Det är en intressant fråga, Icecool. Dock gör en bra kamera inga toppbilder. Det är fotografen som gör det. Jag har en god vän som vunnit en fotoutställning med en bild tagen med en gammal 2 Mpix kompaktkamera. Samtidigt har jag sett skräpkort taget av en person som har en halvdyr kamera, men inte hittar motiven - och dessutom darrar på handen ibland. (Den sistnämnda är medlem på detta forum. Äsch nu har jag sagt mycket så jag avslöjar hans alias: Kantorn)Icecool skrev:Härliga bilder sparkfotVad kör du me för kamera?
Dagens bästa Naturbild!
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Re: Dagens bästa Naturbild!
Professionell tyckare
Ny dag, nya bilder:

¨
Hoppas de kan glädja någon.

Hoppas de kan glädja någon.
Ja jag får väl försöka i alla fall.
Ett höstträd utanför Agunnaryds kyrkogårdsmur

Professionell tyckare
En trevlig höstbild från din sida.Kantorn skrev:Ja jag får väl försöka i alla fall.

Mina bilder är ©Hannes R
”A developed country is not a place where the poor have cars. It’s where the rich use public transportation.”
Canon 5D MkII, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 100mm f/2.8 Macro, 100-400mm f/4.5-5.6 L, Sigma 12-24mm f/4.5-5.6
”A developed country is not a place where the poor have cars. It’s where the rich use public transportation.”
Canon 5D MkII, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 100mm f/2.8 Macro, 100-400mm f/4.5-5.6 L, Sigma 12-24mm f/4.5-5.6
Dina bilder var inte heller så tokiga malte. 

Snygga bilder MalteR! Massor av snyggt!
Men har du redigerat dina bilder? Jag har bara skärpt lite...
Men har du redigerat dina bilder? Jag har bara skärpt lite...
Professionell tyckare
Tack! 

Jag la på en soft-effekt, som kan liknas vid att använda ett soft-focus filter på objektivet.Kantorn skrev:Men har du redigerat dina bilder? Jag har bara skärpt lite...
Mina bilder är ©Hannes R
En bild från i torsdags..

Mina bilder är ©Hannes R
Tack så mycket..MalteR skrev:Supervackert! Mycket fint ljus och jag gillar de guldaktiga färgerna.
Flickr
Kungsan tidigare idag

Din bild andas verkligen höst!
Detta är faktiskt en naturbild,trotts att den innehåller en byggnad..

Najs one, ljuset börjar bli fint nu på hösten, dramatiska solnegångar och soluppgångar.
Tidigare i veckan trodde jag att grannen spikade lister men det visade sig att en talgoxe med sällskap pickade på fönsterbläcket.
Tog ett tag innan man hittade orsaken när man insåg att det kom från köket och inte från grannen.

Trevlig helg gott fölk!
Tidigare i veckan trodde jag att grannen spikade lister men det visade sig att en talgoxe med sällskap pickade på fönsterbläcket.
Tog ett tag innan man hittade orsaken när man insåg att det kom från köket och inte från grannen.

Trevlig helg gott fölk!
Bättre att fråga och verka okunnig, än att tiga och förbli det.
Vacker bild? Ja. Naturbild? Njae. Det finns lite skog. Det är en av kajer kantad sjö (vik?).Sparkfot skrev:Detta är faktiskt en naturbild,trotts att den innehåller en byggnad..
En bild blir inte naturbild bara för att man försöker övertyga andra om det.
Men fina var de, bägge två.
Professionell tyckare
Hepp hepp...
Då får det väl bli den här då:

Då får det väl bli den här då:

Det finns fortfarande lingon därute!
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Ja jag får väll bidra me detta da