Bilder från Hagalund.
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Bilder från Hagalund.
Bilder )
Hade en dag över, en kamera tillgodo och ett stycke Hagalund i närheten
- Här har ni resultatet.
OBS! - Nu ber jag i förväg om ursäkt för eventuella faktafel under bilderna. Kan inget om tåg och liknande (jo lite, men det är gods...).
Lev i fred!
Hade en dag över, en kamera tillgodo och ett stycke Hagalund i närheten
- Här har ni resultatet.
OBS! - Nu ber jag i förväg om ursäkt för eventuella faktafel under bilderna. Kan inget om tåg och liknande (jo lite, men det är gods...).
Lev i fred!
Senast redigerad av Reco163 den tisdag 05 februari 2008 12:21, redigerad totalt 2 gång.
En trogen resänär från linje 10.
förstora bilder. (Hemulen)
Jag kan fixa det till imorrn, sitter inte på värd datorn just nu tyvärr.
En trogen resänär från linje 10.
Tillstånd.
Jobbar inom järnvägen själv, så på med klädsel och kamera sedan vare bara och rocka på 
- Frågade för övrigt personal för varje enskild avdelning om det var ok om jag tog bilderna innan (vilket ledde till en del lustigkurrar som ville vara med i tid och otid )

- Frågade för övrigt personal för varje enskild avdelning om det var ok om jag tog bilderna innan (vilket ledde till en del lustigkurrar som ville vara med i tid och otid )

En trogen resänär från linje 10.
Sista bilden ;)
Den sista bilden i bildserien säger en del om vad jag jobbar med för övrigt
och dieseln som står utanför dieselverkstan.

En trogen resänär från linje 10.
Re: Sista bilden ;)
När du säger så antar jag att du är växlare/lokf på Green Cargo?Reco163 skrev:Den sista bilden i bildserien säger en del om vad jag jobbar med för övrigtoch dieseln som står utanför dieselverkstan.
Du drar så bra slutsatser du ;)
Radioloksoperatör i Tm.
Kanske inte världens mest givande jobb, men ger pengar på fickan i alla fall
Kanske inte världens mest givande jobb, men ger pengar på fickan i alla fall

En trogen resänär från linje 10.
Re: Du drar så bra slutsatser du ;)
Aha, men är det bara bangårdsväxling då eller kan du få åka till typ ja Värtan eller Sumpan och hämta vagnar?Reco163 skrev:Radioloksoperatör i Tm.
Kanske inte världens mest givande jobb, men ger pengar på fickan i alla fall
Är inte Vut utbildad ännu.
Så en så länge jobbar jag bara Tomteboda - Värtan, då man får åka som växling den sträckan.
Hoppas på Vut och RC utbildning till sommaren.
Lite mer variation i vardagen en värtanbanan
Hoppas på Vut och RC utbildning till sommaren.
Lite mer variation i vardagen en värtanbanan

En trogen resänär från linje 10.
Re: Du drar så bra slutsatser du ;)
Då kanske vi ses någonstans då jag rullar förbi Tomteboda på spåren mellan Hagalund och Centralen. Brukar alltid vinka till växlingen i Tomteboda, sen om ni ser det är en annan femma.Reco163 skrev:Radioloksoperatör i Tm.
Kanske inte världens mest givande jobb, men ger pengar på fickan i alla fall

Re: Du drar så bra slutsatser du ;)
Du får trycka lite på tyfonen som när du brukar blåsa förbi de stackars fd kollegorna på s-tåg.rojje skrev:Då kanske vi ses någonstans då jag rullar förbi Tomteboda på spåren mellan Hagalund och Centralen. Brukar alltid vinka till växlingen i Tomteboda, sen om ni ser det är en annan femma.Reco163 skrev:Radioloksoperatör i Tm.
Kanske inte världens mest givande jobb, men ger pengar på fickan i alla fall

ujj ujj .,.. många svar där :)
MickeB - hehe OMX ... nog ska jag hälsa och tuta
- när ska ni lära er stanna med bilarna när vi kommer åkande, alla verkar få för sig att dom är odödliga eller något, rätt skrämmande. - Jag står nog för 90% av tyfon tutandet utanför OMX 
rojje - Vad kör du för roligt då!? - en av oräkniliga X2000 som rullar förbi varje natt eller!? - Fan, tar ju aldrig slut på dessa pissrännor
Loudden
- det är jag det, rätt ofta faktiskt, brukar sköta det med ensamväxling ... jävla massa krångel för 3-4 vagnar varje gång ... tänk om man fick slippa det 
SPARKFOT!!! - Nu blir jag ju nyfiken, föredetta kolega?! -menar du gamla SJ, eller är du "gammal" GreenCargo anställd!?


