Underjordisk bildgåta från SL-land (18/30) (löst!)

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
NerdBoy

Underjordisk bildgåta från SL-land (18/30) (löst!)

Inlägg av NerdBoy »

Redan avklarade stationer: Bagarmossen, Duvbo, Fridhemsplan, Hallonbergen, Hallunda, Husby, Huvudsta, Kungsträdgården, Mörby centrum, Norsborg, Rinkeby, Solna centrum, Stadshagen, Sundbybergs centrum, T-centralen, Universitetet, Västra skogen

De tre vise männen tog sig som bekant fram i det heliga landet med hjälp av en stjärna. För oss som gillar att färdas under jord finns inte den lyxen, men ibland försöker SL ändå hjälpa oss rätt med "kompasser" av nedanstående slag. På vilken station hittar vi just den här? Observera att bilden har gjorts svartvit (eller snarare "gråskalig") för att göra det lite knepigare...

Bild
Senast redigerad av NerdBoy den fredag 14 december 2007 15:29, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
MalteR
Kontakt:

Inlägg av MalteR »

Näckrosen
Mina bilder är ©Hannes R
”A developed country is not a place where the poor have cars. It’s where the rich use public transportation.”
Canon 5D MkII, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 100mm f/2.8 Macro, 100-400mm f/4.5-5.6 L, Sigma 12-24mm f/4.5-5.6
Användarens profilbild
Kantorn

Inlägg av Kantorn »

Jag hade gissat på Stadion
Professionell tyckare
Användarens profilbild
Kristofer
Kontakt:

Inlägg av Kristofer »

Tekniska Högskolan?
Om man inte vet vart man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ju ändå inte när man är framme. (Nalle Puh)
Användarens profilbild
Puggen
Kontakt:

Inlägg av Puggen »

Chansar hejvilt. Finns inte så många grottstationer kvar längre förutom de tidigare nämna så jag chansar på Bergshamra.
Pentax for life!
Användarens profilbild
Daniel L

Inlägg av Daniel L »

....
Senast redigerad av Daniel L den onsdag 12 december 2007 18:53, redigerad totalt 1 gånger.
/Daniel
Användarens profilbild
spargalningen

Inlägg av spargalningen »

Troligen inte, men gissar på Rissne.
© Daniel S. på bilderna
Om ni vill ha en Simpsons bild på er gå in på http://www.simpsonizeme.com/
Humle

Inlägg av Humle »

Tänkte först på Bergshamra men jag tror inte man har hunnit montera de små metallbitarna för synskadade på perrongen där än. Skulle kunna vara Akalla med dörren till det lilla rummet vid mittengången på stationen man ser i högerkanten av bilden.
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

Humle skrev:Tänkte först på Bergshamra men jag tror inte man har hunnit montera de små metallbitarna för synskadade på perrongen där än. Skulle kunna vara Akalla med dörren till det lilla rummet vid mittengången på stationen man ser i högerkanten av bilden.
Välkommen till forumet! Akalla är helt rätt. Om man vrider sig ungefär 70-80 grader ser det ut så här:

Bild
Skriv svar