Anders Norén skrev:Som tidigare anställd i Gävle kommun, Omvårdnad, Hemtjänsten Valbo, och tidigare arbetskamrat med Annika och Lindis som intervjuades vill jag bara lägga till att vintertid behövs vår Toyota-jeep och vi skulle egentligen behöva en till eller egentligen ersätta hela fordonsparken med sådana. (Det var på gång för några år sedan men ändrades av ekonomiska skäl.) Vi har kunder långt ute i skogen på dåliga vägar som driver igen fort när det snöar. Vi arbetar i ett bilburet yrke där vår bekvämlighet och framkomlighet är viktiga faktorer för att vi ska kunna utföra vårt arbete med kvalitet.
Nattpatrullen, vars bilar saboterades här om natten, ansvarar för hemtjänstens nattillsyn i en stor del av Gävle kommun och är också de som tar emot larmen från vårdtagarnas trygghetslarm. Vid larm är det viktigt att de kommer fram oavsett väglag. Det är helt rimligt att de har stadsjeepar.
Den dagen nån nitar anarkistjävlarna tänker jag le en smula. De är inte välkomna i mitt Sverige.
Anders
Hur är det med polisen i Gävle? Vad har dom för bilar? Kan dom komma fram på vägarna?