Herkulesgatan är nästan rätt, bussarna går från den parallella Vattugatan.LÅ1 skrev:Det är väl endast linjer som infördes med trängselskatteförsöket. Och som då överlevde när trängselskatten permanentades.TKO skrev:Ja det är både imponerande och lärorikt. Jag hade ingen aning om att det gick förortsbussar till/från Humlegården t ex!
Andra sådana ändhållplatser i innerstaden är Fridhemsplan, Klarbargsgatan (viadukten över Vasagatan) Sveavägen/Sergels Torg och Herkulesgatan? Finns det fler? (Herkulesgatan och Fridhemsplan hade dock förortstrafik även före trängseskatteförsöksbussarna, om jag mins rätt.)
Busslinjer i SL-land, följetong i alldeles för många delar
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Re: Busslinjer i SL-land, följetong i alldeles för många delar
Re: Del 7
På en höft: Gullmarsplan - Årsta torg - Årstaberg - Årstadal - Liljeholmen, i lågtrafik bara till Årstafältet (som på bilden). Linjen kom till i samma veva som Tvärbanan öppnade och försvann i januari 2006.TKO skrev:Hjälp - de känns som jag har hål i huvet!![]()
Men hur gick egentligen linje 162?
Re: Del 7
Tack! Precis så gick den...NerdBoy skrev:På en höft: Gullmarsplan - Årsta torg - Årstaberg - Årstadal - Liljeholmen, i lågtrafik bara till Årstafältet (som på bilden). Linjen kom till i samma veva som Tvärbanan öppnade och försvann i januari 2006.TKO skrev:Hjälp - de känns som jag har hål i huvet!![]()
Men hur gick egentligen linje 162?
Jag tänkte fel - eftersom din bild på 160 var tagen när den förlängts till Årstaberg trodde jag att även 162-bilden var från samma tid. Och då fick jag inte ihop det!
Nu är 162 ersatt genom att vissa turer på 160 går till/från Liljeholmen - dessa körs med "korta" vagnar och är alltid överfulla och försenade!
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Men har inte bussarna åtm förr gått till (inte från) Herkulesgatan?NerdBoy skrev:Herkulesgatan är nästan rätt, bussarna går från den parallella Vattugatan.LÅ1 skrev:Det är väl endast linjer som infördes med trängselskatteförsöket. Och som då överlevde när trängselskatten permanentades.TKO skrev:Ja det är både imponerande och lärorikt. Jag hade ingen aning om att det gick förortsbussar till/från Humlegården t ex!
Andra sådana ändhållplatser i innerstaden är Fridhemsplan, Klarbargsgatan (viadukten över Vasagatan) Sveavägen/Sergels Torg och Herkulesgatan? Finns det fler? (Herkulesgatan och Fridhemsplan hade dock förortstrafik även före trängseskatteförsöksbussarna, om jag mins rätt.)
Professionell tyckare
Bra fråga, den passar jag raskt vidare till de som vet bättre.Kantorn skrev:Men har inte bussarna åtm förr gått till (inte från) Herkulesgatan?

-
Du hoppade inte bara över nattlinjerna, du hoppade över linje 282 också. 
För övrigt undrar jag vad 5031 gör på en Lidingölinje.
Och nästan alla bussar på dina bilder från Lidingötrafiken rullar än.
3905 har vi kvar men nu har den nummer 5184.
6883 är skrotad tror jag.
6848 är skrotoad.
6651 rullar i Handen (däremot finns linjen 221 kvar. Dock utan X).
7708 är såld.

För övrigt undrar jag vad 5031 gör på en Lidingölinje.
Och nästan alla bussar på dina bilder från Lidingötrafiken rullar än.
3905 har vi kvar men nu har den nummer 5184.
6883 är skrotad tror jag.
6848 är skrotoad.
6651 rullar i Handen (däremot finns linjen 221 kvar. Dock utan X).
7708 är såld.
Bantekniker
Jag vet, men den har ingen egen tabell på sl.se och då har jag bortsett ifrån den. Det blir säkert några fler sådana vad det lider...Bobjörk skrev:Du hoppade inte bara över nattlinjerna, du hoppade över linje 282 också.

Aj tusan. Tur att jag har 7713 att titta på utanför fönstret var och varannan dag istället.Bobjörk skrev:7708 är såld.

-
204 och 212 har inga egna tabeller heller utan de ligger på en samlad tabell, samma som 282 ligger påNerdBoy skrev:Jag vet, men den har ingen egen tabell på sl.se och då har jag bortsett ifrån den. Det blir säkert några fler sådana vad det lider...Bobjörk skrev:Du hoppade inte bara över nattlinjerna, du hoppade över linje 282 också.![]()

http://sl.se/ficktid/vinter/v20412.pdf Sid 5, avgång 7:51 från Elfvik.
Bantekniker
Det jag menade var att om jag söker på "282" bland SL:s tidtabeller på sl.se så får jag svaret "Det finns ingen ficktidtabell som passar din sökning". Men OK, jag kan räkna det som en missad linje.Bobjörk skrev:204 och 212 har inga egna tabeller heller utan de ligger på en samlad tabell, samma som 282 ligger påNerdBoy skrev:Jag vet, men den har ingen egen tabell på sl.se och då har jag bortsett ifrån den. Det blir säkert några fler sådana vad det lider...Bobjörk skrev:Du hoppade inte bara över nattlinjerna, du hoppade över linje 282 också.![]()
http://sl.se/ficktid/vinter/v20412.pdf Sid 5, avgång 7:51 från Elfvik.

Riktigt skön blandning av väder och årstider i den här omgången!
Bildlicens: Creative Commons by-nc-sa.