Jag hittade det här, sevärt!
http://englishrussia.com/?p=10190
Tunnelbanan i Moskva , bilder från depå och linje
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
-
Re: Tunnelbanan i Moskva , bilder från depå och linje
Riktigt fina bilder. Har inte åkt tunnelbana i Moskva sedan 1994. Det jag kunde notera då
var att det saknades kl-tt-r (en bra sak) och kartor över linjenätet (märkligt, kanske invasionsparanoia), både i vagnar och på
stationerna. Någon som vet hur det är idag? Letade också febrilt efter telefonkatalog som ju borde innehålla en karta
över Moskva men alla jag frågade bara skakade på huvudet. Telefonkatalog visste de inte vad det var. Vår guide
förklarade att det inte behövdes, alla kunde ju numren till dem som de förväntades ringa (vänner och släktingar).
Hur är det idag? Finns det telefonkataloger?
När jag försöker skriva K L O T T E R ändras det till kl-tt-r. Varför det?
var att det saknades kl-tt-r (en bra sak) och kartor över linjenätet (märkligt, kanske invasionsparanoia), både i vagnar och på
stationerna. Någon som vet hur det är idag? Letade också febrilt efter telefonkatalog som ju borde innehålla en karta
över Moskva men alla jag frågade bara skakade på huvudet. Telefonkatalog visste de inte vad det var. Vår guide
förklarade att det inte behövdes, alla kunde ju numren till dem som de förväntades ringa (vänner och släktingar).
Hur är det idag? Finns det telefonkataloger?
När jag försöker skriva K L O T T E R ändras det till kl-tt-r. Varför det?
fina bilder på de olika vagnarna.
det är en av forumets smarta funkion, kallad ordcensur. men nu insåg jag att det är så, jag som trodde alla skerrv så medvetet...Arklimaestarn skrev:När jag försöker skriva K L O T T E R ändras det till kl-tt-r. Varför det?
Fine bilder
Strømskinnesystemet ser nesten ut som det vi har i Oslo
Strømskinnesystemet ser nesten ut som det vi har i Oslo
- Jourmaster
- Moderator
Internet är fantastiskt. Bland annat kan man söka på ord på sökmotorer.Arklimaestarn skrev: När jag försöker skriva K L O T T E R ändras det till kl-tt-r. Varför det?
Personer som sysslar med det som populärt kallas för kl-tt-r eller gr-f-tt- men som i lagens mening är skadegörelse vill gärna att deras material skall synas.
Därför har teamet bakom forum beslutat att ordet kl-tt-r skall vara censurerat så att sökmotorerna inte hittar de debatter om skadegörelse som ibland sker på forum.
Ytterligare frågor om detta i denna tråd raderas utan meddelande om varför. Vill ni veta mer - starta en ny tråd i "frågor, kommentarer och förslag"
med vänlig hälsning
Jourmaster
Jourhavande forummoderator.