Spårvagnslinjebild 6
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Spårvagnslinjebild 6
Linje 6 i Helsingfors, vid Hagnästorg. Hagnästorg är min favoritplats för spårvagnsfotografering, här passerar samtliga vagntyper som är i trafik för eller senare.

AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Tröstbild till Tony och ni andra i Göteborg
Här kommer en extrabild som tröst åt Tony.TonyM skrev:Och jag som hade hoppats på en linjebild på en annan 6:a från en annan mer befäst än forsande stad.....
//Tony

AGR
Re: Tröstbild till Tony och ni andra i Göteborg
Är den bilden inte från Göteborg? Rätta mej om jag har fel!17AGR skrev:Här kommer en extrabild som tröst åt Tony.TonyM skrev:Och jag som hade hoppats på en linjebild på en annan 6:a från en annan mer befäst än forsande stad.....
//Tony
Jag tror att TonyM ville behålla förleden av ortnamnet för första bilden! Det skulle då enligt min tolkning bli Helsingborg. Fast på spårvagnarnas tid stavades det förstås Hälsingborg!
LÅ har givetvis rätt.
För övrigt har väl stavningen Helsingborg även förekommit under spårvägens tid - ä:et var väl så vitt jag vet en mellanperiod av försvenskning.
Men bilder från "vagnstampen hallgatan" gör inte heller ont, även om alla varianter av sexor i Göteborg (utom möjligen den första) är någåt längre än den i Helsingborg.
//Tony
För övrigt har väl stavningen Helsingborg även förekommit under spårvägens tid - ä:et var väl så vitt jag vet en mellanperiod av försvenskning.
Men bilder från "vagnstampen hallgatan" gör inte heller ont, även om alla varianter av sexor i Göteborg (utom möjligen den första) är någåt längre än den i Helsingborg.
//Tony
Med reservation för tyckfel.
Tack Martin.... Det är bara en sak som stör mig - du vet själv vilken om du tänker efter. Jag tänker inte ta det här för jag tror inte det syns ändå.Martin_H skrev:Varsågod Tony, här har du den första varianten av linje 6 från Göteborg, dock inte helt autentiskt men ett uppriktigt försök.
Det var en kul dag. Nästa år tycker jag att vi skall producera upp de gamla skyltarna från när man slog ihop 7 och 14..... Röd-Vit-Brun-Röd...
//Tony
Med reservation för tyckfel.