Jo jag tror också på att det här är en bra lösning - jag ville bara visa att för resande från Saltsjöbanan som skall till City så kan det innebära en restidsförlängning och och/eller ytterligare ett byte.Ferdinand skrev:Och OM man nu också vill kosta på sig att koppla ihop Saltsjöbanan med tvärbanan via Gullmarsplan, så finns ju möjligheten att åka dit och byta där till gröna linjen. Visserligen med 5 minuters extra restid mellan Gullmarsplan och Slussen. Det kompenseras delvis av att slipper man dessutom terminalen vid Slussen som begränsar turtätheten även på en ombyggd Saltsjöbana och tvingar fram 3-delade spårvagnståg, så kan man köra 2-delade spårvagnståg även på Saltsjöbanan, och därmed tätare än med Slussen-projektet. Den turtäthetsförbättringen drar naturligtvis alla andra Saltsjöbanetrafikanter också nytta av.Jörgen_G skrev:Å andra sidan blir byte mellan T-Blå och pendeln smidigare än mellan pendeln och T-Grön/T-Röd när Citybanan öppnas. Nacka/Värmdö-resenärer som kommer från eller ska vidare med pendeln får en förbättring med här diskuterade lösningarTKO skrev:/.../
Dessutom är bytesmöjligheterna från blå linje till övriga tunnelbanelinjer inte speciellt bra vare sej vid T-centralen eller vid Fridhemsplan. /TKO
Sedan är också frågan hur restiden kommer att se ut om man drar Saltsjöbanan till Gullmarsplan? Idag går det ju inte särskilt fort genom Sjöstaden, men det borde gå att ändra på. Ja visst är det intressant att fundera på hur detta bäst skall utformas!
/TKO