aha. då var det jag som missuppfattade bara. nu när jag läser igen, så förstår jag exakt vad du menade, det var bara jag som lslarvigtVardon skrev:Nja jag sa väl att 316 var lätt att känna igen bland de tre vagnarna med ombyggd front.Acela skrev:jojo, men först sa han : 316, 362, och 363 är det väl som har den fronten
sen sa han att bara 316 hade den, vad jag förstod.
Klart för avgång!
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Ägare till en Canon S3, Nikon D40- 18-55 / 55-200
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Jo förvisso, de är lika alla de där tre....Acela skrev:jag tycker 363 an ser lika dann ut
http://www.bussfoto.com/Bildgalleri/Spa ... 040530.jpg
men två av dem har nummer som är väldigt lika och den tredje ett nummer som är väldigt olikt de övriga två, där för är 316 lätt att skilja från de övriga.
Medhålles, dessutom är det ofta slarvigt skriven text i dina inlägg, vilket inte gör allt för mycket, men är lätt för dej att fixa, om du först tänker på vad du skriver och vad du skriver om, sedan ska du bog använda knappen "förhandsgranska" för att kolla att allt vart som det skulle.Acela skrev:det var bara jag som lslarvigt
Måste erkänna att även jag lyckas trycka på fel tangenter ibland, av misstag, men det är ju lätt att ändra innan man skickar, eller för all del i efterhand, med hjälp av knappen"edit".
jag tror jag skulle skriva läste slarvigt, så fråga mig inte varför jag skrev lslarvigtleifd skrev:Medhålles, dessutom är det ofta slarvigt skriven text i dina inlägg, vilket inte gör allt för mycket, men är lätt för dej att fixa, om du först tänker på vad du skriver och vad du skriver om, sedan ska du bog använda knappen "förhandsgranska" för att kolla att allt vart som det skulle.Acela skrev:det var bara jag som lslarvigt
Måste erkänna att även jag lyckas trycka på fel tangenter ibland, av misstag, men det är ju lätt att ändra innan man skickar, eller för all del i efterhand, med hjälp av knappen"edit".

Ägare till en Canon S3, Nikon D40- 18-55 / 55-200
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Acela skrev:lever dessa vagnar fortfarande, har inte sett dessa på länge.
Är det El fel eller håller glödlamporna på att gå. På MB viton jag körde så började lamporna lysa svagt i höjd med sundsvall, så der var bara slå på alla lampor jag hade fram, å alla tillsammans lös ite svagare än halvljuset, sen dog motorn, å generatorn hade dött utan att varna mig med en lampa. Så det var bara ringa kollegan 1 timme bakom å be han ge mig lift till Okq8 så fick jag hyra en Iveco, å lastade över allt till andra bilen å brände vidare till Sthlm. Å Snacka om att Ivecon har pigg, var ju van med att stampa i botten på mercan, men denna fick ju hjulspinn när man gjorde det
.
Förlåt att jag förstår tråden med denna långa saga.
Hoppas allafall du lärt dej något av sagan Jim.....
Ett par saker ska du dock veta....
Glödlampor blir inte dåliga och börjar lysa svagt, det är bara ett tecken på att något annat är fel. Glödlampan som sådan, blir bara en sorts fel på, dvs när glödtråden brinner av (= lampan går).
Ska man se på bilden av vagn 363 vid Guldheden, så gissar ju jag på någon form av kortslutning/överledning, som gör att ström läcker ut till vagnskorgen, vilket får lampan att lysa svagare.
Vad gäller din MB Vito.... och andra bilar också, så bygger ju laddningslampan och dess funktion på spänningsbalans.
Om du kopplar en glödlampa med ena polen till spänningsatt ledare ( tex 12v) och den andra polen till en icke spänningssatt ledare (0v) så lyser lampan om det bildas en stömkrets.
Laddningslampan i bilar (bussar m.m.) kopplas till spännings satta poler med båda ledarna, dels generatorns/laddningsreläets utgående pol, dels batteriets +pol.
I din Vito har dessa troligen båda +12v, varför en balans bildas, som gör att lampan inte lyser (det är därför laddlampan lyser då motorn inte går men tändningen är på f.ö.).
Om du nu får fel på generatorn (slutar ladda) eller batteriet (urladdat eller kortslutning) så tänds laddlampan, ibland med flämtande sken, då viss laddning kan ske ibland tex. Detta bweror på att spänningsbalansen över lampan försvinner och en ström börjar flyta i lampan.
