Bilder från Hagalund.
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
hrrm..
mjo alltså en viss del sker ju med RC i SUB.
Men klockan 07.00 åker man ut med 2 Z70's och växlar igen .. då äre ingen RC ... förutom på dom avgående vagnarna.
Dom har skrotat konceptet med Z70 i Bro nu igen tror jag om jag minns rätt... - Det funkade inte enligt förarna.
Men klockan 07.00 åker man ut med 2 Z70's och växlar igen .. då äre ingen RC ... förutom på dom avgående vagnarna.
Dom har skrotat konceptet med Z70 i Bro nu igen tror jag om jag minns rätt... - Det funkade inte enligt förarna.
En trogen resänär från linje 10.
Re: hrrm..
Grejen är ju att det verkar köra torv/träbriketttåget+ biltransportvagnarna tillsammans med Rc till Sub?Reco163 skrev:mjo alltså en viss del sker ju med RC i SUB.
Jag antar dock också att det är någon form av biltransportvagnar i form av Nordwaggonvagnar som hämtas i Värtan(tror jag)?
Men anyway, är det ensam arbete när du får åka till Vn och hämta vagnar eller har du en kollega med dig som får hänga på/av?
Dum fråga möjligtvis: Men var ligger Loudden och hur tager man sig dit?
Lägger mig på sumpan :)
... Lägger mig på sumpan diskutionen, du verkar mer insatt en vad jag själv är där ... - trots allt bara varit ute 2-3 ggr på den turen så vad vet jag 
Vn växlingen är alltid 2 för "Båtens" skull ... då dom inte vill att man växlar ensam och det skulle ta för lång tid.
Så man har ju en kollega i VN, men man brukar dela upp det en växlar (ensam) och en bromsar av tågen (container / bil vagnar) ....
Loudden tar man sig via VN -> OMX -> Frihamnen -> Loudden
Svårt att förklara hitta.se borde hjälpa på denna punkt

Vn växlingen är alltid 2 för "Båtens" skull ... då dom inte vill att man växlar ensam och det skulle ta för lång tid.
Så man har ju en kollega i VN, men man brukar dela upp det en växlar (ensam) och en bromsar av tågen (container / bil vagnar) ....

Re: Lägger mig på sumpan :)
Kan väl tyvärr inte hjälpa att man dragit sina egna teorier om hur de gjort i 3 års tid då skolan ligger ett stenkast därifrån.Reco163 skrev:... Lägger mig på sumpan diskutionen, du verkar mer insatt en vad jag själv är där ... - trots allt bara varit ute 2-3 ggr på den turen så vad vet jag

Är det förresten tiderna som står i några inlägg innan detta som gäller när ni är ute och härjar på linjen? Vore ju kul att få med lite växling action på bild-
Sumpan tider.
Det ankommer ett biltåg med RC någon gång under natten (mellan 2-3) ...
Denna rullar bara in spår 9 och hänger av, sedan backar han undan RC'n mot tomt spår (typ 10).
Strax därefter (turen börjar 03.30 i TM) så beger sig en växlare ut med 2 Z70's och backar in tåget på två spår (10 - 11) efter att ha kopplat på RC'n förstås.
Sedan är det väl tillbaka till TM för rast, sedan vid 07 åker dom ut igen denna gång för att hämta dom två spåren som lossats och ska gå med RC'n som avgående tåg från SUB.
Därefter hämtar man eventuella RS vagnar (Husmoduler) och Torv-vagnar dessa drar Z70'sarna med sig till TM som VUT.
Sen åker dom säkert ut något mera under dagen, men då jobbar inte jag där och har därmed inget att säga i frågan
Hoppas detta hjälper dig jakten på fina bilder i Sumpan.
Värtan har både förmiddags gäng (05-12) och eftermiddag (14.30 - 17.--)
Där sker väl lite mera riktig "Växling" men då med t44.
Denna rullar bara in spår 9 och hänger av, sedan backar han undan RC'n mot tomt spår (typ 10).
Strax därefter (turen börjar 03.30 i TM) så beger sig en växlare ut med 2 Z70's och backar in tåget på två spår (10 - 11) efter att ha kopplat på RC'n förstås.
Sedan är det väl tillbaka till TM för rast, sedan vid 07 åker dom ut igen denna gång för att hämta dom två spåren som lossats och ska gå med RC'n som avgående tåg från SUB.
Därefter hämtar man eventuella RS vagnar (Husmoduler) och Torv-vagnar dessa drar Z70'sarna med sig till TM som VUT.
Sen åker dom säkert ut något mera under dagen, men då jobbar inte jag där och har därmed inget att säga i frågan

Re: Sumpan tider.
Två flugor i en smäll, jag avsåg egentligen Värtan växlingen men fick med Sub växlingen på köpet.Reco163 skrev:Det ankommer ett biltåg med RC någon gång under natten (mellan 2-3) ...

BILDLÄNKEN!!! NERE PGA COMHEM!
Nu ska bildlänken funka igen, satans Comhem
eller satans mig som tappar bort räkningar