Fiffig fikalösning i Sjöstaden!

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
A32

Re: Fiffig fikalösning i Sjöstaden!

Inlägg av A32 »

Per Lind skrev:När SSS-S var på tågresa till Istanbul nu i våras så övernattade vi i Sofia.
En mycket trevlig stad med 2 spårvidder och vackra linjer.
Flera gånger hände det att en spårvagnsförare stannade på linjen, med passagerare i vagnen, kilade in i en butik för att efter några minuter komma tillbaks med något ät- och drickbart för att sedan fortsätta turen.
Så ovanlig är Sjöstadshändelsen nog inte.
-Per

Ha ha det skulle vår turkiske chef se här hemma på tvb eller nb, då skulle man få gå och tvätta hyttfönster i BM resten av livet, dock utan fika :)
Att gå av och handla kanske funkar i dom länderna där tid inte har riktigt samma betydelse som här i väst... men det kanske kommer här med.

/a32 :wink:
På fädernes grund skall det nya byggas, med trofast kärlek det gamla tryggas
Copyright A32 på mina bilder här på SSS Forum. לוהים גדול
Användarens profilbild
M_M

Re: Fiffig fikalösning i Sjöstaden!

Inlägg av M_M »

A32 skrev:
Per Lind skrev:När SSS-S var på tågresa till Istanbul nu i våras så övernattade vi i Sofia.
En mycket trevlig stad med 2 spårvidder och vackra linjer.
Flera gånger hände det att en spårvagnsförare stannade på linjen, med passagerare i vagnen, kilade in i en butik för att efter några minuter komma tillbaks med något ät- och drickbart för att sedan fortsätta turen.
Så ovanlig är Sjöstadshändelsen nog inte.
-Per

Ha ha det skulle vår turkiske chef se här hemma på tvb eller nb, då skulle man få gå och tvätta hyttfönster i BM resten av livet, dock utan fika :)
Att gå av och handla kanske funkar i dom länderna där tid inte har riktigt samma betydelse som här i väst... men det kanske kommer här med.
Det är bara nåt år sen jag var med om detsamma på en landsortsbusslinje, en hållplats från starthållplatsen. Det var inga problem att hinna med tidtabellen vad jag minns. (Å andra sidan har jag aldrig koll på när den bussen egentligen ska vara framme, det brukar vara evighetslång väntan på byte eller evighetslång väntan på vad jag nu ska göra vid destinationsorten)...
Skriv svar