Ser jag fel eller är det så att någon kommit på den förträffliga idén att se till att taket över hållplatskuren lutar så att regnet kommer på de som går in/ut ur kuren istället för att regna på politikernas dyra fina tjänstebilar? *konspirationsteoretiker*
Om den är byggd som vanligt, så samlas regnet i fickan/rännan i framkant. Sedan rinner vattnet ut ur hål i hörnen, utanför sidoväggarna, ungefär där man skulle placera stuprör på ett hus.
Så på kollektivtrafiksidan är kuren precis som vanligt, medans det inte regnar på tjänstebilarna, ja.
Antagligen valt pga utseende eller vindskyddseffekter.
Malte, snyggt behövs väl knappt sägas. Du såg inte en cyklist som for fram med kamera i allen..? Är ganska säker på att det är samma tur som jag förföljde
mickeb skrev:Om den är byggd som vanligt, så samlas regnet i fickan/rännan i framkant. Sedan rinner vattnet ut ur hål i hörnen, utanför sidoväggarna, ungefär där man skulle placera stuprör på ett hus.
Så på kollektivtrafiksidan är kuren precis som vanligt, medans det inte regnar på tjänstebilarna, ja.
Antagligen valt pga utseende eller vindskyddseffekter.
Aha, att glaset inte fortsätter hela vägen längs rundningen på sidan hade jag ingen aaaaaning om
Det där verkar ju hyffsat vettigt, men nog verkar kurerna ha drabbats av design. Om man prioriterat funktion hade man nog vänt taket åt andra hållet