Bildgåta - förhoppningsvis lite knepig

Visa bilder på övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
37368
Inlägg: 819
Blev medlem: onsdag 07 september 2005 15:53
Ort: Stockholm (THP)

Bildgåta - förhoppningsvis lite knepig

Inlägg av 37368 »

Bild

Frågan är i vanlig ordning: Vart är bilden tagen?
Användarens profilbild
kildor
Inlägg: 5519
Blev medlem: tisdag 12 augusti 2003 16:59

Re: Bildgåta - förhoppningsvis lite knepig

Inlägg av kildor »

Boston?
37368
Inlägg: 819
Blev medlem: onsdag 07 september 2005 15:53
Ort: Stockholm (THP)

Re: Bildgåta - förhoppningsvis lite knepig

Inlägg av 37368 »

kildor skrev:Boston?
Var den verkligen så lätt (eller kikade du i katalogen där jag dumpar bilder och hittade boston1.jpg? :wink: ) Visst är det Boston, närmare bestämt Lechmere station längst ut på Green Line - som påminner mycket mer om än spårvagn än en tunnelbana.

Jag hade hoppats på att någon skulle svälja betet och tro att vi var i Stockholm när bilden var svartvit...

Bild
Bild

Det mest intressanta i Boston ur ett lokaltrafikperspektiv tyckte jag var deras "silver line" som är en korsning mellan tunnelbana och trådbuss. Det är alltså en trådbusslinje som kör i egna körfält, egna tunnlar och vars stationer har perronger som påminner mycket om en tunnelbanestation.

Mer bilder kommer framöver.
Användarens profilbild
kildor
Inlägg: 5519
Blev medlem: tisdag 12 augusti 2003 16:59

Re: Bildgåta - förhoppningsvis lite knepig

Inlägg av kildor »

Jag kände igen T-symbolen. Vill minnas att den varit uppe på forumet tidigare. Den skiljer sig ju lite grann från den Stockholmska, tvåsidig istället för tresidig.

Trevliga bilder - och jag ser fram emot fler bilder från Boston, både från tunnelbanan, spårvägen och bussbanan. :)
Skriv svar