Jo Martin, så här ligger det till:Reimersholme71 skrev:Ja, vi som inte jobbar med grejena har ju inte så mycket annat att göra än att hitta fel.Leif D skrev:Tyvärr så glömde ju Niklas valet "Ett bra jobb" i sin omröstning, så jag kan ju inte rösta.
F.ö. så tar jag mig för pannan när jag läser i tråden.......
(Gissar också att jag är för insatt i saker och ting, för att tycka om detta)
//Leif D![]()
När det funkar som det skall lägger man ju inte märke till det, ungeför som förseningarna i
Tunnelbanan eller uteblivna tåg på Stockholms pendel...
Minsta lilla chans att vara kverulant utnyttjas omedelbums!![]()
Du som har det som jobb kanske blir glad för varje grej som faktiskt funkar?![]()
Förresten, du kör väl mest spårvagn och inte så ofta buss?
Man hör ju inte folk klaga på spårvägen särskilt ofta (annat än att jag vill bygga ut den till att ersätta
alla innerstadsbussarna, men det räknas inte som ett klagomål) så den funkar väl som vi väntar oss kanske?![]()
Martin
Mitt huvudsakliga värv, är på SJ AB Trafikkontor Linköping, med operativ trfiksamordning, företagsspecifikt.
Min bisyssla sedan en attans massa år, är att köra spårvagn och buss hos Busslink (inkl företrädare) i Norrköping. Blir numera ca 95% spårvagn.
Min ideella syssla, är att köra spårvagn och ibland buss för Svenska Spårvägssällskapet, då främst i Norrköping.
Aktiv sedan början av 70-talet och som yrke sedan 1977-78.
Har tidigare under ca 25 år arbetat med järnvägsignaleri, säkerhetsanläggningar och fjärrstyrning.
Att det kveruleras, det märker man ju, men där är man ganska okännslig numera.
Att folk kommer med vilda idéer, som du t.ex. det är ju trevligt, jag ser gärna att det går åt detta hållet, men däremot så är jag realist också.
Lyckas du få igenom idéerna så har du mitt stora stöd. Största problemet är nog att få loss pengar och att få folk att åka mera.
Självklart ser jag ju gärna att busstrafiken förs över till spår.
//Leif D