Men, säger men, OM både generatorn slutar ladda OCH batteriet är urladdat eller kortslutet, så tänds inte laddlampan, för då uppstår balans ändå, fast då en balans som beror på att båda sidor av lampan saknar spänning.
Vad har du då lärt av detta ???
Enligt min mening (och några andra som skrivit om det) så har du lärt dej det att du inte ska dra på max ljus och ljud om märker att bilen lider av ett elfel. Stäng ner så mycket du nånsin kan, så att du kan ta dig till ett ställe där du kan få hjälp.
Sen tycker jag inte du behöver skryta om att du kör bil som en biltjuv.....
Förmodar att Sundsvalls Expressbyrå köpt in MB Vito med lite mindre motor för att ni gasglada pojkar ska få behålla era körkort lite längre.
Acela skrev:jag tror jag skulle skriva läste slarvigt, så fråga mig inte varför jag skrev lslarvigtleifd skrev:Medhålles, dessutom är det ofta slarvigt skriven text i dina inlägg, vilket inte gör allt för mycket, men är lätt för dej att fixa, om du först tänker på vad du skriver och vad du skriver om, sedan ska du bog använda knappen "förhandsgranska" för att kolla att allt vart som det skulle.Acela skrev:det var bara jag som lslarvigt
Måste erkänna att även jag lyckas trycka på fel tangenter ibland, av misstag, men det är ju lätt att ändra innan man skickar, eller för all del i efterhand, med hjälp av knappen"edit"., jag brukar trycka på edit för att ändra nått jag missar vid förhandsgranskning, men ibland fungerar inte det, det står bara att du måste vänta en stund innan du klan posta nytt inlägg eller något sånt. det kan stå upp till 5 min efter jag postat inlägget, och ibland hinner folk svara innan jag har ändrat det.
Jaja, visst står det det, men lugna dej lite då då, för den funktionen finns där bara för att folk inte ska kunna spamma och floda i Forumet.
Ta de lugnt bara så funkar allt.
är det 50 så kör jag 50. Problemet med dom är att det är den minsta motorn i dom, så kör man lastat så orkar dom inte, hur kul är det att i kaffebacken där det är 90, liten bit innan är det 70, Där jag ligger i 50, för att bilen inte orkar mer. Sen blir dom heller aldrig varma, så motorn tempen ligger på botten i ett bra tag. så man sitter å fryser. All värme man har är stolsvärmen, men iof så kanske alla dieslar är så sega att bli varma. Grejen är att dom är på 88 hk utan turbo, det blir en slö diesel isåfall. Dom har börjat köpa in nya Rymdskepp från Citroen som heter Jumper. Dom är helt klart snygga tycker jag, Men dom är längre också, så frågan är hur man ska kunna vända med om ute på baggensuddenleifd skrev:Acela skrev:lever dessa vagnar fortfarande, har inte sett dessa på länge.
Är det El fel eller håller glödlamporna på att gå. På MB viton jag körde så började lamporna lysa svagt i höjd med sundsvall, så der var bara slå på alla lampor jag hade fram, å alla tillsammans lös ite svagare än halvljuset, sen dog motorn, å generatorn hade dött utan att varna mig med en lampa. Så det var bara ringa kollegan 1 timme bakom å be han ge mig lift till Okq8 så fick jag hyra en Iveco, å lastade över allt till andra bilen å brände vidare till Sthlm. Å Snacka om att Ivecon har pigg, var ju van med att stampa i botten på mercan, men denna fick ju hjulspinn när man gjorde det
.
Förlåt att jag förstår tråden med denna långa saga.
Hoppas allafall du lärt dej något av sagan Jim.....
Ett par saker ska du dock veta....
Glödlampor blir inte dåliga och börjar lysa svagt, det är bara ett tecken på att något annat är fel. Glödlampan som sådan, blir bara en sorts fel på, dvs när glödtråden brinner av (= lampan går).
Ska man se på bilden av vagn 363 vid Guldheden, så gissar ju jag på någon form av kortslutning/överledning, som gör att ström läcker ut till vagnskorgen, vilket får lampan att lysa svagare.
Vad gäller din MB Vito.... och andra bilar också, så bygger ju laddningslampan och dess funktion på spänningsbalans.
Om du kopplar en glödlampa med ena polen till spänningsatt ledare ( tex 12v) och den andra polen till en icke spänningssatt ledare (0v) så lyser lampan om det bildas en stömkrets.
