C11 2909 i reklamstripe för Sickla Köpkvarter.

Visserligen ska det bara sitta i en månad, men de kunde väl gjort det lite snyggare??

Inuti är det bara reklam för Sickla Köpkvarter.
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Skulle tro att det står Sickla köpkvarter - eftersom det är de som gör reklam inne i vagnen.Tramman skrev:Vad står det egentligen på sidorna? Jag ser Sickla men inget mer.
Det är ganska vanligt att hyttdörrarna slår upp vid inbromsning, man behöver slå igen dem på ett visst sätt och ibland vill det inte ändå. Jag vet inte hur många gånger jag själv har stängt hyttdörren i V1 slarvigt i Åkeshov och fått stänga den en gång till vid Brommaplan... 300 m uppfriskande promenad!Sparkfot skrev:Lustigt, föraren aktiverar slutljusen vid infarten till plattformen medans vagnen mot Igelboda går med framljus och hyttdörren öppen...
Varför inte ha vitt ljus bakåt, när man ändå ska dit sendaniel_s skrev:Det är ganska vanligt att hyttdörrarna slår upp vid inbromsning, man behöver slå igen dem på ett visst sätt och ibland vill det inte ändå. Jag vet inte hur många gånger jag själv har stängt hyttdörren i V1 slarvigt i Åkeshov och fått stänga den en gång till vid Brommaplan... 300 m uppfriskande promenad!Sparkfot skrev:Lustigt, föraren aktiverar slutljusen vid infarten till plattformen medans vagnen mot Igelboda går med framljus och hyttdörren öppen...
Jag sparar nog kommentaren "välredigerad video" till någon annan gång. Men jag tackar för en spännande föreställning!
Är inte hyttdörren kopplad till klarsignalen? Dvs man får kontra signal om inte hyttdörren är stängd?(CX)daniel_s skrev:Det är ganska vanligt att hyttdörrarna slår upp vid inbromsning, man behöver slå igen dem på ett visst sätt och ibland vill det inte ändå. Jag vet inte hur många gånger jag själv har stängt hyttdörren i V1 slarvigt i Åkeshov och fått stänga den en gång till vid Brommaplan... 300 m uppfriskande promenad!Sparkfot skrev:Lustigt, föraren aktiverar slutljusen vid infarten till plattformen medans vagnen mot Igelboda går med framljus och hyttdörren öppen...
Jag sparar nog kommentaren "välredigerad video" till någon annan gång. Men jag tackar för en spännande föreställning!
Ja, det får man, den syns också på filmen om man tittar noga. PM:a mig om du undrar något mer!Sparkfot skrev:Är inte hyttdörren kopplad till klarsignalen? Dvs man får kontra signal om inte hyttdörren är stängd?(CX)
Ja. Faktum är att jag inte vet om han skojade eller menade allvar.Sparkfot skrev:
Bobjörk: Förresten, skön lite konsversation på slutet där med din kollega..
Påtal om "tågnörd" som du blev kallad så det väl komma från rätt person som hade en gammal skärm mössa på sig?Bobjörk skrev:Ja. Faktum är att jag inte vet om han skojade eller menade allvar.Sparkfot skrev:
Bobjörk: Förresten, skön lite konsversation på slutet där med din kollega..
Skulle gissa på att det var eftermiddagskopplingen så vagnarna kommer tomt ifrån Neglinge?Johan A skrev:Satt det folk i tåget som kmoplade ? Så får man inte göra i tunnel banan .
Han är inte tågnörd faktiskt. Däremot blev han inspirerad av mig. Jag hade ofta skärmmössa på mig.Sparkfot skrev: Påtal om "tågnörd" som du blev kallad så det väl komma från rätt person som hade en gammal skärm mössa på sig?
Det stämmer att andra tåget som kom innehöll passagerare. Enklast att göra så. Istälelt för att köra in till plattform, öppna dörrar, släppa av folk, hindra folk från att gå på, stänga dörrar, koppla och sedan öppna.Johan A skrev:Satt det folk i tåget som kmoplade ? Så får man inte göra i tunnel banan .
Det finns ingen sådan bestämmelse på tunnelbanan heller. Det är dock praxis att man kopplar med utrymt tåg i T-banan, antagligen mest av praktiska skäl - det är t ex opraktiskt att ha folk i vagnarna om något hakar upp sig och dörrarna inte går att öppna. (Det går tekniskt sett utmärkt att koppla med öppna dörrar också, men man brukar inte göra det.)Bobjörk skrev:Det stämmer att andra tåget som kom innehöll passagerare. Enklast att göra så. Istälelt för att köra in till plattform, öppna dörrar, släppa av folk, hindra folk från att gå på, stänga dörrar, koppla och sedan öppna.Johan A skrev:Satt det folk i tåget som kmoplade ? Så får man inte göra i tunnel banan .
Och i TRI SB har jag inte sett någon paragraf som motsätter att man har folk i tåg vid koppling.
Men på Saltsjöbanan hakar inte saker upp sig alltså?daniel_s skrev:Det finns ingen sådan bestämmelse på tunnelbanan heller. Det är dock praxis att man kopplar med utrymt tåg i T-banan, antagligen mest av praktiska skäl - det är t ex opraktiskt att ha folk i vagnarna om något hakar upp sig och dörrarna inte går att öppna. (Det går tekniskt sett utmärkt att koppla med öppna dörrar också, men man brukar inte göra det.)Bobjörk skrev:Det stämmer att andra tåget som kom innehöll passagerare. Enklast att göra så. Istälelt för att köra in till plattform, öppna dörrar, släppa av folk, hindra folk från att gå på, stänga dörrar, koppla och sedan öppna.Johan A skrev:Satt det folk i tåget som kmoplade ? Så får man inte göra i tunnel banan .
Och i TRI SB har jag inte sett någon paragraf som motsätter att man har folk i tåg vid koppling.
Men på Saltsjöbanan hakar inte saker upp sig alltså?Bobjörk skrev:
Det finns ingen sådan bestämmelse på tunnelbanan heller. Det är dock praxis att man kopplar med utrymt tåg i T-banan, antagligen mest av praktiska skäl - det är t ex opraktiskt att ha folk i vagnarna om något hakar upp sig och dörrarna inte går att öppna. (Det går tekniskt sett utmärkt att koppla med öppna dörrar också, men man brukar inte göra det.)