Vart befiner vi oss...
10p
Det finns en bro och en bror vars efternamn är ganska vanligt i uttalandet i detta avlånga land.
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Tomas Fransson skrev:8p
Var tidigare tillverkare av ett vist lock som man såg flera gånger under dagen då man var ute.
Grattis till 8 poäng...TonyM skrev:Avesta?
Attans också... jag tyckte det stod Alvestadaniel_s skrev:Avesta och Alvesta är väl inte samma sak, strängt taget...
Och därmed var ledtråden kass. Det har aldrig tillverkats brunnslock i Alvesta - däremot i Avesta.Tomas Fransson skrev:Attans också... jag tyckte det stod Alvestadaniel_s skrev:Avesta och Alvesta är väl inte samma sak, strängt taget...men men... så är det när man inte läser ordentligt.
Då får TonnyM vara utan kaffe![]()
Ledtråden var inte alls kass... förr så var Alvesta gjuteri igång med full verksamhet... om man titta på dom runda brunnslocken så står det "Alvesta" där...Kantorn skrev:Och därmed var ledtråden kass. Det har aldrig tillverkats brunnslock i Alvesta - däremot i Avesta.Tomas Fransson skrev:Attans också... jag tyckte det stod Alvestadaniel_s skrev:Avesta och Alvesta är väl inte samma sak, strängt taget...men men... så är det när man inte läser ordentligt.
Ber om ursäkt. Tog för givet att du läst fel även där.Tomas Fransson skrev:Ledtråden var inte alls kass... förr så var Alvesta gjuteri igång med full verksamhet... om man titta på dom runda brunnslocken så står det "Alvesta" där...Kantorn skrev:Och därmed var ledtråden kass. Det har aldrig tillverkats brunnslock i Alvesta - däremot i Avesta.Tomas Fransson skrev: Attans också... jag tyckte det stod Alvestamen men... så är det när man inte läser ordentligt.
Har monterat en del rännbrunnar från Tierp därav gissningen. trodde inte du skulle ta en bildgåta från hemmamarkenTomas Fransson skrev:Men vad jag inte viste var att... (se länk)
http://cattasbubbla.files.wordpress.com/2009/09/311.jpg
Ja tänka sigNupski skrev:Har monterat en del rännbrunnar från Tierp därav gissningen. trodde inte du skulle ta en bildgåta från hemmamarkenTomas Fransson skrev:Men vad jag inte viste var att... (se länk)
http://cattasbubbla.files.wordpress.com/2009/09/311.jpg.