Laddningslampan i bilar (bussar m.m.) kopplas till spännings satta poler med båda ledarna, dels generatorns/laddningsreläets utgående pol, dels batteriets +pol.
I din Vito har dessa troligen båda +12v, varför en balans bildas, som gör att lampan inte lyser (det är därför laddlampan lyser då motorn inte går men tändningen är på f.ö.).
Om du nu får fel på generatorn (slutar ladda) eller batteriet (urladdat eller kortslutning) så tänds laddlampan, ibland med flämtande sken, då viss laddning kan ske ibland tex. Detta bweror på att spänningsbalansen över lampan försvinner och en ström börjar flyta i lampan.
Men, säger men, OM både generatorn slutar ladda OCH batteriet är urladdat eller kortslutet, så tänds inte laddlampan, för då uppstår balans ändå, fast då en balans som beror på att båda sidor av lampan saknar spänning.
Vad har du då lärt av detta ???
Enligt min mening (och några andra som skrivit om det) så har du lärt dej det att du inte ska dra på max ljus och ljud om märker att bilen lider av ett elfel. Stäng ner så mycket du nånsin kan, så att du kan ta dig till ett ställe där du kan få hjälp.
Sen tycker jag inte du behöver skryta om att du kör bil som en biltjuv.....
Förmodar att Sundsvalls Expressbyrå köpt in MB Vito med lite mindre motor för att ni gasglada pojkar ska få behålla era körkort lite längre.
Ägare till en Canon S3, Nikon D40- 18-55 / 55-200
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Acela skrev:är det 50 så kör jag 50. Problemet med dom är att det är den minsta motorn i dom, så kör man lastat så orkar dom inte, hur kul är det att i kaffebacken där det är 90, liten bit innan är det 70, Där jag ligger i 50, för att bilen inte orkar mer. Sen blir dom heller aldrig varma, så motorn tempen ligger på botten i ett bra tag. så man sitter å fryser. All värme man har är stolsvärmen, men iof så kanske alla dieslar är så sega att bli varma. Grejen är att dom är på 88 hk utan turbo, det blir en slö diesel isåfall. Dom har börjat köpa in nya Rymdskepp från Citroen som heter Jumper. Dom är helt klart snygga tycker jag, Men dom är längre också, så frågan är hur man ska kunna vända med om ute på baggensuddenleifd skrev:Acela skrev:lever dessa vagnar fortfarande, har inte sett dessa på länge.
Är det El fel eller håller glödlamporna på att gå. På MB viton jag körde så började lamporna lysa svagt i höjd med sundsvall, så der var bara slå på alla lampor jag hade fram, å alla tillsammans lös ite svagare än halvljuset, sen dog motorn, å generatorn hade dött utan att varna mig med en lampa. Så det var bara ringa kollegan 1 timme bakom å be han ge mig lift till Okq8 så fick jag hyra en Iveco, å lastade över allt till andra bilen å brände vidare till Sthlm. Å Snacka om att Ivecon har pigg, var ju van med att stampa i botten på mercan, men denna fick ju hjulspinn när man gjorde det
.
Förlåt att jag förstår tråden med denna långa saga.
Hoppas allafall du lärt dej något av sagan Jim.....
Ett par saker ska du dock veta....
Glödlampor blir inte dåliga och börjar lysa svagt, det är bara ett tecken på att något annat är fel. Glödlampan som sådan, blir bara en sorts fel på, dvs när glödtråden brinner av (= lampan går).
Ska man se på bilden av vagn 363 vid Guldheden, så gissar ju jag på någon form av kortslutning/överledning, som gör att ström läcker ut till vagnskorgen, vilket får lampan att lysa svagare.
Vad gäller din MB Vito.... och andra bilar också, så bygger ju laddningslampan och dess funktion på spänningsbalans.
Om du kopplar en glödlampa med ena polen till spänningsatt ledare ( tex 12v) och den andra polen till en icke spänningssatt ledare (0v) så lyser lampan om det bildas en stömkrets.
Laddningslampan i bilar (bussar m.m.) kopplas till spännings satta poler med båda ledarna, dels generatorns/laddningsreläets utgående pol, dels batteriets +pol.
I din Vito har dessa troligen båda +12v, varför en balans bildas, som gör att lampan inte lyser (det är därför laddlampan lyser då motorn inte går men tändningen är på f.ö.).
