Varför tar du inte bort ditt egna inlägg då? Vad har Kuba med denna debatt att göra? Det är ju väldigt bekvämt att vara Webmaster och leka Gud och radera andras åsikter men kunna spy galla själv.
Detta blir mitt sista inlägg på detta forum. Du vann, Bruse.
Måttet är rågat!!
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Utan att ge mig in i de fullständiga detaljerna så kanske man kunde ha ett "pajkasningsforum" liksom vi redan har ett "Ordet är fritt"( med viss ironi då...)
Tråkigt att det urartade på detta vis, beklagansvärt.
Lika beklagansvärt som att terrorbomba lokaltrafikbussar vid klagomuren... Om man nu kan se svag konfliktparallell härvid, kanske liknelsen var dålig, men trist!
Jag kan ju gott förstå Bruses slutkläm, och även om jag till viss del kan samtycka så kan jag ju också tycka att den var onödig, då det liksom här var en fråga om att returnera en redan kastad paj.
Om man då skall agera som goda kristna, och vända andra sidan till istället för att ge igen? men klart man blir lätt öm i kinderna.
Om någon i ansvarig ställning vill radera detta mitt inlägg, kommer jag inte att protestera.
Vet inte vilka regler jag brutit emot, men kunde inte hålla tyst.
Bj.
Tråkigt att det urartade på detta vis, beklagansvärt.
Lika beklagansvärt som att terrorbomba lokaltrafikbussar vid klagomuren... Om man nu kan se svag konfliktparallell härvid, kanske liknelsen var dålig, men trist!
Jag kan ju gott förstå Bruses slutkläm, och även om jag till viss del kan samtycka så kan jag ju också tycka att den var onödig, då det liksom här var en fråga om att returnera en redan kastad paj.
Om man då skall agera som goda kristna, och vända andra sidan till istället för att ge igen? men klart man blir lätt öm i kinderna.
Om någon i ansvarig ställning vill radera detta mitt inlägg, kommer jag inte att protestera.
Vet inte vilka regler jag brutit emot, men kunde inte hålla tyst.
Bj.

Vadå jag dyster?
Håller fullständigt med!Björn J. skrev:Björn skrev:
Det finns andra forum som jag deltager i, och där ser det spåkligt väldigt annorlunda ut, och många gånger är det yngre personer som då yttrar sig.
Bj.
Man undrar vad den svenska skolan lär ut idag. Inte är det att hantera det svenska språket.
-Per
Ett av de andra forumen där jag sprider mina innersta åsikter är ju på http://www.modellralaren.com...Per Lind skrev:Håller fullständigt med!
Man undrar vad den svenska skolan lär ut idag. Inte är det att hantera det svenska språket.
-Per
Och känslan för språket kan vara litet.... tja... annorlunda.
men å andra sidan är det positivt med människor som har dyslexiproblen etc som vågar trotsa dessa och skriva offantligt och offentligt.
Även på SJK´s postvagn är ju språket av skiftande art, och även därstedes kan en eller annan paj kastas emellanåt, eller om det är en av SJ´s beryktade plastsmörgåsar.
Med endast en liten inblick i dagens skolvärld så kan jag ju också undra varför inte mer vikt läggs vid svenska språket. Men det finns så mycket annat de små barnen måste lära sig, mer omfattande detaljkunskaper än när jag på senare 60-talet och tidiga 70-talet gick i grundskolan fick lära mig. Så det tycks inte som om de stora ämnerna hinns med fullt ut.
Bj.
Vadå jag dyster?
Som alla vettiga männisikor håller jag med Ragnar T i sak. Däremot måste man konstatera att SL / entreprenörerna kunde göra betydligt mer i kampen mot vandalerna. Går självklart inte in på närmare detaljer här i detta forum, men beträffande bevakning (personell OCH teknisk) av såväl stationer som fordon (rullande OCH uppställda) finns mycket att kommentera. Det finns också mycket att önska beträffande diverse saneringspolicier.
Tyvärr måste jag konstatera att dagens nivå på motåtgärder på långa vägar inte är anpassad till den bittra verkligheten.
Tyvärr måste jag konstatera att dagens nivå på motåtgärder på långa vägar inte är anpassad till den bittra verkligheten.