Rådmansgatans t-plattform

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Joel

Rådmansgatans t-plattform

Inlägg av Joel »

Igår åkte jag från Farsta Strand till Gamla Stan.
När vi passerade Rådmansgatan var ett av spåren avspärrat, och det var en kille i orange arbetsväst som gjorde något på spåret. Vad gjorde han / varför var / är det avstängt?
AGR
Kontakt:

Rådmansgatan?

Inlägg av AGR »

Om du åkte från Farsta Strand till Gamla Stan så passerar du ej Rådmansgatan. Du måste mena Skanstull eller Medborgarplatsen. Norrspår Skanstull-Medborgarplatsen är avstängt på grund av stationsarbeten vid Skanstull. Samatidigt passar man då på att byta spår och slipers på norrspår.
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Joel

Re: Rådmansgatan?

Inlägg av Joel »

17AGR skrev:Om du åkte från Farsta Strand till Gamla Stan så passerar du ej Rådmansgatan. Du måste mena Skanstull eller Medborgarplatsen. Norrspår Skanstull-Medborgarplatsen är avstängt på grund av stationsarbeten vid Skanstull. Samatidigt passar man då på att byta spår och slipers på norrspår.
Jo, det stämmer. :oops:

Medborgarplatsen, var det.

Tack för infon. :)
DannionE

Inlägg av DannionE »

Hahah 17AGR har svar på allt :) !!!!!!!
Användarens profilbild
/jes

Tjälskott?

Inlägg av /jes »

Jag åkte från Rådmansgatan (inget misstag på station här inte!) i går och noterade en puckel på plattformen i norra änden för tåg mot Hässelby. Ett rejält tjälskott skulle man kunna säga. Varför?
Mr. Burns

Re: Tjälskott?

Inlägg av Mr. Burns »

/jes skrev:Jag åkte från Rådmansgatan (inget misstag på station här inte!) i går och noterade en puckel på plattformen i norra änden för tåg mot Hässelby. Ett rejält tjälskott skulle man kunna säga. Varför?
Försök med pucklar för att förenkla insteget för barnvagnar och rullstolar gjordes för några år sedan. Är denna puckel någon knapp halvdecimeter hög, med sluttning upp från resten av plattformen, skarp kant mot plattformskanten och bred för att passa en C20-dörr?
Skriv svar