rojje - Vad kör du för roligt då!? - en av oräkniliga X2000 som rullar förbi varje natt eller!? - Fan, tar ju aldrig slut på dessa pissrännor

Loudden


SPARKFOT!!! - Nu blir jag ju nyfiken, föredetta kolega?! -menar du gamla SJ, eller är du "gammal" GreenCargo anställd!?

En trogen resänär från linje 10.
Re: ujj ujj .,.. många svar där :)
Jo, jag vet.Reco163 skrev:MickeB - hehe OMX ... nog ska jag hälsa och tuta- när ska ni lära er stanna med bilarna när vi kommer åkande, alla verkar få för sig att dom är odödliga eller något, rätt skrämmande. - Jag står nog för 90% av tyfon tutandet utanför OMX

Själv åker jag mest kollektivt så är nog oskyldig i detta fallet

Re: ujj ujj .,.. många svar där :)
Alla fordon vi framför hos SJ i Stockholm: X2, X40, X52 samt Rc. Att köra pissrännan är för närvarande rena straffkommenderingen, man vet aldrig när/om man kommer fram.Reco163 skrev:
rojje - Vad kör du för roligt då!? - en av oräkniliga X2000 som rullar förbi varje natt eller!? - Fan, tar ju aldrig slut på dessa pissrännor

Omx ...
MickeB - aaah alltså den där signal anläggningen har jag inte heller för stora hopp om, när dom inte ens stannar för bommar lär dom ju inte stanna för rödljusen heller 
Var ju snack ett tag om att den infarten skulle stängas pga olycksrisken men det verkar gott om intet.
Rojje - Jag vill också köra massa roliga fordon, faaan .. jävla t44 - skitfordon, pålitliga men komfort är ju inget att snacka om iaf.
- Haha, blir alltid lika chockad när nån nolla på fjärren skickar pissrännorna/reginor etc fel så dom får rulla genom TM istället ... - Alltid någon stackars vilsen förare som ska försöka hitta igenom stället och ut på 42:an eller vad fan spåret heter ... berkänad snitttid en halvtimme

Var ju snack ett tag om att den infarten skulle stängas pga olycksrisken men det verkar gott om intet.
Rojje - Jag vill också köra massa roliga fordon, faaan .. jävla t44 - skitfordon, pålitliga men komfort är ju inget att snacka om iaf.
- Haha, blir alltid lika chockad när nån nolla på fjärren skickar pissrännorna/reginor etc fel så dom får rulla genom TM istället ... - Alltid någon stackars vilsen förare som ska försöka hitta igenom stället och ut på 42:an eller vad fan spåret heter ... berkänad snitttid en halvtimme

En trogen resänär från linje 10.
Reco: Jag menade att Rojje skulle tuta på er på GC precis som han gör när han blåser förbi någon sketet litet pendeltåg med sin u-pendel.
Vilka tider brukar ni åka ut till Värtan och hämta vagnarna som står där?
Ska passa på fråga dig också: Har ni brist på T44or i Tm? För de senaste 2-3 månaderna har ni ju fått latjat omkring med 2st Z70s.
Slänger in en bild på en kärt återsende signal för dig?:


Vilka tider brukar ni åka ut till Värtan och hämta vagnarna som står där?
Ska passa på fråga dig också: Har ni brist på T44or i Tm? För de senaste 2-3 månaderna har ni ju fått latjat omkring med 2st Z70s.
Slänger in en bild på en kärt återsende signal för dig?:

