Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Bussmicke skrev:Hellre än bra åsså måste jag scrolla för att se bilden
Tänk att det går att gnälla på allt. Hur kan man bli förbannad när någon tagit bilder och lagt ut dem för vår skull? Skit i att titta på dem istället för att trycka ner en av de användare som förgyllt forumet med göteborgsbilder senaste tiden.
F.ö. gjorde sig bildstorleken alldeles utmärkt i ett bildspel på min skärm. Bättre än de bildstorlekar som normalt läggs ut här. Så dessa stora bilder har också sin givna plats bland de mindre bilder som kanske är bättre lämpade för browsertittande.
Har minskat storlek, läs kb storleken, för att dom ska laddas ner snabbt, anledningen till att jag har samma pixelstorlek är för att man inte ska missa detaljer, man kan ha stora bilder som ändå blir små i storlek.
Tråkigt att du inte orkar trycka på pil ner några gånger men då får du väl helt enkelt strunta i bilderna.
Har minskat storlek, läs kb storleken, för att dom ska laddas ner snabbt, anledningen till att jag har samma pixelstorlek är för att man inte ska missa detaljer, man kan ha stora bilder som ändå blir små i storlek.
Tråkigt att du inte orkar trycka på pil ner några gånger men då får du väl helt enkelt strunta i bilderna.
Det jobbiga är egentligen inte bilderna i sig... scrolla höger en gång, för att sen scrolla vänster är ju inget problem... det som blir jobbigt är ju att "<table>":n byggs om, så att man på varje textrad måste scrolla höger, sen vänster...
Sen en kodningsteknisk kommentar: Har du mycket (jpg)komprimering på en bild, förlorar du detaljer genom artefakter istället. Bättre ha en liten mindre bild, där alla detaljer är med (om man kör photoshop finns en mycket bra "spara för webben"-ruta, där man kan testa olika upplösningar och komprimeringar, för att se vilken som blir bäst)
Jag har skansen i ryggen, lite svårt att få med om inte du vet något objektiv som klarar 360 grader
Jag funderar på om inte de där objektiven som börjar dyka upp i pendeltågen skulle fungera. De har ju suttit i bussar ett tag och i spårvagnar ännu längre.
Axel skrev:Jag funderar på om inte de där objektiven som börjar dyka upp i pendeltågen skulle fungera. De har ju suttit i bussar ett tag och i spårvagnar ännu längre.
Troligtvis inte. En noga titt på kameran avslöjar att den ingalunda klarar att ta bilder i 360 grader. De mesta under plasthöljet är svart utfyllnad. Själva kameralinsen tittar ut ur en ganska smal springa åt ett och samma håll för jämnan.
Mig lurade dom iallafall. Jag har inte slängt ut säten genom fönstren sedan de monterades!
(Inte innan heller, men jag har kanske någon pappskylt från TUB1 fast det är väl preskriberat vid det här laget; kör linje 29 Högdalen-Odenplan? Nej, då behövs den ju inte!)