Spårvagnslinjebild 6

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
AGR
Kontakt:

Spårvagnslinjebild 6

Inlägg av AGR »

Linje 6 i Helsingfors, vid Hagnästorg. Hagnästorg är min favoritplats för spårvagnsfotografering, här passerar samtliga vagntyper som är i trafik för eller senare.
Bild
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Och jag som hade hoppats på en linjebild på en annan 6:a från en annan mer befäst än forsande stad.....

//Tony
Med reservation för tyckfel.
AGR
Kontakt:

Tröstbild till Tony och ni andra i Göteborg

Inlägg av AGR »

TonyM skrev:Och jag som hade hoppats på en linjebild på en annan 6:a från en annan mer befäst än forsande stad.....

//Tony
Här kommer en extrabild som tröst åt Tony.
Bild
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
LÅ1

Re: Tröstbild till Tony och ni andra i Göteborg

Inlägg av LÅ1 »

17AGR skrev:
TonyM skrev:Och jag som hade hoppats på en linjebild på en annan 6:a från en annan mer befäst än forsande stad.....

//Tony
Här kommer en extrabild som tröst åt Tony.
Bild
Är den bilden inte från Göteborg? Rätta mej om jag har fel!
Jag tror att TonyM ville behålla förleden av ortnamnet för första bilden! Det skulle då enligt min tolkning bli Helsingborg. Fast på spårvagnarnas tid stavades det förstås Hälsingborg!
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

LÅ har givetvis rätt.

För övrigt har väl stavningen Helsingborg även förekommit under spårvägens tid - ä:et var väl så vitt jag vet en mellanperiod av försvenskning.

Men bilder från "vagnstampen hallgatan" gör inte heller ont, även om alla varianter av sexor i Göteborg (utom möjligen den första) är någåt längre än den i Helsingborg.

//Tony
Användarens profilbild
Martin_H

Inlägg av Martin_H »

Varsågod Tony, här har du den första varianten av linje 6 från Göteborg, dock inte helt autentiskt men ett uppriktigt försök.

Bild
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Martin_H skrev:Varsågod Tony, här har du den första varianten av linje 6 från Göteborg, dock inte helt autentiskt men ett uppriktigt försök.
Tack Martin.... Det är bara en sak som stör mig - du vet själv vilken om du tänker efter. Jag tänker inte ta det här för jag tror inte det syns ändå.

Det var en kul dag. Nästa år tycker jag att vi skall producera upp de gamla skyltarna från när man slog ihop 7 och 14..... Röd-Vit-Brun-Röd...

//Tony
Skriv svar