Klingsberg!

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
leifd
Inlägg: 4775
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 13:19
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Klingsberg!

Inlägg av leifd »

bark skrev:
leifd skrev:Det är inte aktuellt f.n. i allafall. Nu ligger kraften på att få till den nya banan till Hageby och Navestad. Sedan finns kanske andra delar av staden där en spårvägslinje skulle göra mer nytta än just Klingsberg.
Å ena sidan har du helt rätt. Å andra sidan… Spåren ligger ju redan på plats.
Men som jag sa en annan gång..... finns inget behov f.n.
Användarens profilbild
2763
Inlägg: 9785
Blev medlem: söndag 01 september 2002 15:19
Ort: Göte-/Helsingborg

Re: Klingsberg!

Inlägg av 2763 »

Spåren ligger förvisso på plats. Men det finns inga praktiskt användbara vagnar att köra i en sådan trafik.

Kom inte dragande med M67, för de är inte praktiskt användbara i annat än museitrafik.

/T
Med reservation för tyckfel.
Skriv svar