Anagram - vad då?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Anagram - vad då?
Halmkrans
Usa-arm
Luggvana
Avstängs
Kål o hem
Sömhej
Svag hymnbod
Offrad ris
Målet saltas
Dyr
Yr rodnar
Lusthål
Öluv
Likhuv
Tenor
Riv glöms
Avlidnas
Mulhört
Gå än
Åkomslag
Brysys
Yttra du
Blyjung
Svajtös
Lagad sten
Len bom
Grips bok
Ha lom by
Sen å
Till hud
Böök
Mås-lä
Byt egg
Gay brer
Hal tum
Samlingen såld
Ärmback
Skalade
Dekad helas
Dahlstam
Usa-arm
Luggvana
Avstängs
Kål o hem
Sömhej
Svag hymnbod
Offrad ris
Målet saltas
Dyr
Yr rodnar
Lusthål
Öluv
Likhuv
Tenor
Riv glöms
Avlidnas
Mulhört
Gå än
Åkomslag
Brysys
Yttra du
Blyjung
Svajtös
Lagad sten
Len bom
Grips bok
Ha lom by
Sen å
Till hud
Böök
Mås-lä
Byt egg
Gay brer
Hal tum
Samlingen såld
Ärmback
Skalade
Dekad helas
Dahlstam
Professionell tyckare
Re: Anagram - vad då?
Alltså, det var menat som gåta - om det var oklart. Vad är det jag gjort anagram på?
Professionell tyckare
Stationerna på HALV och DLV. 

Klart som korvspad! (Vad är V förkortning för?)Harald skrev:Stationerna på HALV och DLV.
Professionell tyckare
Jag hittade Ryssby = Brysys strax utanför Ljunby (Blyjung)
/JAgr
/JAgr
Värjäng.Kantorn skrev:Klart som korvspad! (Vad är V förkortning för?)Harald skrev:Stationerna på HALV och DLV.
Kunde tro det!Harald skrev:Värjäng.Kantorn skrev:Klart som korvspad! (Vad är V förkortning för?)Harald skrev:Stationerna på HALV och DLV.
Professionell tyckare
Där ligger det ja.JAgr skrev:Jag hittade Ryssby = Brysys strax utanför Ljunby (Blyjung)
/JAgr
Professionell tyckare
Ja, för er som inte hängt med är det alltså HALV och DLV det är frågan om , dvs KVBJ och HBJ, Karlshamn-Vislanda-Bolmen samt Halmstad-Bolmen.
Professionell tyckare
Om ni vill ha en till:
Rikets väv
Ny nej
Bräckveke
Vad salt
Fulhårt
Masurkran
Hej Tord
Be Otto
Älgbad
Sängpåsen
Utan
Ärvd emu
En av
Freldthus
Hutlöd
Runtom i Malås Laila
Vredgad å
Fet aln
Purhalt
Mer virus
Smörjt ohört
Prostmos
Tio bar
Hälsat nu
Huslinnet
Sade å
Floby
Thornlur
Mörkrets lav
Randades
Så bra
Tapirbrott
Tornet
Vattenknorr
Grodan rår
Barns dos
Velade
Gluten
Jöxvä
Rikets väv
Ny nej
Bräckveke
Vad salt
Fulhårt
Masurkran
Hej Tord
Be Otto
Älgbad
Sängpåsen
Utan
Ärvd emu
En av
Freldthus
Hutlöd
Runtom i Malås Laila
Vredgad å
Fet aln
Purhalt
Mer virus
Smörjt ohört
Prostmos
Tio bar
Hälsat nu
Huslinnet
Sade å
Floby
Thornlur
Mörkrets lav
Randades
Så bra
Tapirbrott
Tornet
Vattenknorr
Grodan rår
Barns dos
Velade
Gluten
Jöxvä
Professionell tyckare
-
Det är väl inte så många banor som passerar Jenny, men inte kan jag svara för det 

Minst två om jag inte tar helt fel... men den ena stannar inte.mickeb skrev:Det är väl inte så många banor som passerar Jenny, men inte kan jag svara för det
Professionell tyckare
Nej, så kan man faktiskt säga, även om det inte låter riktigt klokt. Om jag nu använder JTF-begreppen rätt så är Jenny hållställe inom Västerviks driftplats men bara på smalspåret, inte på normalspåret. Fast det går ju också att på sedvanligt vis invända att det är smalspårstågen som stannar i Jenny, inte själva bananKantorn skrev:Minst två om jag inte tar helt fel... men den ena stannar inte.mickeb skrev:Det är väl inte så många banor som passerar Jenny, men inte kan jag svara för det

Nu skrev du faktiskt inte stannar, du skrev att banan passerar...daniel_s skrev:Nej, så kan man faktiskt säga, även om det inte låter riktigt klokt. Om jag nu använder JTF-begreppen rätt så är Jenny hållställe inom Västerviks driftplats men bara på smalspåret, inte på normalspåret. Fast det går ju också att på sedvanligt vis invända att det är smalspårstågen som stannar i Jenny, inte själva bananKantorn skrev:Minst två om jag inte tar helt fel... men den ena stannar inte.mickeb skrev:Det är väl inte så många banor som passerar Jenny, men inte kan jag svara för det
Professionell tyckare
Kantorn skrev:Minst två om jag inte tar helt fel... men den ena stannar inte.mickeb skrev:Det är väl inte så många banor som passerar Jenny, men inte kan jag svara för det
Inte jag men väl mickeb!Kantorn skrev:Nu skrev du faktiskt inte stannar, du skrev att banan passerar...daniel_s skrev:Nej, så kan man faktiskt säga, även om det inte låter riktigt klokt. Om jag nu använder JTF-begreppen rätt så är Jenny hållställe inom Västerviks driftplats men bara på smalspåret, inte på normalspåret. Fast det går ju också att på sedvanligt vis invända att det är smalspårstågen som stannar i Jenny, inte själva banan
ooops!daniel_s skrev:Kantorn skrev:Minst två om jag inte tar helt fel... men den ena stannar inte.mickeb skrev:Det är väl inte så många banor som passerar Jenny, men inte kan jag svara för detInte jag men väl mickeb!Kantorn skrev:Nu skrev du faktiskt inte stannar, du skrev att banan passerar...daniel_s skrev:Nej, så kan man faktiskt säga, även om det inte låter riktigt klokt. Om jag nu använder JTF-begreppen rätt så är Jenny hållställe inom Västerviks driftplats men bara på smalspåret, inte på normalspåret. Fast det går ju också att på sedvanligt vis invända att det är smalspårstågen som stannar i Jenny, inte själva banan

I vilket fall som helst, det är två banor som passerar Jenny. Liksom stambanan passerar Lammhult. Hur nu en bana kan passera... Jag tänkte tåg.
Professionell tyckare