M32 i Göteborg

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Björne

M32 i Göteborg

Inlägg av Björne »

Jag tyckte det sas att dom skulle komma nu under sommaren. Har dom kommit eller är dom försenade?
Q
Kontakt:

Inlägg av Q »

Kommer tidigast i December.
Och så har planen vart ett tag, så det är inga förseningar ännu tror jag.

//Q
Användarens profilbild
JAgr

Inlägg av JAgr »

Enligt ursprungliga planen, ja!

Det var många bitar som skulle falla på plats, nu har de flesta bitar kommit på plats och leveransdatum är satt till 15:e december.

Jag hoppas kunna komma med några förhandstittar (bilder) på M32 401 inom en snar framtid.

/JAgr
Gäst

Inlägg av Gäst »

DE KOMMER I DEC, MEN KOMMER DE ATT KLARA SNØN I JAN ETC?? DET ÆR DET FÅ AV MINA VÆNNER PÅ GS SOM TROR.

VARFØR INTE KØPA ADTRANS TEX
Mr. Burns

Inlägg av Mr. Burns »

Anonymous skrev:DE KOMMER I DEC, MEN KOMMER DE ATT KLARA SNØN I JAN ETC?? DET ÆR DET FÅ AV MINA VÆNNER PÅ GS SOM TROR.

VARFØR INTE KØPA ADTRANS TEX
Lite svårt när Adtranz inte existerar längre. Bombardier var säkert informerade om upphandlingen. Antingen avböjde man att offerera eller så kunde man inte lägga ett ekonomiskt och kvalitetsmässigt bra bud. Dina vänner på GS kanske är miljonärer som gladeligen hade betalat Västtrafik mellanskillnaden för en dyrare vagn. Knappast någon av skattebetalarna i Västra Götaland torde vara intresserad av det.

/Michael
Gäst

Inlägg av Gäst »

til micke; adtrans, ja men du visste nog vad jeg mente, men ær de inte bædre att køpe lite dyre trikker,en de italienarna m 32, se på oslo, dær går italienarne i retur via drammen per ship.
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

Anonymous skrev:til micke; adtrans, ja men du visste nog vad jeg mente, men ær de inte bædre att køpe lite dyre trikker,en de italienarna m 32, se på oslo, dær går italienarne i retur via drammen per ship.
Hei!
Føler for at jeg skal rette deg litt:
Alle Oslo's Ansaldo vogner befinner seg nå i Oslo, dog så står det et par stykker hensatt!
En vogn ble retunert til Italia på grunn av kolisjonsskader, men denne befinner seg nå igjen i Oslo

Etter det jeg veit, så ble vognene lastet på skip i Napoli, deretter så ankom skipene et sted i nærheten av Göteborg, og der ble de lastet over på trailer og kjørt til Avløs utenfor Oslo for sluttmontering og prøvekjøring!

Andreas
Skriv svar