x
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
-
- Inlägg: 4460
- Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 20:46
Varför inte båda? Skulle bli ett utmärkt komplement till varandra!
MN
MN
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Skåne är värd all uppmärksamhet! Det är här som alla kontinentala gästers syn på Sverige skapas! Nåja - nästan i alla fall.
Vad gäller planer på spårväg i Skåne så pratar man trådbuss i Helsingborg enbart som förtrupp till en spårväg. Trådbussen skulle byggas så att det blir lätt att återanvända infrastrukturen till en stadspårväg!
I Helsingborgs vision för framtiden kan man se såväl regional spårväg (tram-train) till Höganäs som två stadsspårvägslinjer så i den staden är tankarna inte döda.
I Malmö är väl den enda spårvägsdiskussion som förs en utbyggnad av museispårvägen men det är segt nog....
/PG
Vad gäller planer på spårväg i Skåne så pratar man trådbuss i Helsingborg enbart som förtrupp till en spårväg. Trådbussen skulle byggas så att det blir lätt att återanvända infrastrukturen till en stadspårväg!
I Helsingborgs vision för framtiden kan man se såväl regional spårväg (tram-train) till Höganäs som två stadsspårvägslinjer så i den staden är tankarna inte döda.
I Malmö är väl den enda spårvägsdiskussion som förs en utbyggnad av museispårvägen men det är segt nog....
/PG
PG Andersson (747)
trafikchef MSS, ordförande SSS:M
trafikchef MSS, ordförande SSS:M
Skåne är värd all uppmärksamhet! Det är här som alla kontinentala gästers syn på Sverige skapas! Nåja - nästan i alla fall.
Vad gäller planer på spårväg i Skåne så pratar man trådbuss i Helsingborg enbart som förtrupp till en spårväg. Trådbussen skulle byggas så att det blir lätt att återanvända infrastrukturen till en stadspårväg!
I Helsingborgs vision för framtiden kan man se såväl regional spårväg (tram-train) till Höganäs som två stadsspårvägslinjer så i den staden är tankarna inte döda.
I Malmö är väl den enda spårvägsdiskussion som förs en utbyggnad av museispårvägen men det är segt nog....
/PG
Vad gäller planer på spårväg i Skåne så pratar man trådbuss i Helsingborg enbart som förtrupp till en spårväg. Trådbussen skulle byggas så att det blir lätt att återanvända infrastrukturen till en stadspårväg!
I Helsingborgs vision för framtiden kan man se såväl regional spårväg (tram-train) till Höganäs som två stadsspårvägslinjer så i den staden är tankarna inte döda.
I Malmö är väl den enda spårvägsdiskussion som förs en utbyggnad av museispårvägen men det är segt nog....
/PG
PG Andersson (747)
trafikchef MSS, ordförande SSS:M
trafikchef MSS, ordförande SSS:M
Och det är lite lustigt... Har en bok om ärans och hjältarnas stad (i detta fall Helsingborg) som är tryckt runt 1970 i samband med någon form av jubileeum.PG skrev:I Helsingborgs vision för framtiden kan man se såväl regional spårväg (tram-train) till Höganäs som två stadsspårvägslinjer så i den staden är tankarna inte döda.
I den beskrivs bl.a. de sista resterna av skråväsendet (som fortfarande finns, om än i komersialiserad form) mycket intressant läsning.
Nåväl - den flygande punkten, är att sist så talar diverse tjänstemän ut om hur Hbg ser ut kring millenieskiftet, stadsbyggnadsdirektören (tror jag) säger klart och tydligt att alla som drömmer om att få tillbaka den då nyligen nedlagda spårvägen kan se sig i stjärnorna efter det för den kommer aldrig tillbaka. Så tanken har varit död, men tack och lov, pris ske den som äras bör e.t.c. e.t.c. den lever igen!
/Tony
Med reservation för tyckfel.