Jag håller på att skriva en bok om Åbos spårväg som ska publiceras av Eero Laaksonen http://www.kustantajalaaksonen.fi .
Boken ska vara en helhetsbild av Åbos spårvägshistoria och nuvarande spårvägsplaner och kommer ut i september 2008 med
anledning av 100-årsjubileum av Åbos elspårväg. Boken kommer ut på finska med sammandrag och bildtext på svenska och engelska.
Vi forskar för bilder, och har behov för bilder av Åbos spårväg från svenska källor. Särskilt färgbilder från 1950-60-talet och tidigare historiska bilder är högintressanta. Vi försöker mest använda bilder som har inte tidigare använts med undantag för viktigaste historiska bilder.
Jag bjuder in intresserade till mötesrummet i Alkärrshallen, Falkenbergsgatan 2, Stockholm för en "bildkväll" tisdag den 11 mars kl 18.
I bildkvällen:
- Jag presenterar utvalda bilder från finska samlingar, bla. Åbo Stads trafikverkets samlingar samt från samlingar av finska spårvägsentusiaster som Mikko Alameri.
- Ni är mycket välkomna att ta med era egna bilder
- Vi kan diskutera om hur vi kan använda bilder från svenska samlingar för boken
Om ni inte kan komma till bildkvällen, men har intressanta bilder, så kontakta mig t.ex via PM om hur kan vi använda bilder.
Ni kan gärna också visa era bilder här på Forum.
Vi tar gärna emot också tips om samlingar av bilder från Åbo.
Åbo - bilder för bok, "bildkväll" 11.3 kl 18 i Alk
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
-