Snabblunch-, kaffe-, glass- och spårvagnsdiggarställe 32

Tipsa om lokaltrafikskultur som böcker, film, museer, krogar, resmål, platser, linjer, städer osv. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Tipsa om lokaltrafikskultur som böcker, film, museer, krogar, resmål, platser, linjer, städer osv. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Olle
Inlägg: 3203
Blev medlem: söndag 01 september 2002 17:45
Ort: Stockholm
Kontakt:

Snabblunch-, kaffe-, glass- och spårvagnsdiggarställe 32

Inlägg av Olle »

McDonalds har över 50 snabbmatställen i Rumänien, och det kan ju vara bra när man är ute och diggar spårvagnar och inte har tid att sätta sig på en lokal resturang mitt på dagen. Och man hittar sällan nått lunchställe i länder österut. Men här på snabbmatstället McDonalds i Bukarest kan man sätta sig i en spårvagn från München och äta sin mjukglass, och samtidigt se spårvagnarna på linje 20 och 42 passera och linje 45 vända utanför fönstret. Man har även ett par trådbusslinjer som korsar spårvägen utanför.

Bild


Bild


Bild


Bild


:D lle.
:-)lle
Svend Christensen
Inlägg: 496
Blev medlem: tisdag 15 oktober 2002 14:20

Re: Snabblunch-, kaffe-, glass- och spårvagnsdiggarställe 32

Inlägg av Svend Christensen »

Der er tydeligvis tale om en Düwag-boggievogn, så den kan ikke stamme fra München, men fra flere forskellige andre tyske stæder. Frankfurt am Main kunne være en mulighed.

Med venlig hilsen
Svend Christensen
Användarens profilbild
Olle
Inlägg: 3203
Blev medlem: söndag 01 september 2002 17:45
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Snabblunch-, kaffe-, glass- och spårvagnsdiggarställe 32

Inlägg av Olle »

Svend Christensen skrev:Der er tydeligvis tale om en Düwag-boggievogn, så den kan ikke stamme fra München, men fra flere forskellige andre tyske stæder. Frankfurt am Main kunne være en mulighed.

Med venlig hilsen
Svend Christensen
Ja, faktiskt ser det ut som om det kan vara så. Jag antog lite slarvigt att det var en Münchenvagn dels eftersom jag såg en hel del sådana för tre år sedan i stan, och dels på linjekrukan. Münchenvagnarna gjordes om till rena boggievagnar i Bukarest av någon anledning. Jag kan inte minnas att Bukarest har haft Düwag boggievagnar. Men MD har nog tagit dit vagnen från någonannanstans. Jag ska kolla om det finns kvar någon skylt i vagnen nästa gång jag passerar.


Bild


Bild


Bild


:oops: lle.
:-)lle
Skriv svar