Den är ännu mer olämplig att alla ska gå på fram hos föraren som på en buss.TKO skrev:Ska det vara springkondisar på den "nya Djurgårdslinjen"?Stefan Widén skrev:Nu har ju sthlmarna ända sen det började med spårvagnar lärt sig att det till sist kommer en konduktör och där för kan man gå in överallt. Det var bara under perioden med mustanger som det vart annat beteende. Men nu är vi som sagt tillbaka till det ursprungliga med springkondisar. (så länge det nu varar)
/Stefan
Ja då hoppas jag att inte den blivande operatören skriver på något kontrakt som innehåller:
a) Krav på att alla biljetter skall viseras.
b) Innehåller någon form av rörlig ersättning baserat på antalet viserade biljetter!
(Jag tycker alltså att speciellt denna linje är synnerligen olämplig för denna form av biljettkontroll...)
/TKO
Varför inte göra som om gör därute i det där farliga Ävråpa? Ingång genom alla dörrarna och stenhårda och många kontroller. När jag är i Paris eller Berlin, blir jag kontrollerad av kontrollanter flera gånger per dag. I Stockholm händer det i bästa fall en gång per år.
SL måste börja lita på sina kunder, MEN sätt dit dom som fuskar stenhårt. Det går inte att som SL inleda ett affärsförhållande med att misstro sin kund. Då har dom lagt en väldigt dålig grund.