Om du nu får fel på generatorn (slutar ladda) eller batteriet (urladdat eller kortslutning) så tänds laddlampan, ibland med flämtande sken, då viss laddning kan ske ibland tex. Detta bweror på att spänningsbalansen över lampan försvinner och en ström börjar flyta i lampan.
Men, säger men, OM både generatorn slutar ladda OCH batteriet är urladdat eller kortslutet, så tänds inte laddlampan, för då uppstår balans ändå, fast då en balans som beror på att båda sidor av lampan saknar spänning.
Vad har du då lärt av detta ???
Enligt min mening (och några andra som skrivit om det) så har du lärt dej det att du inte ska dra på max ljus och ljud om märker att bilen lider av ett elfel. Stäng ner så mycket du nånsin kan, så att du kan ta dig till ett ställe där du kan få hjälp.
Sen tycker jag inte du behöver skryta om att du kör bil som en biltjuv.....
Förmodar att Sundsvalls Expressbyrå köpt in MB Vito med lite mindre motor för att ni gasglada pojkar ska få behålla era körkort lite längre.
Hehe, kul att det ända du kommenterade av mitt inlägg egentligen var detta om "gasglada pojkar" även om du inte sa de rent ut.
Inte ens utläggningen om bil-el och de små skrivfelen var tydligen värda kommentar.
Tyvärr visar det ju bara tydligt var den ömma tån finns......
Sen finns det ju ingen anledning att du ska komma fram fortare än du gör,
för arbetsgivaren har ju köpt den där bilen åt er att köra med, då får de väl ta den tid det tar.
Ha en bra dag Jim !
ville bara förklara att jag är ingen som kör i 190 på 50 väg, det är sant. men man får ju pressa bilen så hårt, å då drar den ju mer soppa. Bilen jag körde, kunde inte köra upp för trotoarer, var för trött. ställde man ena hjulet mot trotoaren så orka den inte åka uppför, å sats kan man ju inte ta heller, för då kan man ju förstöra fälgen och få punktering. Så det var bara att hitta en punkt där trotoaren var låg och sen ha lite fart.leifd skrev:Acela skrev:är det 50 så kör jag 50. Problemet med dom är att det är den minsta motorn i dom, så kör man lastat så orkar dom inte, hur kul är det att i kaffebacken där det är 90, liten bit innan är det 70, Där jag ligger i 50, för att bilen inte orkar mer. Sen blir dom heller aldrig varma, så motorn tempen ligger på botten i ett bra tag. så man sitter å fryser. All värme man har är stolsvärmen, men iof så kanske alla dieslar är så sega att bli varma. Grejen är att dom är på 88 hk utan turbo, det blir en slö diesel isåfall. Dom har börjat köpa in nya Rymdskepp från Citroen som heter Jumper. Dom är helt klart snygga tycker jag, Men dom är längre också, så frågan är hur man ska kunna vända med om ute på baggensuddenleifd skrev:
Hoppas allafall du lärt dej något av sagan Jim.....
Ett par saker ska du dock veta....
Glödlampor blir inte dåliga och börjar lysa svagt, det är bara ett tecken på att något annat är fel. Glödlampan som sådan, blir bara en sorts fel på, dvs när glödtråden brinner av (= lampan går).
Ska man se på bilden av vagn 363 vid Guldheden, så gissar ju jag på någon form av kortslutning/överledning, som gör att ström läcker ut till vagnskorgen, vilket får lampan att lysa svagare.
Vad gäller din MB Vito.... och andra bilar också, så bygger ju laddningslampan och dess funktion på spänningsbalans.
Om du kopplar en glödlampa med ena polen till spänningsatt ledare ( tex 12v) och den andra polen till en icke spänningssatt ledare (0v) så lyser lampan om det bildas en stömkrets.
Laddningslampan i bilar (bussar m.m.) kopplas till spännings satta poler med båda ledarna, dels generatorns/laddningsreläets utgående pol, dels batteriets +pol.
I din Vito har dessa troligen båda +12v, varför en balans bildas, som gör att lampan inte lyser (det är därför laddlampan lyser då motorn inte går men tändningen är på f.ö.).
Om du nu får fel på generatorn (slutar ladda) eller batteriet (urladdat eller kortslutning) så tänds laddlampan, ibland med flämtande sken, då viss laddning kan ske ibland tex. Detta bweror på att spänningsbalansen över lampan försvinner och en ström börjar flyta i lampan.
