phoenix går 98% i gate mens de tre andre har store brokonstruktioner. Trolig er mange kostander påløpt før 2000, mn det gjør i prinsippet hele oversikten uinteressant.
I huvudstaden Washington blev den Gröna Linjen den sista delen av Metrons planerade
adopted regional system som skulle har blivigt klar ca 1982, men sista avsnittet blev inte klart före januari 2001.