Värde? Intresse?

Köp, sälj eller byt dina lokaltrafikprylar. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Köp, sälj eller byt dina lokaltrafikprylar. (endast för registrerade användare). Regler för köp & sälj
Allmänna forumregler
Kerry
Inlägg: 7
Blev medlem: söndag 31 januari 2010 15:15

Re: Värde? Intresse?

Inlägg av Kerry »

Tack Stefan! Det är som sagt kul att veta värdet, även om det inte är miljoner. Kan du tipsa mig om var jag ska vända mig för en korrekt värdering?

// Kerry
Användarens profilbild
Stefan Widén
Inlägg: 3018
Blev medlem: söndag 01 september 2002 23:09

Re: Värde? Intresse?

Inlägg av Stefan Widén »

Kerry skrev:Tack Stefan! Det är som sagt kul att veta värdet, även om det inte är miljoner. Kan du tipsa mig om var jag ska vända mig för en korrekt värdering?

// Kerry
Kolla med Leksaksmuset om de har någon bra kontakt för värdering, annars så prova att ringa ex sthlms aktionskammare eller motsvarande.

Stefan
Infrastrukturchef med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Användarens profilbild
Per Lind
Inlägg: 2505
Blev medlem: söndag 01 september 2002 15:50
Ort: Åsbro

Re: Värde? Intresse?

Inlägg av Per Lind »

"Mint condition" är nog att ta i. Vad jag kan se på fotot så fattas vänstra vingkanten på högra vingen samt att kartongen är ganska rejält skadad.
En fin modell är det dock.
Den är i ca TT-skala, mitt emellan H0 och N. Boggina var limmade, och inte skruvade som på den nya modellen - precis som Stefan påpekade.
Den nya som spårvägsmeum säljer är nästan i H0-skala och kan efter lite arbete bli en väldigt fin modell till hyfsat pris.

Här står lite om hur man konverterar Din vagn till en fungerande:
http://www.svensktmjforum.se/forum/foru ... -stockholm

-Per
Sluta med plågsamma särskrivningar! Ord som uttalas ihop skall också skrivas ihop!
Skriv svar