Carris 556 Rua da Conceicão i Lisboa

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Carris 556 Rua da Conceicão i Lisboa

Inlägg av Bussmicke »

Bild

En bild från Sällskapets resa dit härom året, är rätt nöjd med bilden. Otroligt egentligen vad man kan få ur en liten kompaktkamera som Panasonic Lumix LX3.
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
lelleme

Re: Carris 556 Rua da Conceicão i Lisboa

Inlägg av lelleme »

Snygg vagn, vackra gatlyktor och fina hus. Klart godkänd boendemiljö.
Underbar bild!

Hälsningar
LENNART
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Tack, det blev många bilder tagna på resan.
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Lars_J

Inlägg av Lars_J »

Ett besök i Lissabon för att åka spårvagn (på linje 12, 18, 25 och 28) kan rekommenderas å det skarpaste! När vi var där förra hösten så drog jag med mig några av middagsdeltagarna på en första åktur på kvällen med linje 28 - för att känna på atmosfären med att åka spårvagn i Lissabon. Åtminstone en av medresenärerna hade inte åkt i Lissabon förut med tvära kurvor, branta backar, enkelspår, tvillingspår/spårförslingring, smala gränder och dessutom allt detta i kombination med relativt snabb körning. Medresenärens gap och tappade haka uppskattade vi resten av resan! Skämt åsido - det är en otrolig upplevelse att åka därstädes och jag skulle vilja se den vagnleverantör av nya spårvagnar som mäktar med att med en standardvagn (OK - med anpassning till 900 mm spårvidd) klara den infrastrukturen! Och jag menar verkligen de adjektiv jag använt i beskrivningen ovan! Övriga medresenärer kan intyga sanningshalten av påståendet.

Lars J
Skriv svar