Harald skrev:Det är inte så svårt att se, men jag ska väl låta någon annan få chansen den här gången. Är det bara Volvoförare som gillar att köra på spåren?
Volvoförare är väl i överrepresenterade i Göteborg mot riket i övrigt
------------------------------------
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
Det är rätt många Volvo faktiskt så ett tema vore på sin plats tyckte jag.
Det kommer dock ej bli av samma modell samt att det är på olika platser i Sveriges andra stad, där landets infrastruktur fallit i glömska av de styrande.
Eller vid Linnéplatsen, i riktning mot Botaniska trädgården. Vagnen som svischar förbi är då på väg upp mot Sahlgrenska. Borde väl i så fall vara linje 6.
------------------------------------
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
Hjortron inkom med korrekt svar.
Förklaringen var så här...
Vid Polhemsplatsen hade föraren av bilen sett målet, Postterminalen Kruthusgatan och gjort en högersväng ut i spåret, efter en stund märkte han att han körde på ett spår, han försökte ta sig ur, delar till växelstyrning m.m. kördes sönder under resan fram till växeln som slet sönder diverse maskinella delar under bilen.
Ska poängtera att ingen är perfekt och att dessa bildgåtor veckan ut ska ses som en udda bildgåta med ett tema.
En sådan här fadäs kan hända även den bästa i brist på uppmärksamhet, dålig sikt, m.m.
Pinsamheten gör nog att man vill ta sig ur spåret och hoppas på en öppning längre fram, vad vore människan utan hoppet?
På tal om bilar som inte ska vara där dom ska. Mötte inte Du grovis en bil vid Änggårdsviadukten en nyår för många år sedan ?? Eller har jag fel, en förare som lyckats köra från Sahlgrenska och ända ned.
En nyår fick jag en bil framför mig efter Änggårdskomplexet, han hade kört ner i spåret vid Annedalskyrkan, han var märkbart full, han kom inte ens över staketet in mot Slottskogen som då var cirka 60 centimeter högt(han försökte fly när polisen kom).