En bild från Sällskapets resa dit härom året, är rätt nöjd med bilden. Otroligt egentligen vad man kan få ur en liten kompaktkamera som Panasonic Lumix LX3.
Ett besök i Lissabon för att åka spårvagn (på linje 12, 18, 25 och 28) kan rekommenderas å det skarpaste! När vi var där förra hösten så drog jag med mig några av middagsdeltagarna på en första åktur på kvällen med linje 28 - för att känna på atmosfären med att åka spårvagn i Lissabon. Åtminstone en av medresenärerna hade inte åkt i Lissabon förut med tvära kurvor, branta backar, enkelspår, tvillingspår/spårförslingring, smala gränder och dessutom allt detta i kombination med relativt snabb körning. Medresenärens gap och tappade haka uppskattade vi resten av resan! Skämt åsido - det är en otrolig upplevelse att åka därstädes och jag skulle vilja se den vagnleverantör av nya spårvagnar som mäktar med att med en standardvagn (OK - med anpassning till 900 mm spårvidd) klara den infrastrukturen! Och jag menar verkligen de adjektiv jag använt i beskrivningen ovan! Övriga medresenärer kan intyga sanningshalten av påståendet.