Men, säger men, OM både generatorn slutar ladda OCH batteriet är urladdat eller kortslutet, så tänds inte laddlampan, för då uppstår balans ändå, fast då en balans som beror på att båda sidor av lampan saknar spänning.
Vad har du då lärt av detta ???
Enligt min mening (och några andra som skrivit om det) så har du lärt dej det att du inte ska dra på max ljus och ljud om märker att bilen lider av ett elfel. Stäng ner så mycket du nånsin kan, så att du kan ta dig till ett ställe där du kan få hjälp.
Sen tycker jag inte du behöver skryta om att du kör bil som en biltjuv.....
Förmodar att Sundsvalls Expressbyrå köpt in MB Vito med lite mindre motor för att ni gasglada pojkar ska få behålla era körkort lite längre.
Hehe, kul att det ända du kommenterade av mitt inlägg egentligen var detta om "gasglada pojkar" även om du inte sa de rent ut.
Inte ens utläggningen om bil-el och de små skrivfelen var tydligen värda kommentar.
Tyvärr visar det ju bara tydligt var den ömma tån finns......
Sen finns det ju ingen anledning att du ska komma fram fortare än du gör,
för arbetsgivaren har ju köpt den där bilen åt er att köra med, då får de väl ta den tid det tar.
Ha en bra dag Jim !
angående Bil-Elen så tackar jag ju för informationen, men behöver inte ställa nåra fler frågor då jag förstod exakt vad du menade, anledningen till att jag drog på all ljus är för att se hyffsat vart jag körde, fanns ingen gatu belysning, å jag visste att jag hade en okq8 bara en liten bit framför mig
Ha en bra dag själv!

Ägare till en Canon S3, Nikon D40- 18-55 / 55-200
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Ja sa inget om 190..... för de kan du aldrig köra med en MB Vito....Acela skrev:ville bara förklara att jag är ingen som kör i 190 på 50 väg, det är sant. men man får ju pressa bilen så hårt, å då drar den ju mer soppa. Bilen jag körde, kunde inte köra upp för trotoarer, var för trött. ställde man ena hjulet mot trotoaren så orka den inte åka uppför, å sats kan man ju inte ta heller, för då kan man ju förstöra fälgen och få punktering. Så det var bara att hitta en punkt där trotoaren var låg och sen ha lite fartleifd skrev:Acela skrev: är det 50 så kör jag 50. Problemet med dom är att det är den minsta motorn i dom, så kör man lastat så orkar dom inte, hur kul är det att i kaffebacken där det är 90, liten bit innan är det 70, Där jag ligger i 50, för att bilen inte orkar mer. Sen blir dom heller aldrig varma, så motorn tempen ligger på botten i ett bra tag. så man sitter å fryser. All värme man har är stolsvärmen, men iof så kanske alla dieslar är så sega att bli varma. Grejen är att dom är på 88 hk utan turbo, det blir en slö diesel isåfall. Dom har börjat köpa in nya Rymdskepp från Citroen som heter Jumper. Dom är helt klart snygga tycker jag, Men dom är längre också, så frågan är hur man ska kunna vända med om ute på baggensudden
Hehe, kul att det ända du kommenterade av mitt inlägg egentligen var detta om "gasglada pojkar" även om du inte sa de rent ut.
Inte ens utläggningen om bil-el och de små skrivfelen var tydligen värda kommentar.
Tyvärr visar det ju bara tydligt var den ömma tån finns......
Sen finns det ju ingen anledning att du ska komma fram fortare än du gör,
för arbetsgivaren har ju köpt den där bilen åt er att köra med, då får de väl ta den tid det tar.
Ha en bra dag Jim !
Ha en bra dag själv!
Att du regerar som du gör, säger mej tillräckligt, tyvärr.
Men de är ju BRA att inte bilen kan kör upp på trottoarkanter, helt perfekt, för där har du ju inte att göra vad jag förstår.
Distribution innebär inte att man får ställa bilden på eller köra på ytor man inte får köra på. Tyvärr ett oskick i den bransch du jobbar i.
Ni ska enligt min mening ha arbetstid ork och lust att transportera de ni distribuerar från gatan till den plats där det ska lämnas, allt annat kan bara vara fel.
Titta noga på byglarna...Acela skrev:jag tycker 363 an ser lika dann ut
http://www.bussfoto.com/Bildgalleri/Spa ... 040530.jpg
"Haha I did it and I am proud of it" - D. Duck
Medhålles att det kanske var onödigt inlägg.Karsten skrev:Ibland börjar man undra vem som är vem av LeifD och Acela..