Angående Z70s.
Sparkfot:
Hrrm, det är eftermiddags gänget som hämtar dom .. (har fm och em gäng)
- Fredagar brukar dom generellt hämtas lite tidigare runt 13.00 - 14.00
Sedan har vi ju alla andra dagar, då äre vid 15-16 nång gång.
Denna underbara fråga, såg att denna fråga även ställts i forumet Postvagnen ...
Jag var med på den turen ut till värtan med dom 2 Z70'sarna anledningen var att VUT föraren som skulle ha använt dessa till att växla in bilvagnar i Sundbyberg var sjuk och den enda lediga vutförare vi hade saknade Z70 utbildning så han fick rycka våran T44 som vi skulle ha till värtan.
Därav fick vi åka dom gammla skrällena ner till Värtan
Riktigt risiga maskiner att växla med, sega och för lätta.
Sen anledningen till att dom använder Z70's vid växlingen i Sumpan är jag inte 100 på men förmodligen någon på GC Planning som fått för sig att man "tjänar" på det då det ger Bro och Spånga växlingen samt cont terminalen i TM en extra t44 att lattja med. - Så någon riktig brist tror jag absolut inte råder utan är nog mer ett försök att spara in pengar och sånt från GC.
Usch ja ... Vn21 har man passerat ett par gånger
- Men nu för tiden kör vi alltid ut via VN23 istället då 21:an leder rakt in i en stoppbock nu för tiden
(Om jag inte minns helt fel...)
Mycket text blev det.
Hrrm, det är eftermiddags gänget som hämtar dom .. (har fm och em gäng)
- Fredagar brukar dom generellt hämtas lite tidigare runt 13.00 - 14.00
Sedan har vi ju alla andra dagar, då äre vid 15-16 nång gång.
Denna underbara fråga, såg att denna fråga även ställts i forumet Postvagnen ...
Jag var med på den turen ut till värtan med dom 2 Z70'sarna anledningen var att VUT föraren som skulle ha använt dessa till att växla in bilvagnar i Sundbyberg var sjuk och den enda lediga vutförare vi hade saknade Z70 utbildning så han fick rycka våran T44 som vi skulle ha till värtan.
Därav fick vi åka dom gammla skrällena ner till Värtan

Riktigt risiga maskiner att växla med, sega och för lätta.
Sen anledningen till att dom använder Z70's vid växlingen i Sumpan är jag inte 100 på men förmodligen någon på GC Planning som fått för sig att man "tjänar" på det då det ger Bro och Spånga växlingen samt cont terminalen i TM en extra t44 att lattja med. - Så någon riktig brist tror jag absolut inte råder utan är nog mer ett försök att spara in pengar och sånt från GC.
Usch ja ... Vn21 har man passerat ett par gånger


Mycket text blev det.
En trogen resänär från linje 10.
Re: Angående Z70s.
Viserligen används ju det nu Rc till biltransporttågen direkt till Sumpan, förut så var det ju ner i Tm, hänga av och sen köra upp och börja växla in ekipaget där de skulle stå. Men vad jag vet så har det väl varit en ensam Z70 uppe i Bro som växlat åt coop? Anyway tack förklaringen.Reco163 skrev:Sparkfot:
Hrrm, det är eftermiddags gänget som hämtar dom .. (har fm och em gäng)
- Fredagar brukar dom generellt hämtas lite tidigare runt 13.00 - 14.00
Sedan har vi ju alla andra dagar, då äre vid 15-16 nång gång.
Denna underbara fråga, såg att denna fråga även ställts i forumet Postvagnen ...
Jag var med på den turen ut till värtan med dom 2 Z70'sarna anledningen var att VUT föraren som skulle ha använt dessa till att växla in bilvagnar i Sundbyberg var sjuk och den enda lediga vutförare vi hade saknade Z70 utbildning så han fick rycka våran T44 som vi skulle ha till värtan.
Därav fick vi åka dom gammla skrällena ner till Värtan
Riktigt risiga maskiner att växla med, sega och för lätta.
Sen anledningen till att dom använder Z70's vid växlingen i Sumpan är jag inte 100 på men förmodligen någon på GC Planning som fått för sig att man "tjänar" på det då det ger Bro och Spånga växlingen samt cont terminalen i TM en extra t44 att lattja med. - Så någon riktig brist tror jag absolut inte råder utan är nog mer ett försök att spara in pengar och sånt från GC.
Usch ja ... Vn21 har man passerat ett par gånger- Men nu för tiden kör vi alltid ut via VN23 istället då 21:an leder rakt in i en stoppbock nu för tiden
(Om jag inte minns helt fel...)
Mycket text blev det.