Anders Forsberg

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
HÄÄÄRLIGA BILDER, ANDERS, både från Oslo och Göteborg!Anders Forsberg skrev:Linje 9 mellan Angered och Kungssten startades 1993. På bilden ett trevagnarståg på nian sommaren 1999 då linjen letades sig ut till Saltholmen via Sahlgrenska Sjukhuset och Marklandsgatan.
Jag hade fel, det var alltså på fyran och inte på femman. Mindes att det var en av Hisingslinjerna som också passerade Korsvägen, men tänkte inte på att detta var innan Skånegatan invigdes och således på den tiden som fyran fortfarande gick ut till Hisingen.Pwer med ölmagen skrev:Jag kan garantera att det kördes 3 vagns-tåg under Ghotia-cup 2003 och då enbart på linje 4.
Förstår jag dig rätt att du talar om fyrvagnarståg M21? Det är 90 m det!Slagpåse skrev: Annars hade jag en "koppleritjänst" där man kopplade ihop sitt 2vagnståg M21 med framförvarande 2vagnstågs M21 andravagn i Torp och körde in dessa till Rantorget via Redbergsplatsen.
Eftersom Redbergsplatsen innehöll en stopplikt och därmed även väjningsplikt mot vagnar från Olskrokstorget så hände det att billister på Härlandavägen?? blev lite sura, man stog med 3:e vagnen över gatan.......
Riktigt synd att man inte har bilder på dessa vagnstransporter, men det kanske andra forumsbesökare har??