LeifD verkar göra allt för att locka fram de sämsta sidorna hos Jim, det senaste inlägget från LeifD i denna tråd var helt onödigt. Vad menar du förretsen med att Jim regerar?
Reaktionen, ja den märker du ju om du läser och förstår, vilket inte jag tycker är svårt.
Det som stör mej lite är ju egentligen att vissa som skriver här, briljerar med hur de gör saker som man kanske inte ska eller som i detta fallet, sitt kanske inte så goda uppträdande i trafiken.
För egen del så blir jag så trött på att vissa hela tiden tar sig egna friheter i trafiken, rätt vanligt bland distributionstrafik och taxi tex.
Med facit i hand borde jag väl hållit tyst om det här, men jag brukar å andra sidan stå för vad jag tycker.
Sen vet jag att Jim innerst inne är en bra kille, men han kanske inte ska skriva om allt han gör, så tydligt.
ibland måste man köra upp på en trotarkant. Det ingår varje dag i jobbet, när man ska in på en lastplats till ett visst ställe.leifd skrev:Medhålles att det kanske var onödigt inlägg.Karsten skrev:Ibland börjar man undra vem som är vem av LeifD och Acela..
LeifD verkar göra allt för att locka fram de sämsta sidorna hos Jim, det senaste inlägget från LeifD i denna tråd var helt onödigt. Vad menar du förretsen med att Jim regerar?
Reaktionen, ja den märker du ju om du läser och förstår, vilket inte jag tycker är svårt.
Det som stör mej lite är ju egentligen att vissa som skriver här, briljerar med hur de gör saker som man kanske inte ska eller som i detta fallet, sitt kanske inte så goda uppträdande i trafiken.
För egen del så blir jag så trött på att vissa hela tiden tar sig egna friheter i trafiken, rätt vanligt bland distributionstrafik och taxi tex.
Med facit i hand borde jag väl hållit tyst om det här, men jag brukar å andra sidan stå för vad jag tycker.
Sen vet jag att Jim innerst inne är en bra kille, men han kanske inte ska skriva om allt han gör, så tydligt.
Ägare till en Canon S3, Nikon D40- 18-55 / 55-200
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
SÅ olika är de inte!leifd skrev:Jo förvisso, de är lika alla de där tre....Acela skrev:jag tycker 363 an ser lika dann ut
http://www.bussfoto.com/Bildgalleri/Spa ... 040530.jpg
men två av dem har nummer som är väldigt lika och den tredje ett nummer som är väldigt olikt de övriga två, där för är 316 lätt att skilja från de övriga.
Om man kastar om två siffror på en av vagnarna så kommer alla tre i nummerordning! (D.v.s. 316 -> 361, och sedan 362, 363). Eftersom saxbygeln är annorlunda på 316 så är det därför man ska kasta om siffrorna på just den vagnen.
Se där, ytterligare en halvknasig minnesregel!




-
- Inlägg: 1779
- Blev medlem: torsdag 19 september 2002 15:58
- Ort: Blocksignal 1L3, km 11+611 (Fsä)
Har missat den här tråden, men vill säga till Leif D att Acela skriver ingenstans att han kör för fort.
Han skriver bara att "han är van vid att stampa gasen i botten" vilket inte är detsamma som att köra för fort, utan likväl kan innebära att man måste trycka gasen i botten för att få nån form av acceleleration. Typ som när man ska få en trött Omni att komma upp i 60 för att kunna byta fil på Lidingöbron innan den tar slut...
Han skriver bara att "han är van vid att stampa gasen i botten" vilket inte är detsamma som att köra för fort, utan likväl kan innebära att man måste trycka gasen i botten för att få nån form av acceleleration. Typ som när man ska få en trött Omni att komma upp i 60 för att kunna byta fil på Lidingöbron innan den tar slut...
Bantekniker
Visst visst, men titta på bilden, så ser du att du har fel....tomsa skrev:Orsaken till lampornas svaga sken är, vilket jag inte ser att någon har svarat på ännu, att vagnen gått ner i strömsparläge. Detta sker då vagnen inte varit använd under 5 minuter.
Det är bara vagnebs högra strålkastare som lyser svagt, dessutom verkar ju föraren göra sig beredd att köra, vilket väl i så fall skulle "väcka" vagnen en stund innan han för körspaken mot fart.